Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم مهارت پولسازی است و هم شغلی باپرستیژ! دیجیتال مارکتینگ را می‌گویم، راستش به عنوان کسی که چند سالی است در این حوزه فعالیت می‌کند، می‌توانم به جرئت از آن به عنوان یکی از بهترین شغل‌های فعلی جهان یا حداقل ایران نام ببرم. چه از لحاظ درآمدی، چه موقعیت. - اخبار بازار -

هم مهارت پولسازی است و هم شغلی باپرستیژ! دیجیتال مارکتینگرا می‌گویم، راستش به عنوان کسی که چند سالی است در این حوزه فعالیت می‌کند، می‌توانم به جرئت از آن به عنوان یکی از بهترین شغل‌های فعلی جهان یا حداقل ایران نام ببرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه از لحاظ درآمدی، چه موقعیت و چه شرایط دیگر.

احتمالاً شما هم با تحقیقات قبلی که در مورد بازاریابی دیجیتال داشته‌اید، الان علاقه‌مندید شده‌اید که آن را یاد بگیرید و خب به دنبال منابع معتبرش هستید! اگر چنین است، این مقاله با معرفی بهترین منابع دیجیتال مارکتینگ، شما را در این مسیر به شکل تجربی راهنمایی می‌کند:

بررسی منابع دیجیتال مارکتینگ مناسب در ایران

ببینید، من در این چند سال از منابع مختلفی برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ استفاده کردم (و میکنم). از دوره‌های رایگان سایت انگلیسی زبان udemy، تا دوره‌های گران قیمت فارسی، منابع متنی، پادکست‌ها و...

این یعنی اگر بخواهم همه منابع دیجیتال مارکتینگی که می‌شناسم را به شما معرفی کنم، عملاً تا فردا صبح باید بنویسم! اما در نوشتن این مقاله، 3 رویکرد مهم را دنبال می‌کنم که باعث کاهش تعداد پیشنهاداتم می‌شود:

منابعی را معرفی کنم که برای کاربران تازه وارد و صفر هم کاملاً جذاب و کاربردی باشندنیاز به صرف هزینه زیادی نداشته باشندبه زبان ساده آموزش بدهند

با این توضیحات، با خیال راحت در این مقاله همراه من باشید. به سراغ منبع اول برویم:

1_ کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ سایت نوین

به نظرم در حال حاضر کتاب مجموعه نوین در مورد دیجیتال مارکتینگ که به شکل آنلاین و در قالب PDF منتشر شده، یکی از بهترین منابع دیجیتال مارکتینگ است. البته به عنوان یکی از مخاطبان و مطالعه کنندگان این کتاب باید این نکته مهم را بگویم که قرار نیست با خواندن آن، تبدیل به یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای شوید!

بلکه شما بعد از خواندن این کتاب، از یک فرد تازه وارد در دنیای بازاریابی دیجیتال، به فردی تبدیل می‌شوید که با اغلب اصطلاحات این دنیا آشناست، بیشتر تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ را شناخته و خلاء‌های ذهنی‌اش پر شده.

قبلا هم یک کتاب جذاب از این مجموعه خوانده بودم با نام اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ. به نظرم این کتاب هم که به رایگان در نوین آکادمی منتشر شده، بعد از خواندن کتاب گفته شده در بالا، منبع خوبی است.

2_ کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر

 

کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر در زمینه بازاریابی دیجیتال نیست! اما به نظر من خواندن آن برای هرکسی که قرار است در دنیای کسب و کار، بازاریابی، بازاریابی دیجیتال و فروش فعالیت کند، واجب است.

با توجه به این، این کتاب را به عنوان منبعی در نظر بگیرید که قرار است ذهن شما را در مورد خود علم بازاریابی باز کرده و ایده‌ها و اصول جدیدی را به آن وارد کند. اگر قصد خرید این کتاب را دارید، پیشنهاد می‌کنم خواندنش را به بعد از خواندن کتاب معرفی شده از سایت نوین محول کنید.

3_ کتاب ماشین محتوا از دن نوریس

 

زمانی که کمی در دنیای بازاریابی دیجیتال مطالعه کردید و اصول و اجزای آن را شناختید، متوجه می‌شوید که در دیجیتال مارکتینگ همه چیز پیرامون محتواست! یعنی چه؟

در واقع بازاریابی در انتهای قرن 20 و قرن 21، عملاً دچار یک انقلاب بزرگ شد. زمانی که بازاریابی محتوایی وارد دنیای بازاریابی شد، همه چیز را عوض کرد و شما به عنوان یک کارشناس بازاریابی دیجیتال، به خوبی باید جزئیات این انقلاب محتوایی را بشناسید.

برای آشنایی بهتر با دنیای محتوا و بازاریابی محتوا، منابع مختلفی وجود دارد. از کتاب بازاریابی محتوایی اثر جو پولیتزی با آن ترجمه نه چندان جذابش گرفته تا کتاب بازاریابی محتوایی شرکت و... .

اما در این بین، کتاب ماشین محتوا اثر دن نوریس، البته به نظر من، یکی از بهترین منابع است. بنابراین پیشنهاد می‌کنم بعد از آشنایی با اصول دیجیتال مارکتینگ و همینطور اصول بازاریابی به کمک چند کتاب معرفی شده تا اینجا، به سراغ کتاب ماشین محتوا بروید.

4_ پیشنهادی: شرکت در یک دوره دیجیتال مارکتینگ

به عنوان چهارمین منبع یادگیری دیجیتال مارکتینگ، پیشنهاد می‌کنم در یک دوره بازاریابی دیجیتال ثبت نام کرده یا در یک دوره کارآموزی شرکت کنید! البته دقت کنید که به هیچ عنوان شرکت در یک دوره آموزشی یا دوره کارآموزی، الزامی نیست.

این یعنی اگر در چنین دوره‌هایی شرکت نکنید هم می‌توانید به کمک منابع بعدی که به شما معرفی می‌کنم، به خوبی با علم و مهارت دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

اما در هر حال شرکت در دوره، مثل یک کاتالیزور عمل کرده و می‌تواند سرعتِ رسیدن شما به تخصص در این دنیا را تسریع کند. دقت کنید که دوره‌های جامع دیجیتال مارکتینگ حداقل باید شامل 50 ساعت محتوا باشند و احتمالاً قیمت‌های پایینی هم ندارند.

در مورد کارآموزی هم دقت کنید که حتماً قبل از شرکت در این دوره‌ها، در مورد مجموعه مورد نظر اطلاعات کسب کرده و مطمئن شوید که قرار است در این دوره‌ها همه چیز را یاد بگیرید نه اینکه صرفاً از شما کار مفتی بکشند!

5_ یک منبع همیشگی پیدا کنید

 

خب، بعد از خواندن 3 کتابی که تا اینجای مقاله معرفی کردم، شما تبدیل به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ با مهارت متوسط شده‌اید. اما با توجه به اینکه این مهارت همیشه در حال بروزرسانی است و عملا یادگیری در آن تمامی ندارد، الان نیاز به یک منبع دائمی دارید. یعنی چه؟

در واقع شما به منبعی نیاز دارید که بتواند به شکل دائمی و در زمان مناسب، محتواهای مناسب و جدید در دنیای بازاریابی دیجیتال را در اختیارتان قرار بدهد. در حال حاضر بهترین منابعی که این ویژگی را داشته باشند، به نظر من این دو سایت هستند:

وبلاگ سایت HUBSPOTآکادمی دیجیتال مارکتینگ سایت نوین

آکادمی و وبلاگ نوینبه جرئت بزرگترین سایت در زمینه آموزش بازاریابی دیجیتال در وب فارسی است که مطالب لازم را در قالب محتواهای رایگان و با زبانی کاملاً ساده و جذاب به شما ارائه می‌کند. برای مشاوره رایگان می‌توانید با شماره‌ی 021-58438 تماس بگیرید و یا از طریق سایت درخواست خود برای مشاوره را ثبت نموده و به صورت رایگان از مشاوره سایت نوین برخوردار شوید.

وبلاگ سایت انگلیسی زبان هاب اسپات هم در حال حاضر بزرگترین منبع آموزش دیجیتال مارکتینگ در جهان است! البته اگر با زبان انگلیسی آشنایی ندارید و نمی‌توانید مقالات این منبع را مطالعه کنید، نگران نباشید. اغلب مقالات این سایت به زبان فارسی و با زبان ساده در وبلاگ نوین منتشر شده است.

نکته: اگر به سراغ وبلاگ نوین می‌روید، پیشنهاد می‌کنم حتماً از دسته بندی‌های مقالات این سایت استفاده کرده و سعی کنید مطالعات هدفمندی داشته باشید. یعنی به شکل شانسی مقالات را نخوانید و به کمک دسته بندی‌ها، از ابتدا تا انتهای یک مطلب را آموزش ببینید.

کلام آخر

خب، بالاخره به انتهای مقاله بهترین منابع دیجیتال مارکتینگ رسیدیم. در این مقاله طبق تجربه‌ای که تا الان کسب کرده‌ام، 5 تا از بهترین منابع برای یادگیری بازاریابی دیجیتال را به شما معرفی کردم.

به عنوان کلام آخر، می‌خواهم این نکته مهم را به شما یادآوری کنم که: دنیای دیجیتال مارکتینگ ته ندارد! من همین الان استادانی دارم که نزدیک به 15 سال سابقه فعالیت قوی در بازاریابی دیجیتال دارند ولی باز هم دائماً در این زمینه کتاب خوانده و در دوره‌ها شرکت می‌کنند. بنابراین هیچ موقع تصور نکنید که قرار است به انتهای این مهارت و علم رسیده و در آن به درجه استادی اعظم برسید، بلکه همیشه باید در مسیر یادگیری‌ آن باشید.

اگر نظری در مورد این مطلب دارید، در بخش نظرات منتظر شما هستم.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازاریابی دیجیتال دنیای بازاریابی بازاریابی محتوا پیشنهاد می کنم بعد از خواندن یکی از بهترین بهترین منابع عنوان یک یک دوره سایت نوین دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، داوود منظور در این دیدار که در محل کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در بانکوک برگزار شد، با تأکید بر لزوم گسترش همکاری‌ها و نقش نهادهای توسعه‌ای مانند اسکاپ در ارتقای توسعه کشورها، گفت: استفاده از ظرفیت نهادهای وابسته به سازمان ملل در راستای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای، تکمیل کریدورها و مقابله با خشکسالی، حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه نیاز به گسترش همکاری‌های منطقه‌ای در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را دارد.

معاون رئیس‌جمهور با حائز اهمیت خواندن موضوع نشست امسال اجلاس اسکاپ، بر ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در آینده اقتصاد جهان تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن علاقه‌مندی به استفاده از تمامی ظرفیت‌های سازمان ملل در مسیر توسعه پایدار، آمادگی دارد در حوزه دیجیتال‌سازی هم همکاری داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با اشاره به مسئله‌محور بودن برنامه هفتم توسعه، گفت: در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رشد اقتصادی، به استفاده از منابع بین‌المللی هم توجه داریم.

وی نقش جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از فعالیت‌های مرکز سازمان ملل متحد برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) به عنوان یکی از مؤسسات منطقه‌ای زیرمجموعه اسکاپ مستقر در تهران مستقر را اساسی دانست و گفت: ما ضمن استفاده از همه ظرفیت‌های اپدیم، تجربیات موفقی در کاهش بلایا داریم که می‌توانیم آنها را با سایر کشورها به اشتراک بگذاریم.

منظور افزود: از جمله تجربیات موفق کشورمان، تجارب حاصل شده در مهار و مدیریت منابع آب و شیرین‌سازی آب است که با توجه به تأثیر تغییرات اقلیم بر بروز خشکسالی‌های پیاپی و کاهش منابع آب، همکاری مشترک به‌ویژه با کشورهای همسایه، اهمیت دوچندان دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به کمبود منابع آب به‌عنوان یکی از چالش‌های مهم در سطح جهان، گفت: ما آماده همکاری در زمینه مدیریت منابع آب با سازمان ملل متحد هستیم.

منظور با بیان اینکه خوشحال می‌شویم در منطقه به کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای محصور در خشکی در جهت حمل کالا کمک کنیم، گفت: اسکاپ می‌تواند نقش بیشتری را در این زمینه بازی کند و جمهوری اسلامی ایران نیز آمادگی دارد با تشکیل گروه کاری مشترک با کشورهای منطقه تحت مدیریت اسکاپ، نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

وی با تأکید ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها و همکاری با اسکاپ در حوزه اقتصاد دیجیتال، علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری بیشتر با اسکاپ و کمیته‌های مربوطه را اعلام کرد.

کد خبر 6089685 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • صفر تا صد آرایشگری مردانه را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید /درآمد و مزیت
  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس)