Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه شنبه در این جلسه و پس از گزارش درباره روند توسعه فناوری نانو در کشور، به توانایی های بزرگ و تاثیرگذار کشورمان در عرصه فناوری نانو و کاربردهای آن در بخش صنعت، سلامت و دانش های گوناگون نظیر هوا - فضا و دفاعی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز نه تنها در عرصه تولید علم و مقاله در زمینه فناوری نانو بلکه در اجرا و تبدیل آن به صنعت و محصولات مهم، پیشرفت های افتخارآمیز به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اعمال تحریم های دشمنان بیشتر در امر واردات مورد توجه بوده است، اظهارداشت: تحریم ها نه فقط در واردات بلکه در حوزه صادرات به ویژه فناوری های نو که حاصل تلاش و دانش نسل جوان و دانشمند ایرانی بوده، آزار دهنده است.

روحانی اظهار امیداری کرد که با رهنمودهای مقام معظم رهبری بتوانیم از تحریم ها عبور کنیم و در زمینه اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان وارد عرصه رقابت جهانی شویم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت مشارکت دادن بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه فناوری نانو تاکید کرد و افزود: کار جوانان و دانشمندان ما در عرصه فناوری نانو بسیار ارزشمند است و باید توسعه یابد.

روحانی بر اهمیت نقش فناوری نانو در بخش سلامت به ویژه در دوره شیوع کرونا و در زمینه تامین نیازهای بهداشتی از جمله ماسک و ونتیلاتور تاکید و از تلاش های متخصصان کشور در این زمینه قدردانی کرد و گفت: روحیه انقلابی، ملی و اسلامی نسل جوان کشور در توسعه فناوری های نو از جمله نانو و بیوتکنولوژی و هسته ای نقش مهمی داشته که باید هر چه بیشتر این نقش تقویت و پررنگ تر شود.

در این جلسه همچنین تجارب جهانی آموزش کودکان در سنین ۳ تا ۶ سال مورد بررسی قرار گرفت و اعضا اشتراک نظر داشتند که باید بر آموزش در این دوره و اختصاص سرانه مناسب‌تر تمرکز جدی‌تری وجود داشته باشد. بر این مبنا مصوب شد که بررسی اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در جلسه بعدی شورا در دستور کار قرار گیرد.

در این جلسه همچنین پس از ارائه گزارش رئیس ستاد ملی نانو که بیانگر پیشرفت‌های بزرگ و همه جانبه در حوزه نانوفناوری در کشور بود، مقرر شد ضوابط و مقررات سند ملی نانو در اولین فرصت در ستاد نقشه جامع علمی کشور مورد بررسی و تایید قرار گیرد.

بر اساس گزارش رئیس ستاد ملی نانو، جمهوری اسلامی ایران که در سال ۲۰۰۱ فقط ۲۲ مقاله جهانی در عرصه نانو به چاپ رسانده بود، در سال ۲۰۱۹ با چاپ بیش از ۱۲ هزار مقاله جهانی در این زمینه، از رتبه ۵۷ به رتبه چهارم جهانی ارتقا یافته و جزو ۷ کشور اول جهان که استانداردهای نانو در سطح جهانی را تعیین می‌کنند، قرار گرفته است. همچنین دانشمندان کشورمان تعداد اختراعات ثبت شده ایران در عرصه نانو را که در سال ۲۰۰۱ فقط ۲ اختراع بود، در سال ۲۰۱۹ به ۲۶۰ اختراع افزایش داده‌اند که ۲۴ درصد اختراعات ثبت شده جهانی را شامل می‌شود.

جت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در پایان جلسه همچنین در گفتگویی تحریم مراکز علمی و آموزشی جمهوری اسلامی از جمله جامعه‌المصطفی را محکوم کرده و از جوامع و مراکز علمی جهان خواست تا چنین اقداماتی را محکوم کنند.

حامد افروغ کد خبر: 1085871 برچسب‌ها حسن روحانی محمدباقر قالیباف سید ابراهیم رئیسی سران قوا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حسن روحانی محمدباقر قالیباف سید ابراهیم رئیسی سران قوا فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۴۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ

جعفر قادری، عضو هیات رئیسه کمیسیون جهش و رونق تولید در مورد اینکه اقتصاد دانش بنیان مهمترین مسیر تداوم مشارکت مردم در جهش تولید است، گفت: مزیت شرکت های دانش بنیان این است که متکی بر سرمایه فیزیکی نیستند و متکی به سرمایه انسانی هستند و نیروهای صاحب سرمایه و نیروهای  تحصیل کرده و قشرهای متخصص ما هستند و برای اینکه از اینها استفاده کنیم باید آنها را در فعالیت های اقتصادی مشارکت دهیم و از ظرفیت شان بخوبی استفاده کنیم. هرچه وسیع تر باشد مشارکت در رونق و جهش تولید نیز بیشتر می شود.

وی اظهار کرد: اهمیت دادن به شرکت های دانش بنیان چند مزیت دارد یکی اینکه نیاز ما به کشورهای پیشرفته را کم می کند و زوده بازده هستند و نیاز به سرمایه کمتر دارند.

قادری بیان کرد: توجه به شرکت های دانش بنیان و مشارکت آنها در تولید با عدالت اجتماعی سازگار تر است.  قشرهایی که صاحب دانش فنی هستند در گروه های مختلف جامعه حضور دارند و خود همین رقابتی برای مزیت رقابتی ایجاد می کند و مزیت نسبی دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  این دانش بنیان ها برای ما مزیت رقابتی را زیاد می کنند، زنجیره ارزش را تکمیل می کنند و از جنبه های مختلفی توجه به دانش بنیان ها می تواند گره گشا باشد.

وی در پایان گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان و حضور موثر آن ها در صنعت برای ما مزیت مهم تکنولوژیک و همچنین افزایش رقابت پذیری صنعتی فراهم خواهد کرد. بهترین مسیر برای توسعه زنجیره ارزش صنایع ورود بخش مردمی اقتصاد دانش بنیان و شرکت های توانمند این حوزه در جهت تحقیق و در نهایت توسعه فناوری و تجهیزات در جهت تکمیل زنجیره ارزش است تا شاهد جهش تولید از محل حضور دانش بنیان ها در صنعت باشیم

دیگر خبرها

  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه های کشاورزی باید تقویت شود
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • (ویدیو) رئیسی: ما پای کار ایرانیم؛ کارگران ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است