Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیامند جوانبخت روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح راه‌اندازی خانه کسب و کار فرهنگی برای نخستین بار در ۵۰ روستای کشور به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده که سهم آذربایجان‌غربی یک خانه تعیین شده که این خانه نیز در روستای "داشخانه" مهاباد راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: این طرح به منظور توانمندسازی و برنامه‌ریزی مشارکتی و اقدامات حمایتی با محوریت فرهنگی از کسب و کارهای روستایی به ۲ شیوه متمرکز و غیرمتمرکز در این روستا راه‌اندازی شده و در صورت موفقیت در روستاهای دیگر استان نیز عملیاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: تقویت حوزه اقتصادی و فرهنگی در راستای تحقق سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی، تلاش برای معرفی ظرفیت‌های بومی و محلی، کمک به راه‌اندازی و رونق کسب و کارهای فرهنگی و هنری روستایی، شناسایی، آموزش و تقویت ظرفیت‌های بومی حوزه فرهنگی، حمایت از فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی و هنری در روستاها و تقویت نشاط اجتماعی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: در این طرح فعالان فرهنگی و هنری روستایی و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در حوزه فرهنگ و هنر روستایی پس از گذراندن دوره آموزشی کوتاه مدت و شناسایی ظرفیت‌هایی فرهنگی و هنری  اعم از انسانی و کالبدی طرح‌های مرتبط را در قالب فرم تکمیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فرم‌های تکمیل شده پس از ارسال به دبیرخانه مرکزی در تهران و تصویب در شورایی متشکل از  نمایندگان نهادهای همکار در این طرح از تسهیلات بانکی کم‎بهره برخوردار می‌شوند ابراز امیدواری کرد: این طرح با حمایت و پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای محلی و بومی و مردمی در قالب موسسات فرهنگی و هنری روستایی به رونق کسب و کارهای روستایی و پویایی فرهنگ و هنر بومی کمک شایانی کند.

جوانبخت گفت: اجرای این طرح مبتنی بر تفاهم‌نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم و صندوق کارآفرینی امید اجرا می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: روستای "داشخانه" این شهرستان در سال ۱۳۹۴ و در دومین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، به عنوان یکی از ۱۰ روستای برتر این جشنواره در سطح کشور انتخاب شد.

روستای "داشخانه" در ۴۰ کیلومتریی شمال مهاباد و در بخش مرکزی این شهرستان واقع شده است.

برچسب‌ها مهاباد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی مهاباد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی توسعه روستایی اخبار کنکور فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگی و هنری راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۲۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند

ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: طبق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی‌های انجام شده و همچنین با انجام کار دقیق اطلاعاتی ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر شده و تحت قرار بازپرس رسیدگی‌کننده قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز، یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

سردشت از شهر‌های جنوبی آذربایجان‌غربی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد