Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:32:57 GMT

استاندار قم: مشکلات تولیدکنندگان پیگیری شود

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۲۷۹۲

استاندار قم: مشکلات تولیدکنندگان پیگیری شود

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست روز سه شنبه در سی و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در منطقه اقتصادی سلفچگان قم، به منظور لزوم ارتقای بیش از پیش این منطقه برگزار شد، افزود: در مورد مسائلی که قابل پیگیری در سطح ملی باشند، نیز به طور قطع از هر گونه اقدامی مضایقه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین، بحث اتصال راه آهن سراسری به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را نیز امری ضروری تلقی و خاطرنشان کرد: تحقق این طرح از دستگاه های ملی پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید به سراغ واحدهای تولیدی بروند و با مسایل ایشان از نزدیک آشنا شوند، افزود: لازمه تحقق این امر، یک صورت‌برداری درست از مشخصات واحدهای تولیدی و مشکلات آنان است.  

سرمست، با تاکید بر جذب سرمایه گذاران و رونق اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: کلنگ زنی مجمتع صنعتی ۴۱ هکتاری گروه صنعتی سپهر فدک آریا با توجه به ظرفیت بالای این واحد در اشتغال و تولید محصولات نشانگر تسهیل شرایط ورود سرمایه گذاران و حمایت مدیریت استان از تولیدکنندگان و صنعتگران است.

وی، با اشاره به سیاست مدیریت استان بر تسریع در بازگرداندن واحد های صنعتی راکد گفت: دستورات لازم برای رفع مشکلات و موانع واحد تولیدی راکد شده سامان موتور در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان صادر شد.

استاندار قم گفت: از سرمایه گذاران موفق که دارای سابقه فعالیت اقتصادی هستند، استقبال می کنیم و مجوزهای مورد نیاز برای فعالیت ایشان باید در اسرع وقت صادر شود.

وی با تاکید بر تدوین برنامه ای در راستای ساماندهی و استفاده حداکثری از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: باید مدیران این شهرک فعال تر از گذشته در مسیر رونق تولید گام بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به راه اندازی کلینیک مشاوره ای تولید در شهرک صنعتی شکوهیه، ‌ارتباط علم و صنعت را از رویکردهای اولویت دار مدیریت استان دانست و گفت: در این کلینیک نیازمند افرادی هستیم که هم دانش و هم تجربه عملیاتی در زمینه تولید داشته باشند.

سرمست با اشاره به بهره برداری از یک واحد سلامت محور در روز جاری گفت:‌ پشتیبانی از واحدهایی که در زمینه سلامت مردم و حمایت از نظام سلامت گام برداشتند، باید در دستور کار باشد.

بر اساس این گزارش؛ افتتاح ۲ شرکت آذرخش استیل پارسیان (تولیدکننده ظروف فلزی آشپزخانه)، واحد نوایی (تولید کننده ماسک یک بار مصرف) و بازدید از واحد صنعتی سامان موتور (تولیدکننده قطعات برقی خودرو) و همچنین کلنگ زنی مجتمع صنعتی ۴۱ هکتاری گروه صنعتی سپهر فدک آسیا از برنامه های امروز استاندار قم در سفر به منطقه اقتصادی سلفچگان بود.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در حدود ۵۰ کیلومتری شهر قم در زمینی به مساحت ۲ هزار هکتار در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران وقت رسید؛ این منطقه به‌ عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی ـ اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب ایران است و برای برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج ‌فارس به ‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز دارد و قادر است، نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا کند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌ شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده است.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) -قنوات- و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T.) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طَغَرود است ‌که هر کدام از آنان موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری،‌ تولید و اشتغال دارند.

بخش سلفچگان ۱۵هزار تَن جمعیت دارد، این بخش به واسطه قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی ۱۷ استان کشور، وجود منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی سلفچگان و تردد ماهانه ۲ میلیون خودرو از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است؛ شهر سلفچگان در حدود ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهر قم قرار دارد و یکی از بخش‌های پنج‌گانه استان قم است که دارای یک نقطه شهری و ۴۰ روستاست.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفرآباد، سلفچگان، کهک و خلجستان است.

برچسب‌ها سلفچگان قم منطقه ويژه اقتصادی سلفچگان استانداری قم بهرام سرمست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلفچگان قم منطقه ويژه اقتصادی سلفچگان سلفچگان قم منطقه ويژه اقتصادی سلفچگان استانداری قم بهرام سرمست اخبار کنکور منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.
وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.
علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین