Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای اجرای قانون تابعیت به فرزندان متولد از زنان ایرانی و مردان غیر ایرانی، اولین شناسنامه در استان مرکزی صادر و اهدا شد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی نهم دی ماه در آیین اعطای اولین شناسنامه ابرانی در راستای قانون تابعیت به فرزندان متولد از زنان ایرانی و مردان خارجی در استان مرکزی، با اشاره به اینکه این قانون یک قانون مترقی است، بیان کرد: هرچند دیر، اما اجرای این قانون یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است و امروز هم در استان مرکزی رسما اولین شناسنامه صادر شده که حاصل این قانون مترقی است، اعطا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی به جهت تسریع در اجرای این قانون در استان مرکزی، گفت: امیدواریم تا پایان سال پرونده های این چنینی در استان با دقت و سرعت قابل قبول رسیدگی و شناسنامه ها صادر شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه حجت الله دروگر، رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب اسلامی اراک نیز در این جلسه اظهار کرد: از زمان ابلاغ این قانون و با تشکیل کمیسیون پیرو اجرای این قانون در استانداری، مشکلات گوناگونی برای صدور شناسنامه به ویژه برای افرادی که فاقد گواهی ولادت یا سند رسمی ازدواج والدین بودند، مطرح شد که افراد برای حل مشکلات به دادگستری مراجعه می کردند.

وی گفت: دادخواست های مراجعه کنندگان به دادگستری عموما دارای ایرادات بود، به طوری که بسیاری از افراد دادخواست اثبات وقوع ولادت در ایران داده بودند که این امر اصلا ضرورتی ندارد، به همین دلیل برای حل این مشکلات پیگیری های لازم با مسئولان امر صورت گرفت و در نهایت مقرر شد افرادی که مشمول این قانون می شوند، در صورت نداشتن گواهی ولادت دادخواست اثبات نسب بدهند.

درودگر اظهار کرد: برای موارد دیگر که گواهی اثبات نسب وجود دارد، اما عقدنامه رسمی والدین وجود ندارد، مقرر شد یکی از زوجین دادخواست اثبات زوجیت بدهند، اما اگر فرد فاقد گواهی ولادت و سند رسمی ازدواج بود باید دادخواست اثبات زوجیت و اثبات نسب را در قالب یک دادخواست تقدیم دادگاه کند که پس از رسیدگی حکم مقتضی صادر می شود.

در این جلسه مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی نیز گفت: ثبت احوال تلاش کرد که شناسنامه های اتباع هیچ تفاوتی با شناسنامه های مرسوم در کشور، برای ایرانیان نداشته باشد.

علیرضا قبادی افزود: با توجه به قانون تصویب شده، در مسیر صدور شناسنامه مشکلات رفع و اجرای آن از امسال در کشور ابلاغ شد و ثبت احوال استان نیز تلاش کرد ظرف یک هفته پاسخ استعلامات را بدهیم البته برای صدور ۵۳۰ شناسنامه نیاز به زمان است ولی تلاش می شود برای افراد کمتر از ۱۵ سال در کمتر از ۲۴ ساعت روند اداری و صدور شناسنامه انجام شود، اما برای بالای ۱۵ سال زمان بیشتری نیاز است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دادخواست اثبات اولین شناسنامه استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاکمیت ناپایداری‌های جوی تا اواخر هفته در اردبیل

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، از امروز تا اواخر وقت چهارشنبه زبانه‌های کم فشار بر روی منطقه حاکم است و با گذر سامانه ناپایدار در تراز میانی جو، برای این مدت شاهد ناپایداری‌های جوی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز وزش باد جنوبی تند تا نسبتاً شدید در بیشتر مناطق استان به ویژه در مناطق مرکزی رخ خواهد داد، گفت: از فردا دوشنبه تا اواخر وقت چهارشنبه بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی نیمه ابری تا ابری خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر کاهش نسبی دما، بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق در مناطق مستعد با رخداد تگرگ و برخورد صاعقه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی انتظار می‌رود.

کوهی با بیان اینکه با در نظر گرفتن شدت بارش، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: لذا به هم استانی‌ها، عشایر و دامداران توجه به هشدار سطح نارنجی شماره ۳ مرکز پیش‌بینی استان اردبیل، توصیه می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر اجتناب از از اتراق در حریم رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات افزود: با خروج این سامانه از روز پنجشنبه جو استان نسبتاً پایدار و هوایی بهاری پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6097150

دیگر خبرها

  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • حاکمیت ناپایداری‌های جوی تا اواخر هفته در اردبیل
  • قانون جدید صدور حکم تخلیه مستاجر سال ۱۴۰۳
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • گران‌فروشی چه مجازاتی دارد؟
  • صدور هشدار نارنجی در سمنان/ احتمال سیلاب نقطه‌ای در منطقه
  • سه بانک دیگر به فهرست ارائه دهندگان خدمت چک الکترونیکی اضافه خواهند شد
  • ◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌