Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه حملات علیه کارکنان رسانه‌ای در افغانستان افزایش یافته سازمان گزارشگران بدون مرز افغانستان را سومین کشور مرگبار جهان برای خبرنگاران اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرد که در سال 2020 میلادی 50 خبرنگار در سراسر جهان کشته شده‌اند که افغانستان با به ثبت رسیدن 5 مورد جان باختن خبرنگاران پس از مکزیک و عراق سومین کشور مرگبار جهان برای خبرنگاران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

گزارش می‌افزاید که در سال جاری میلادی 7 خبرنگار در حال پوشش اعتراضات کشته شدند که 4 مورد آن در عراق، 2 مورد در نیجریه و یک مورد نیز در کلمبیا بوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

براساس این گزارش از مجموع 50 خبرنگار (48 مرد و 2 زن)، 42 نفر یعنی 84 درصد خبرنگاران بطور عمدی هدف قرار گرفتند و 8 نفر دیگر (16 درصد) آن‌ها در جریان گزارش‌دهی کشته شدند.

قتل دهمین خبرنگار افغان در سالجاری/داعش مسئولیت قتل را به عهده گرفتافغانستان| کشته شدن پنجمین خبرنگار در دو ماه گذشته؛ طالبان رد کردنهاد «نی»: دولت افغانستان در شناسایی عاملان قتل خبرنگاران کوتاهی کرده است

سازمان گزارشگران بدون مرز در حالی شمار خبرنگاران کشته شده در افغانستان را 5 نفر اعلام کرده که براساس آمارهای داخلی در سال جاری در افغانستان 12 خبرنگار و کارمند رسانه‌ای در نتیجه حملات هدفمند جان باختند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نخستین کمپ تمرینی فدراسیون کاراته آسیا در شرایطی طی روز‌های ۲۱ تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ در شهر ووهان کشور چین برگزار می‌شود که به دعوت فدراسیون آسیا سجاد گنج زاده قهرمان طلایی کاراته کشورمان در المپیک مدرس کومیته این کمپ را بر عهده خواهد داشت.   بر اساس این گزارش گنج زاده به همراه گانگ لی از کشور میزبان در بخش کومیته و برادران موسوی و گریس در بخش کاتا مدرسین این کمپ خواهند بود.   این اقدام نشان دهنده توجه متولیان کاراته قاره کهن به قهرمانان و چهره‌های جهانی هنر رزمی کاراته در سطح جهان است، گنج‌زاده از قهرمانان شناخته شده کاراته جهان است که در سال‌های گذشته نشان‌های متعددی از بازی‌های المپیک، رقابت‌های قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • تصادف مرگبار در محور زرند به رفسنجان
  • سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی چین حضور خواهد داشت
  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد