فتنه ۸۸ حمله به خیمه ولایت و مبانی اسلام بود
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۲۳۸۴
به گزارش خبرنگار مهر، سردار جمال شاکرمی بعدازظهر سه شنبه در مراسم بزرگداشت ۹ دی ماه و سالروز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت در فضای باز در مزار شهدای گمنام شهر مهران اظهار کرد: شهید سلیمانی درسهای بزرگی به ما داد، اساس مکتب حاج قاسم «بصیرت» است، افراد زیادی تلاش کردند تا این موضوع را نادیده بگیرند و یا فاصله ایجاد کنند اما وصیت نامه حاج قاسم به خوبی نشان میدهد که اساس مکتب این سردار بزرگ بصیرت است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی عنوان کرد: فتنه گران در حوادث سال ۸۸ شعار نه غزه و نه لبنان سر میدادند، اما در عمل برای ایران هیچ اهمیتی قائل نبودند و کشور را به هرج و مرج کشاندند، در واقع میخواستند با طرح این شعار اسلام و انقلاب را در مقابل وطن پرستی قرار دهند، در حالی که ما میبینیم در دیدار تاریخی رهبر معظم انقلاب با خانواده سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ایشان تاکیدات ویژهای بر ارادت ایرانیان وطن پرست به شخصیت حاجقاسم به عنوان سرباز اسلام و انقلاب داشتند.
سردار شاکرمی اظهار کرد: در جریان فتنه ۸۸ دیدیم که خواص دچار انحراف شدند، این فتنه زوایای پنهانی دارد برای همین است که عدهای همچنان از ۹ دی میترسند برای آنکه ماهیت آنها را روشن میکند، علت اصلی هجمهها در حوادث سال ۸۸ حمله به مبانی اسلام و خیمه ولایت بود و از این جهت ۹ دی خط قرمز ملت ایران است.
فرمانده سپاه استان تصریح کرد: ۹ دی روز بازخوانی حادثه انقلاب اسلامی است، فتنه گران در سال ۸۸ همانند خواص بی بصیرت در دوران امیرالمؤمنین (ع) در مقابل ولی زمانشان قرار گرفتند.
۹ دی درسهای بزرگی برای کشور داشت
وی ادامه داد: از زمان پیروزی انقلاب تاکنون فتنههای مختلفی صورت گرفته است، اما فتنه ۸۸ پیچیدهترین شیوه دشمنان در مواجه با ملت ایران بود به این علت که نه تنها دشمنان خارجی بلکه همه جریانهای غیرهمسو، نخبگان غربگرا و بی بصیرت در مقابله با نظام همگام شدند.
شاکرمی اظهار کرد: فتنه گران به جای آنکه در چارچوب قانون عمل کنند، شهرها را به آشوب کشیدند در حالی میتوانستند از مسیر درست و قانونی وارد عمل شوند اما رفتار آنها مقدمه تخریب اموال عمومی، حمله به مساجد و قرآن و ارزشها را فراهم کرد.
وی افزود: دشمن شناسی اصل مهمی است، چون دشمن هر بار از طریق مختلف ورود میکند، حوادث سال ۸۸ با هدایتهای بی بدیل رهبر معظم انقلاب و حضور آگاهانه مردم نقش بر آب شد و نشان داد بصیرت رمز عبور از موقفگاه ها است.
فرمانده سپاه ایلام بیان کرد: ۹ دی درسهای بزرگی داشت که از جمله آنها میتوان به توجه مردم به دشمن شناسی، اتکا به رهبری به عنوان امام و پیشوا و نیز حضور مردم در صحنه دفاع از انقلاب و نظام اشاره کرد.
وی گفت: هرچند امسال به لحاظ رعایت پروتکلهای بهداشتی مردم نتوانستند به صورت گسترده در مراسمات بزرگداشت حماسه ۹ دی شرکت کنند، اما در عمل نشان دادند که در سختترین شرایط نیز دشمنان خود را به خوبی میشناسند و در تبعیت از رهبری انقلاب و دفاع از آرمانها همواره در صحنه هستند.
کد خبر 5108085منبع: مهر
کلیدواژه: 9 دی ایلام سپاه ایلام قاسم سلیمانی ویروس کرونا 9 دی شیراز بارش برف آمار کرونا کرمانشاه گرگان بوشهر ایام فاطمیه شهرستان کرج شیوع کرونا بصیرت خطبه های نماز جمعه حاج قاسم سال ۸۸
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد
روزنامه جوان نوشت: دین برای زمان اهمیت ویژه قائل است. اسلام به برخی زمانها نگاه ارزشی دارد . عناوینی، چون «شب قدر، روز مبعث، عید غدیر، روز عاشورا، عید فطر، شب جمعه و روز جمعه» نشان از نگاه خاص اسلام به برخی از زمانها و جانمایی خاص آن در زندگی انسان مسلمان دارد. اساساً اسلام یکی از عناصر تنظیمگر در سبک زندگی اسلامی را زمان میداند. توجه به ساعات خاص، روزهای هفته، روزهای خاص در ماه، روزهای خاص در سال همه گویای نوع نگرش اسلام به مقوله زمان است. تجربه نشان میدهد هنگامی که دو روز تعطیل است، به طور طبیعی روز دوم به عنوان روز اصلی تعطیل قلمداد میشود. چه اینکه امروزه در تهران روزهای پنجشنبه تعطیل است و مردم از آن بهعنوان روز کارهای عقبمانده استفاده میکنند و جمعه را تعطیل بهمعنای استراحت و تفریح به شمار میآورند. چهره عمومی شهر نیز جمعه را به عنوان روز تعطیل نشان میدهد. تحولات فرهنگی هیچگاه یکشبه رخ نمیدهد. ذهنیت اجتماعی آرامآرام شکل میگیرد. به امروز که ذهنیت عمومی جمعه را روز تعطیل میداند نگاه نکنید. تعطیلی شنبه بهمرور زمان و طی یک دهه آینده موجب خواهد شد ذهنیت اجتماعی جمعه را از مدار و محور بودن تعطیلات خارج کند و جمعه نقشی را در زندگی بیابد که امروز پنجشنبه بهعنوان روز نیمهکاری و کمکار هفته انجام میدهد. جایگاه جمعه در فرهنگ اسلامی، اما جایگاه خطیری است. در اسلام جمعه محور بخشی از اعمال عبادی فردی و اجتماعی، رسیدگیهای فردی و دینی به شمار آمدهاست. از صبح جمعه که با دعای ندبه و انتظار ظهور آغاز میشود تا ظهر جمعه که محل اجتماع مسلمین در نماز جمعه است. تا دهها آداب فردی که برای جمعه تصویر شدهاست. جمعه روز خاص و نماد اسلام است و به نوعی از شعائر اسلامی شناخته میشود. در برابر شنبه که نماد یهود است و یکشنبه که نماد مسیحیت است. ما نسبت به بعد نمادین روزها غفلت داریم. بعد نمادین دین یکی از عناصر هویتسازی دینی است. عنصر هویتساز مرز شما با غیر شما و دیگری شما را تعیین میکند، اما غفلت از آن موجب درهم آمیختگی فرهنگی، هویتزدایی و عدم تشخص آن جامعه میگردد. ظاهر استدلال برای تعطیلی شنبهها خیلی روشن و در نگاه ابتدایی مقبول است. باید برای تجارت خارجی خود را با ایامی که جهان در حال کار است، هماهنگ باشیم، اما نکته این است که مسئله را نباید سطحی دید. مسئله فقط تعطیلی یک روز نیست، مسئله تغییر نظم اجتماعی است. نظم اجتماعی باید بر اساس یک منطق روشن تنظیم شود. تعطیلی شنبهها یعنی محوریت نظم اجتماعی بر اساس منطق اقتصادی، اما تعطیلی جنبه تنظیم نظم اجتماعی براساس منطق فرهنگی است. اسلام برای حیات انسانی ارزش ویژه بر مدار حیات طیبه قائل است و نظم اجتماعی را نیز براین مدار سامان میدهد. (این بخش نیازمند توضیح و تبیین فنی و براساس روح شریعت است.) در نامه اخیر اتاق بازرگانی ایران خطاب به مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تعطیلی شنبهها این است: «اثربخشی اقدامات دولت برای افزایش ارتباط با سایر کشورهای بلوک شرق و غرب و توسعه روابط تجاری و اقتصادی، در گرو پذیرش هر چه بیشتر استانداردهای اقتصاد جهانی است.» این استدلال که باید خودمان را با نظم جهانی در حوزه اقتصاد تطبیق دهیم، آشناست. سالها قبل طیفی سخن از جامعه جهانی میزدند، اما این جهان، جهانی است که امریکا و غرب محور آن هستند. حرکت بهسمت استانداردهای مثلاً جهانی یعنی پذیرش گامبهگام نظم غربی در حالیکه امروز دنیا در حوزههای مختلف از جمله اقتصاد در حال عبور از نظم فعلی و تک قطبی است. تشکیل پیمانهای مالی و اقتصادی بزرگ، چون پیمان شانگهای و بریکس، پیمانهای مالی دو یا چندجانبه و دلارزدایی همه بهمعنای عبور از نظم موجود است. در چنین دوران عبور از نظم امریکایی سوق دادن کشور به سمت آن نوعی ارتجاع تمدنی است. تأکید میکنم مسائل کلان را نباید اتمیک و نقطهای دید، تعطیلی شنبهها را باید در یک اتمسفر کلان فرهنگی، اجتماعی، ملی و بینالمللی تحلیل کرد. پیامدها، روندها، آسیبها و دیگر جوانب باید در این بستر تحلیل و بررسی شود. پس مسئله تنها تعطیلی یک روز نیست، مسئله تحول در رویکرد کلان جامعه، وجهه اجتماعی، پیام پنهان این تصمیم به ناخودآگاه جامعه است. کانال عصر ایران در تلگرام