Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا پرویز فتاح روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه گازی خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: نیروگاه گازی خرمشهر برای تامین برق شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر با توجه به توسعه صنعتی در منطقه مهم است و بر اساس اعلام مسوولان استانی نیاز آینده برای تامین برق توسط این نیروگاه زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نیروگاه ۶ واحد گازی دارد و نیروگاه حرارتی کامل است و با همه ظرفیت در حال فعالیت است اما نیاز خوزستان برای توسعه واحدهای بخار و تبدیل این نیروگاه حرارتی به سیکل ترکیبی است.

رییس بنیاد مستضعفان گفت: طبق ضوابط نیروگاه‌ها هر ۲ واحد حرارتی می‌تواند به یک واحد بخار حرارت داده و به سه واحد تبدیل شود و در مجموع امکان احداث سه واحد بخار در این نیروگاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه تقاضاهای زیادی برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق به ویژه در خوزستان وجود دارد ادامه داد: برای اجرای این پروژه نیازمند موافقت وزارت نیرو هستیم تا بنیاد مستضعفان نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کند.

فتاح گفت: اگر تنها در نیروگاه خرمشهر متمرکز شویم، برای راه اندازی سه واحد بخار این نیروگاه حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال نیاز است. آمادگی داریم با همکاری شرکت مپنا و با استفاده از ظرفیت بنیاد مستضعفان، بانک‌ها و صندوق توسعه ملی این کار را انجام دهیم.

پیشرفت ۹۱درصدی احداث بیمارستان جدید طالقانی آبادان

رییس بنیاد مستضعفان در خصوص اقدامات این سازمان برای محرومیت‌زدایی در استان‌های محروم، بیان کرد: ساختمان جدید بیمارستان طالقانی آبادان با ۲۴۲ تخت با حدود سه هزار میلیارد ریال در حال ساخت است که ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که درصدد هستیم با اقدام در حوزه حمایتی با سرعت تکمیل و به وزارت بهداشت تحویل داده شود.

وی افزود: همچنین این بنیاد در دوران کرونا از اسفند گذشته تاکنون اقدامات مختلفی از جمله رسیدگی در حوزه پزشکی و کادر درمان در راستای محرومیت زدایی را انجام داده و در سطح ملی به اقشار آسیب دیده از کرونا کمک‌هایی انجام و بسته‌های حمایتی در چند نوبت توزیع شد. 

رییس بنیاد مستضعفان در خصوص توسعه واحدهای صنعتی نیز بیان کرد: فولاد کاوه اروند در خرمشهر در یک مرحله توسعه پیدا کرد و باید شرایط کلی آن مجدد بررسی شود.

وی افزود:بنیاد مستضعفان قصد خروج از صنایعی مانند فولاد و میله گرد را ندارد.

فتاح با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان خرمشهر و منطقه آزاد اروند بیان کرد: این منطقه از جهات مختلف از جمله بندر و دسترسی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و ظرفیت صادرات، قابلیت‌های خوبی دارد و امیدواریم در ادامه ظرفیت تولید در فولاد کاوه را افزایش دهیم.

نیروگاه گازی خرمشهر حدود ۹۷۲ مگاوات در ساعت برق تولید می‌کند که تامین ۱۳ درصد برق جنوب کشور را بر عهده دارد.
تمامی سهام نیروگاه گازی خرمشهر به بنیاد مستضعفان تعلق دارد که با راه اندازی این نیروگاه ۱۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شدند.

پرویز فتاح روز سه‌شنبه از طریق فرودگاه آبادان وارد استان خوزستان شد و مورد استقبال استاندار خوزستان قرار گرفت.وی از ساختمان بیمارستان جدید طالقانی آبادان، نیروگاه گازی خرمشهر و فولاد کاوه اروند در خرمشهر دیدن کرد.

برچسب‌ها خرمشهر بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سید پرویز فتاح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سید پرویز فتاح خرمشهر بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سید پرویز فتاح اخبار کنکور نیروگاه گازی خرمشهر بنیاد مستضعفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، داریوش محمودی عنوان کرد: در واحدهای بخار ۳۲۰ مگاواتی نیروگاه بندرعباس، سیستم مدیریت مشعل‌های بویلر یا BMS وظیفه کنترل مشعل‌ها، اجرای سکوئنس‌های عملیاتی و همچنین حفاظت بویلر را برعهده دارد و هر واحد بویلر دارای ۱۶ مشعل گاز و ۱۶ مشعل مازوت در چهار طبقه و چهار گوشه است و چهار مشعل گازوئیل نیز در زمان راه‌اندازی بویلر استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: با گذشت چند دهه از کارکرد، سیستم کنترلی BMS قدیمی، قابلیت خود را به میزان زیادی از دست داده و این امر سبب خروج واحدهای بخار شده بود، که هریک از این خروج‌ها، وقت زیادی را جهت راه‌اندازی مجدد واحد به خود اختصاص می‌داد و نیز هزینه‌های عدم تولید را در بر می‌گرفت.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار کرد: با هدف افزایش قابلیت اطمینان نیروگاه مقرر شد، سیستم کنترل BMS واحد یک بخار با استفاده از سیستم PLC و با در نظر گرفتن استانداردهای نوین سیستم‌های کنترل و حفاظت نیروگاهی طراحی، ساخته و تعویض شود.

وی خاطرنشان کرد: طراحی، ساخت و نصب سیستم BMS نیروگاه بندرعباس به صورت پروژه تولید بار اول، در مدت‌زمان ۶ ماه، با صرفه‌ جویی ۲ میلیون دلاری و بومی سازی این سیستم با همکاری، طراحی و ارتقای تکنولوژی شرکت‌های دانش بنیان انجام شد.

محمودی تصریح کرد: نوسازی سیستم کنترل BMS دیگر واحدهای بخار، اصلاح تجهیزات معیوب در بخش فیلد، نوسازی حلقه‌های کنترل آنالوگ واحد یک بخار و خودکار نمودن سیستم کنترل احتراق این واحد، نوسازی حلقه‌های کنترل آنالوگ دیگر واحدهای بخار، نوسازی دیگر سیستم‌های کنترل قدیمی واحدهای بخار و یکپارچه‌سازی سیستم‌های کنترل هر واحد به‌منظور تحقق سیستم کنترل DCS بومی نیروگاه بندرعباس، از برنامه‌های آینده این شرکت در جهت افزایش راندمان و رفع موانع تولید است.

کد خبر 6097981