Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، به طور قطع ازدواج یکی از دغدغه‌های جوانان و خانواده‌ها آنها محسوب می‌شود و در شرایط فعلی میل به مجرد ماندن بین جوانان بیشتر شده است و دلایل آن را مشکلات اقتصادی، بیکاری و نبود شغل، نداشتن مسکن، تجمل‌گرایی و ... بیان می‌کنند.

کسانی هم که می‌خواهند ازدواج کنند و وارد زندگی مشترک شوند، باید مشکلات زیادی را پشت سر بگذارند تا بتوانند زندگی زناشویی خود را آغاز کنند و در ادامه با مشکلاتی ازجمله مشکلات اقتصادی برای فرزندآوری مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال باید دید که مسؤولان برای رفع دغدغه ازدواج و فرزندآوری جوانان چه تدبیری اندیشیده‌اند و چه برنامه‌هایی برای آینده دارند.

دغدغه کاهش آمار فرزندآوری در سمنان پیگیری شود

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در این زمینه می‌گوید: دغدغه کاهش آمار فرزندآوری زوج‌های جوان در استان سمنان با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به‌صورت ویژه و مستمر بررسی و پیگیری شود.

وی افزود: ثبت به‌موقع وقایع حیاتی در استان سمنان نشان از دغدغه ارزنده مردم نسبت به شفاف بودن آمارهای ولادت، وفات، ازدواج و طلاق است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: در ارتباط با کاهش ازدواج اقدام‌های فرهنگی لازم با تلاش دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد و اداره کل ورزش و جوانان به‌صورت تخصصی در ارتباط با این موضوع رویکردهای کارشناسی خود را ارائه دهد.

تأثیر مسائل فرهنگی و اجتماعی بر کاهش ازدواج

خجسته‌پور اظهار کرد: مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه در کاهش ازدواج و فرزندآوری زوج‌های جوان تأثیرگذار است؛ اما در ارتباط با کاهش این آمارها نباید به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه بی‌تفاوت بود.

وی گفت: یکی از برنامه‌های کاری دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان در ارتباط با رفع دغدغه فرزندآوری زوج‌های جوان باشد و در کنار طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، طرح هر خانه یک پایگاه فرهنگی در موضوعات مختلف در استان در گام اجرایی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان عنوان کرد: اجرای طرح با موضوع توجه به‌سلامت روحی و جسمی کارکنان دولت بسیار دارای اهمیت است و به دلیل آنکه کارکنان دولت در ادارات برای خدمت‌رسانی به ارباب‌رجوع باید همواره از سلامت جسمانی و روحی برخوردار باشند، با همکاری دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های علوم پزشکی این طرح در استان اجرا شود.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: بهزیستی بیش از ۸۰ خدمت در قالب‌های مختلف به اقشار مردم ارائه می‌دهد که از تلاش‌های کارکنان این مجموعه نهایت قدردانی را داریم.

وی عنوان کرد: مشارکت آحاد جامعه در طرح‌های خداپسندانه بهزیستی برای حمایت از مددجویان افزایش یابد و در ماه‌های گذشته مردم استان سمنان در قالب‌های مختلف برای کمک‌رسانی به اقشار کم‌درآمد جامعه اقدام کردند.

افزایش آمار ازدواج در استان سمنان

امیر بینایی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده در استان سمنان برگزار شد که این نشست‌ها ۵۹ مصوبه داشت.

وی افزود: ۸۳ درصد از مصوبات این کارگروه در ارتباط با حوزه سلامت بوده که تمامی مصوبه‌ها این بخش از سوی دستگاه‌های مرتبط به‌طور تقریبی در گام اجرایی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان اظهار کرد: به سه مصوبه از مجموعه مصوبات کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان سمنان از سوی دستگاه‌های مرتبط پاسخ داده نشده و گزارش کار ارسال نشد.

بینایی اذعان کرد: کرونا باوجود مشکلات متعددی را که برای کشور ایجاد کرد؛ اما در کاهش تشریفات در برگزاری آیین ازدواج بسیار تأثیرگذار بود و براساس آمار ثبت‌احوال شاهد افزایش آمار ازدواج در استان سمنان از اول فروردین تا آذر ۹۹ به نسبت مدت مشابه سال ۹۸ هستیم.

روند کاهشی میزان ولادت در استان سمنان

عباس قندالی، مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان نیز گفت: از ابتدای فروردین تا آذر ۹۹ براساس آمارهای دریافتی پنج هزار و ۶۷۶ ولادت در استان سمنان ثبت شد که این رقم به نسبت مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.

وی افزود: بیشترین فراوانی نام پسران و دختران متولد شده در استان سمنان به ترتیب امیرعلی و علی و فاطمه و زهرا است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان اظهار کرد: روند میزان ولادت در پنج سال اخیر در استان سمنان نزولی بوده است و متوسط سن مادرانی را که برای اولین بار صاحب فرزند می‌شوند ۲۹.۶۴ سال است.

قندالی بیان کرد: به ترتیب ۸.۵ و ۸.۱ درصد از فرزندآوری زوج‌های جوان در استان سمنان در سومین و چهارمین سال ازدواج آنان بوده است.

وی بابیان اینکه براساس آمار، در استان سمنان به ازای ۱۰۰ دختر، ۱۰۶ پسر از فروردین تا آذر ۹۹ متولد شد، افزود: روند آمار طلاق در استان سمنان در پنج سال گذشته نزولی بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان ادامه داد: روند میزان وفات در استان سمنان رو به افزایش است و میانگین سن فوت‌شدگان در استان ۷۰.۵۳ سال است.

قندالی عنوان کرد: براساس آخرین آمار، محل زندگی ۸۸ درصد زوج و ۹۵.۳ درصد زوجه که در استان سمنان سند ازدواجشان ثبت شده است، در استان سمنان است.

وی افزود: از ابتدای فروردین تا آذر ۹۹ براساس آمار ارائه شده ۶۷۴ مورد طلاق در استان سمنان گزارش شد که این رقم به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱.۲ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان بیان کرد: به ازای ۱۰۰ زن فوت‌شده در استان سمنان ۱۳۳ مرد در استان سمنان فوت‌شده است.

ضرورت تشکیل دبیرخانه سلامت در دستگاه‌ها

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان نیز اظهار کرد: بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت از سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفت و الزامات قانونی برای اجرای این طرح مشخص است و در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و در آیین‌نامه‌ها مختلف نسبت به این مسئله اشاره شده است.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح حفظ ارتقاء سلامت جسمی، روحی و روانی و اجتماعی کارکنان دولت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان بیان کرد: ارتقاء سلامت کارکنان دولت در قالب‌های مختلف باتوجه به اینکه این افراد به‌طور مستقیم در خدمات‌رسانی به دولت نقش دارند باید به‌طور ویژه از سوی دستگاه‌های اجرایی در دستور کار باشد.

دانایی افزود: پیاده‌سازی بسته خدمات ارتقاء سلامت کارکنان دولت دارای پشتوانه علمی است و باید نظام مدیریت اطلاعات داشته باشیم و ارزش‌گذاری نسبت ارتقاء سلامت کارکنان دولت وجود داشته باشد.

وی گفت: تشکیل دبیرخانه سلامت در دستگاه‌های اجرایی و تعیین یک نفر از کارکنان دولت در ادارات به‌عنوان رابط با دانشگاه‌های علوم پزشکی به‌طور ویژه پیگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان اظهار داشت: استقرار مدیریت اطلاعات سلامت و طراحی موضوعات و دوره‌های آموزشی برای حسن اجرای برنامه و پایش آن به‌طور ویژه پیگیری شود.

دانایی گفت: کاهش فرزند آوری در جامعه به‌عنوان یک چالش اساسی مطرح است و باید در قالب‌های مختلف برای توقف این معضل اقدام کرد.

وی افزود: کارشناسان حوزه اجتماعی و روان‌شناسان در ارتباط با کاهش فرزندآوری زوج‌های جوان در استان سمنان با برگزاری نشست و کارگروه‌های هفتگی پای‌کار باشند.

انتهای پیام/74007/ز/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت زنان و خانواده ازدواج ولادت طلاق ثبت احوال معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان مدیرکل ثبت احوال استان سمنان فرزندآوری زوج های جوان سلامت کارکنان دولت دستگاه های اجرایی قالب های مختلف استان سمنان استان سمنان ارتقاء سلامت براساس آمار علوم پزشکی پیگیری شود دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که هشتاد و شش درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر عصر دیروز در گرگان گفت : سال گذشته یکصد و شصت هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل