Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@02:45:06 GMT

دی ماه 98 در پایتخت مقاومت چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۲۶۱۴

دی ماه 98 در پایتخت مقاومت چه گذشت؟

13 دی ماه کرمان میزبان میلیون ها عاشق سردار دلها شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، صبح جمعه 13 دی ماه سال 1398، بعد از نماز صبح گوشی موبایلم را چک کردم ناگهان پیامی را مشاهده کردم که برایم غیرمنتظره بود، چندین بار آن را خواندم نوشته بود «حاج قاسم سلیمانی خدایی شد» با خودم گفتم شاید کسی می خواهد اذیت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سریع تلویزیون را روشن کردم، نوای ملکوتی قرآن با صوتی غم آلود آیه «یا ایتها النفس المطمئنه ....» را خواند و سپس مجری خبر شهادت سردار دلها را اعلام کرد.

انگار دنیا روی سرم خراب شد، مگر امکان دارد، مگر می شود، بالاخره بعد از اطمینان، خود را به محل کار رساندم چون می دانستم آن روز باید خبرهای زیادی منتشر و ارسال کنیم.

آن روز حال و هوای شهر کرمان بسیار غم آلود و از همیشه ساکت تر بود نزدیک عصر خودروهایی را مزین به پوستر حاج قاسم و پارچه مشکی و با صوت قرآن به خیابان آمدند.

طبق وصیت حاج قاسم قرار بود پیکر مطهر ایشان را به گلزار شهدای کرمان برای تدفین بیاورند، بعد از تشییع در سوریه، عراق، اهواز، مشهد، تهران و قم بالاخره تشییع نهایی کرمان بود.

در همین رابطه جلسه ای برگزار و کمیته هایی  مشخص شد از آن جمله قرار شد بسیج رسانه نیز برای ورود خبرنگاران کشوری و بین المللی برای پوشش خبر موکب رسانه ای برپا کند.

مسئولیت موکب را به بنده محول کردند، دفتر وکلای دادگستری به عنوان موکب مشخص شد از  دو روز قبل برای تجهیز کردن امکانات از جمله نصب اینترنت، نصب وسایل گرمایشی، فرش کردن محل استراحت و ... اقدام کردیم.

طبق گفته کمیته ستاد تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی قرار شد صبح سه شنبه 17 دی ماه ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه مراسم تشییع از میدان آزادی، خیابان شریعتی، میدان شهدا آغاز و نهایتا در گلزار شهدای شهر کرمان به خاک سپرده شوند.

از صبح روز دوشنبه یک روز قبل از تشییع در محل موکب برای پذیرش خبرنگاران مستقر شدیم، از عصر آن روز کم کم خبرنگاران وارد کرمان شدند اولین تیم از شهر شیراز بود، سپس اصفهان و همینطور به تعداد آنها اضافه می شد درست یادم هست که شب اول تا صبح برای پذیرش بخواب نرفتم.

هنوز ساعاتی تا اذان صبح مانده بود که از استانداری با من تماس گرفته شد که بزودی پیکر مطهر سردار دلها با هواپیما وارد فرودگاه خواهد شد برای اعزام خبرنگاران باید آنها هر چه زودتر خود را به استانداری برسانند تا از آنجا بوسیله ون به فرودگاه منتقل شوند.

به قسمت استراحت خبرنگاران رفتم برخی از فرط خستگی راه خواب و تعدادی هم در حال تجهیز امکاناتشان بودند، اطلاع رسانی کردم که اگر کسانی می خواهند ورود سردار دلها را به فرودگاه کرمان پوشش دهند سریع خود را به استانداری جهت اعزام برسانند.

تا صبح روز بعد پذیرش ادامه داشت، ساعت 5 با صبحانه مختصری از خبرنگاران پذیرایی کردیم، سپس در ساعت 6 و نیم خبرنگاران را با یک اتوبوس به محل استقرار اعزام کردیم.

خودم نیز به همراه یکی از همکاران محل موکب را جهت پوشش رسانه خودمان به محل میدان آزادی ابتدای مراسم تشییع ترک کردیم.

محل موکب نزدیک چهارراه ولی عصر (عج) بود و تا رسیدن به میدان آزادی فاصله چندانی نداشت، اما همین که به چهارراه نزدیک شدیم ازدحام جمعیت آن قدر زیاد بود که هر قدم را به سختی بر می داشتیم، چون از قبل تعداد تشییع کنندگان را پیش بینی کرده بودند و اینکه از سایر شهرهای کشور به کرمان خواهند آمد تمامی مسیر را با امکانات صوتی و موکب برای پذیرایی تجهیز کرده بودند.

با این جمعیت فقط توانستیم تا چهارراه سمیه پیش برویم و صدای سخنرانان را از بلندگو ها که پخش می شد پوشش می دادیم و مکان هایی که کمی خلوت بودند را مکان مناسبی برای ایستادن و عکس گرفتن انتخاب می کردیم.

جمعیت به کندی پیش می رفت، وقتی نزدیک چهارراه رسیدیم در بلندگوها اعلام شد که همگی به سمت گلزار حرکت کنند و به طرف میدان آزادی ازدحام نیاورند که به هیچ عنوان جای ایستادن نیست و فشار جمعیت زیاد است.

بالاخره اینکه ما به میدان آزادی نرسیدیم و در نیمه راه بود که خودروی حامل پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و حسین پورجعفری نزدیک شد، یک چفیه دستم بود با خودم گفتم می روم جلو و آن را متبرک می کنم، یادم هست که تعداد زیادی از آقایان به صورت زنجیر وار دستان خود را در هم گره زده بودند تا از افرادی که خود را به خودرو می رسانند مراقبت کرده  و نگذارند زیر پای جمعیت بمانند.

همین که نزدیک خودرو شدم  و خواستم چفیه را تبرک کنم دیگر چیزی متوجه نشدم، فقط این را بیاد دارم که تعدادی سریع راه را بستند و من را به پیاده رو که باز مملو از جمعیت بود رساندند.

در این جمعیت از همه نوع قشری حضور داشت، سالخورده، کودک، نوزادی که در آغوش گرم مادر بود، زن و مرد، سنی، شیعه، مسیحی و ارمنی همه و همه به عشق سردار دلها آمده بودند.

در میانه راه به اشخاصی بر می خوردیم که کفن پوشیده بودند و برای حاج قاسم عزاداری و مرثیه سرایی می کردند.

کودکان دو سه ساله که پوستر حاج قاسم را در دستان کوچک و سرد خود محکم گرفته بودند و پا به پای جمعیت حرکت می کردند.

پرچم ها و  پلاکاردهای سرخی که بر روی آن نوشته شده بود « انتقام سخت» در لابلای جمعیت خودنمایی می کرد و همه مردم ایران خواهان چنین خواسته ای بودند.

برای ادامه پوشش به همراه خودرو به سمت گلزار حرکت کردیم، که با ما تماس گرفته شد که هر چه سریعتر به موکب برگردیم اینکه تعدادی از خبرنگاران برای ارسال اخبار خود به آنجا بر می گردند.

در حین برگشت مجبور شدیم برای رسیدن به موکب از کوچه های فرعی استفاده کنیم اما کوچه ها هم مملو از جمعیت بود.

تعدادی از خبرنگاران برای ارسال اخبار به موکب برگشتند، برخی هم پس از ارسال مجددا به محل اعزام شدند.

ما نیز اخبار را رصد می کردیم که متوجه شدیم به دلیل ازدحام جمعیت مراسم تدفین کنسل شده است.

جمعیت در گلزار شهدا به حدی زیاد بود که تعدادی خود را به ارتفاعات رسانده بودند و تعدادی هم در پشت بام ها مستقر شده بودند.

عصر اعلام شد که مراسم تدفین انجام نمی شود کم کم خورشید غروب کرد و از تعداد جمعیت کمی کاسته شد اما هنوز عاشقانی بودند که در گلزار شهدا منتظر پیکر مطهر به انتظار نشسته بودند.

نزدیک اذان صبح بود که پیکر را به گلزار رساندند و در کنار مزار شریف حسین آقای یوسف الهی به خاک سپردند.

برخی خبرنگاران همان سه شنبه شب برگشتند و تعداد محدودی نیز صبح چهارشنبه بعد از پوشش کامل به شهرهای خود عزیمت کردند.

ناگفته نماند که در این راستا علاوه بر موکب ها، تعداد زیادی از کرمانی های مهمانواز و خونگرم جهت استقرار میهمانان، خانه های خود را در اختیار عاشقان حاج قاسم قرار داده بودند.

این روز بزرگ برای همیشه در تاریخ ایران و کرمان به یادگار خواهد ماند، آری با آرامش گرفتن سردار دلها در گلزار شهدا و همجوار شدن با همرزمانش کرمان پایتخت مقاومت شد.

اما از آن طرف این تشییع های باشکوه چند صد هزار میلیونی دشمن را متحیر کرده بود و ترامپ خیال می کرد با ترور ژنرال ایرانی می تواند چراغ انقلاب  و مقاومت را خاموش کند، ما این عمل وقیحانه او سبب شد تا چراغ انقلاب در جهان روشن شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: گلزار شهدا میدان آزادی سردار دلها حاج قاسم دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع شهید «مرتضی غلامی (دشتی نظری)» در روستای «خواجه گیر»

دریافت 53 MB کد خبر 6095355

دیگر خبرها

  • مراسم تشییع شهید «مرتضی غلامی (دشتی نظری)» در روستای «خواجه گیر»
  • جزییات مراسم استقبال و تشییع پیکر شهدای گمنام در کرمان
  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • (تصاویر) تشییع پیکر آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی