Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سردار مرتضی کشکولی در نشست با خبرنگاران که به مناسبت 9 دی برگزار شد، عنوان کرد: فتنه 88 یک برنامه مهندسی و از پیش طراحی شده و با استفاده از مدل انقلاب مخملی و انقلاب رنگی برخوردار از ماهیت براندازانه بود، چون به همین روش و سبک در چند کشور قبل از سال 88 این اتفاق افتاده بود که دولت های مخالف با غرب و آمریکا را ساقط کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای انجام فتنه از چند سال قبل از سال 88 شبکه سازی شده بود و نیروها و اساتید خارجی با حضور در ایران کلاس‌هایی برای این کار گذاشته بودند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه اصل فتنه که در یک فضای غبار آلود شکل می‌گیرد و بر اساس فهم نادرست از اصل ولایت فقیه و پیروی از هوای نفس شکل است، تصریح کرد: نقش آفرینان فتنه 88 از خواص اهل حق بودند که پیش از ارتحال امام نقش آفرینی داشتند اما نهایتا فهم نادرست از مبانی حکومت دینی و ولایت فقیه باعث این فتنه شد. آنها نسبت به جایگاه ولایت فقیه، عقلی و فهمی به درک درستی نرسیدند .

کشکولی ادامه داد: با توجه به اینکه خواص اهل حق بی‌بصیرت، مبانی ولایت فقیه را نشناخته بودند، پس از رحلت امام و آغاز ولایت فقیه مقام معظم رهبری، نتوانستند ارتباط درست را با ولایت فقیه برقرار کنند. 

وی با بیان اینکه سران فتنه و خواص بی‌بصیرت در 5 حوزه اختلاف فکری و نظری داشتند، عنوان کرد: یکی اصل ولایت فقیه بود، دوم موضوع فرهنگ بود که در این زمینه فرهنگ غربی را مد نظر داشتند و بر روی آن لعاب و پوشش دینی می‌زدند. یک حوزه اختلاف و درگیری دیگر در حوزه سیاست خارجی بود؛ نگاه دینی ما این است که از مظلوم دفاع و علیه ظالم ستیز کنیم و این یک قاعده است اما عوامل فتنه نگاه دیگری داشتند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: در اقتصاد نیز اینگونه بود، اینها خیلی اعتقادی به استقلال نداشته و در حقیقت اعتقادی به استقلال کامل در حوزه‌های مختلف نداشتند. از طرفی اعتقاد ما بر این است مناصب حکومتی و مدیرتی برای خدمت به مردم است اما آنها این جایگاه‌ها را به عنوان جایگاه قدرت و اعمال نفوذ می‌پندارند.

کشکولی، گفت: حتی اگر در مملکت اسلامی ما تقلبی صورت گیرد راه قانونی برای پیگیری وجود دارد اما آنها تقلب را بهانه کردند و در واقع ماهیت فتنه بر اندازی بود. در حالی که مقام معظم رهبری برای پیگیری شکایت آنها از طریق قانون چند بار درخواست کرد که حضور یابند و شکایت خود را مطرح کنند اما این کار را نکردند چون آنها نیت دیگری داشتند.

وی با اشاره به اینکه خسارت معنوی و مادی و سیاسی و ایجاد شکاف در جامعه و امیدوار کردن دشمن از آسیب‌های فتنه بود، افزود: در عاشورای 88 با انجام آن تعرض ها مردم واکنش نشان دادند و بدون شائبه و بدون اجبار و در راستای دفاع از دین و اهل‌بیت و نظام اسلامی و اصل ولایت فقیه به صحنه آمدند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: در این 8 ماه فتنه بدنه مردمی که همراه آنها بود با شناخت ماجرا و فهمیدن موضوع از آنها جدا شدند و در 9  دی بسیاری از افرادی که به موسوی و کروبی رای داده بودند نیز حضور داشتند.

کشکولی در ادامه به درس‌هایی از حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: تعمیق ولایت مداری به ویژه برای خواص و احزاب، تمکین از قانون، بی‌اعتمادی مطلق به غرب و آمریکا و تعمیق معنویت و توسعه نگاه سیاسی از درس‌های مهم 9 دی بود. 

وی اظهار داشت: درس بعدی مراقبت از هنجارهای دینی و انقلابی بود، همچنین مشخص کردن مرز بین خودی و غیر خودی و دشمن از دیگر درس‌های این حماسه بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا ولایت لرستان حماسه ولایت فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد

یک پژوهش جدید از کشف مکانیسم جدیدی خبر داده است که می‌تواند یک معمای دیرینه را درباره فرسایش مداری ستاره‌هایی مانند خورشید حل کند.

این پژوهش نشان می‌دهد که میدان‌های مغناطیسی ستاره‌ای، نقش مهمی را در از بین بردن جزر و مد گرانشی عامل فروپاشی مداری سیارات فراخورشیدی موسوم به «مشتری داغ» (ot Jupiter) دارند.

مشتری‌های داغ، سیارات گازی و پرجرم مشابه مشتری هستند که به طور غیرعادی نزدیک به ستاره‌های مادر خود می‌چرخند و تنها چند روز طول می‌کشد تا یک مدار را کامل کنند. این نزدیکی، هم سیاره و هم ستاره را در معرض جزر و مد‌های گرانشی قوی قرار می‌دهد که انرژی مداری را منتقل می‌کنند و باعث می‌شوند سیارات طی میلیارد‌ها سال به آرامی به سمت داخل حرکت کنند تا در نهایت به پایان برسند.

نظریه‌های جزر و مدی کنونی نمی‌توانند مشاهدات فروپاشی مداری منظومه «WASP-۱۲b» را به طور کامل توضیح دهند. مدار فرسایش‌یافته این مشتری داغ، آن را چند میلیون سال دیگر به سوی ستاره میزبانش موسوم به «WASP-۱۲» می‌فرستد.

گروه پژوهشی شامل دانشمندانی از «دانشگاه دورام» (Durham University)، «دانشگاه لیدز» (University of Leeds) و «دانشگاه نورث‌وسترن» (Northwestern University) به این نتیجه رسیدند که میدان‌های مغناطیسی قوی در ستاره‌های خاص خورشیدمانند می‌توانند جزر و مد گرانشی مشتری‌های داغ را به طور بسیار موثری از بین ببرند.

جزر و مد گرانشی، امواجی را درون ستاره‌ها ایجاد می‌کند. هنگامی که این امواج با میدان‌های مغناطیسی روبه‌رو می‌شوند، به انواع گوناگونی از امواج مغناطیسی تبدیل می‌گردند که به سمت بیرون حرکت می‌کنند و در نهایت ناپدید می‌شوند.

دکتر «کریگ دوگوید» (Craig Duguid) پژوهشگر دانشگاه دورام و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: این مکانیسم جدید، پیامد‌های گسترده‌ای را برای بقای سیاره‌های کوتاه‌مدت به ویژه مشتری‌های داغ دارد. این مکانیسم، یک روزنه جدید را از پژوهش پیرامون جزر و مد باز می‌کند و به راهنمایی ستاره‌شناسان رصدی در یافتن اهداف امیدوارکننده و مشاهده فرسایش مداری می‌پردازد.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند که برخی از ستاره‌های نزدیک ممکن است اهداف خوبی برای جستجوی مشتری‌های داغ در مدار‌های در حال فرسایش باشند. اگر ستاره‌های نزدیک پیدا شوند، می‌توانند شواهد بیشتری را درباره چگونگی تأثیرگذاری میدان‌های مغناطیسی بر جزر و مد این جهان‌های بیگانه ارائه کنند. همچنین، این پژوهش می‌تواند نشان دهد که انرژی جزر و مدی پراکنده‌شده در ستاره به کجا می‌رود.

این پژوهش در «The Astrophysical Journal Letters» به چاپ رسید.

منبع: میراث نیوز

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • علم‌آموزی همواره در آیات و روایات مورد تاکید بوده است
  • کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • خشونت در دانشگاه‌های آمریکا برای حفظ آبرو است
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • فیلم/رهبر انقلاب: نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است
  • کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد