Web Analytics Made Easy - Statcounter

"سیاسی شدن بیش از حد نظام مدیریت شهری در کلانشهرها و مراکز استان‌ها، از عوارض برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا و انتخابات ریاست‌جمهوری در یک روز مشترک است". - اخبار اجتماعی -

محسن پیرهادی رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: سیاسی شدن بیش از حد نظام مدیریت شهری در کلانشهرها و مراکز استان‌ها، از عوارض برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا و انتخابات ریاست‌جمهوری در یک روز مشترک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوره اخیر، بسیاری از شهروندان نسبت به سیاست‌زدگی و حواشی در مدیریت شهری برخی کلانشهرها معترض بوده‌اند، این در حالی است که از اساس، مدیریت شهری و مسئله شوراها، امری سیاسی نیست و در اصل یکصدم قانون اساسی که به وظایف شوراها پرداخته، در حوزه‌های متعددی از جمله اجتماعی‏، اقتصادی‏، عمرانی‏، بهداشتی‏، فرهنگی‏، آموزشی‏ و رفاهی برای شوراها نقش تعیین شده که هیچ یک سیاسی نیست.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس تصریح کرد: طبیعت و اقتضای مدیریت شهری با ورود به امر سیاست مغایر است، به عنوان مثال در هیئت دولت یا مجلس، تصمیم‌گیری‌ها به‌گونه‌ای است که نگاه سیاسی در آن تأثیر دارد، اینکه کشور یک پیمان بین‌المللی را بپذیرد یا نپذیرد، در چه شرایطی و از چه موضعی مذاکره کند یا قانون انتخابات چگونه اصلاح شود، همه تابع شرایط کشور و مناسبات سیاسی داخلی و خارجی است، اما عمده وظایف شوراهای شهر و شهرداری‌ها همچون تأمین حمل و نقل پاک و ارزان، گسترش فضای سبز، معماری و فضاهای کالبدی شهر و مسائل مرتبط با امور شهروندی، کاملا تخصصی بوده و ساحت آن به‌طور کلی از سیاست جداست.

"دولت و وزرا" رویکرد کاهش اختیارات شوراهای شهر را دنبال نکنند!موضع دولت‌ها در برابر شوراهای شهر، همواره تحقیرکننده بوده استزمان و مکان ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای شهر و روستاها اعلام شد

پیرهادی ادامه داد: ممکن است دو سیاستمدار، در دو قطب مخالف هم ایستاده باشند، اما در یک مسئله شهری، نظرشان کاملا یکسان باشد، این به دلیل ماهیت مسائل شهری و تخصصی بودن آن است.

وی همچنین تأکید کرد: متأسفانه در پی همزمانی انتخابات شوراها با انتخابات ریاست‌جمهوری، همه نگاه‌ها به انتخابات خبرسازتر یعنی ریاست‌جمهوری جلب می‌شود و فرصت و فضای مناسبی برای طرح دغدغه‌ها و مطالبات شهری باقی نمی‌ماند، نه نمایندگان فعلی شورا فرصتی برای ارائه گزارش به مردم می‌یابند و نه فرصت چندانی برای مردم و نخبگان شهری ایجاد می‌شود تا مطالبات شهری را بر سر دست بگیرند و جامعه را بیشتر متوجه اولویت‌های محلی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه هدف از برگزاری انتخاباتی مانند انتخابات شوراها، تنها تعیین منتخبین نیست، بلکه ایجاد فضا و بستری برای تنظیم اولویت‌ها، هدایت سیاست‌گذاری‌ها به سمت موضوع و افزایش سطح نشاط و مشارکت محلی در تمام شهرها و روستاهای ایران است، افزود: این هدف در سال‌های اخیر، چندان محقق نشده است.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس اضافه کرد: باید برای این مسئله چاره‌ای اندیشید، چرا که بخش قابل‌توجهی از کارآمدی یا ناکارآمدی یک نهاد، به نحوه انتخاب و تعیین آن باز می‌گردد و از انتخابی که طبق چارچوب‌های سیاسی صورت گیرد، نمی‌توان چندان توقع تخصصی بودن داشت، ما در حال رایزنی با نخبگان و فعالان مسائل شهری برای یافتن راه‌حلی در این حوزه هستیم تا انتخابات شورشاهای شهر و روستا از سیاست‌زدگی دور شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات شورای شهر نمایندگان مجلس مجلس انتخابات شورای شهر نمایندگان مجلس مجلس انتخابات شوراها شوراهای شهر ریاست جمهوری مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۱۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس

امتداد - حامد رستمی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، از بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران، فاطمه دهقانی مدیر شعب پست بانک استان فارس و معاون اعتباری استان به جهت پیگیری و همکاری کامل در جذب اعتبارات، اعطای تسهیلات معیشتی به دهیاران و دهیاری‌های استان فارس و تلاش‌های انجام شده در حوزه روستایی تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در بخشی از متن این تقدیرنامه آمده است:

جناب آقای دکتر شیری
مدیرعامل محترم پست بانک ایران
سلام علیکم
سرافرازی و توسعه کشور در زمینه‌های گوناگون مرهون اقدام عملی فرزندان پر تلاش، خلاق و تحول آفرین این مرز بوم بوده است. لذا توفیق خدمت به نیکوترین مردم در نظام اسلامی فرصت گرانبها و پر افتخاری است که علاوه بر خشنودی مردم، موجبات رضایت پروردگار متعادل را در پی خواهد داشت.
بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ ای (مدظله العالی) این اقدام خداپسندانه مصداق بارز «مسارعه الخیرات و سابقو الی خیرات» می باشد. به یقین در این راستا کسانی موفق و سربلند خواهند بود که بتوانند به خوبی از این ظرفیت ایجاد شده در جهت پیشرفت اهداف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استفاده نموده و با تلاش و پشتکار نسبت به تحقق اهداف نظام مقدس اسلامی گام بردارند. 
ضمن آرزوی سلامتی و سربلندی برای جنابعالی، نظر به تعاملات فی مابین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با پست بانک و حسن همکاری‌های انجام شده از طرف مدیریت و همکاران مجموعه پست بانک استان فارس، برخود لازم می دارم از زحمات حضرتعالی در راس مدیریت کشوری و مجموعه پست بانک استان به مدیریت سرکار خانم دهقانی و معاون اعتباری سرکار خانم قنبریان، به جهت پیگیری و همکاری کامل در جذب اعتبارات، اعطای تسهیلات معیشتی به دهیاران و دهیاری‌های استان فارس و تلاش‌های انجام شده در حوزه روستایی قدردانی و تشکر نموده و از درگاه حضرت احدیت، نیکنامی و تداوم توفیقات مسالت می نمایم.

حامد رستمی
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها
 

 

 


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع