Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در این جلسه که نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستان حضور داشتند، گفت: باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران در زمینه توسعه پایانه مرزی لطف‌آباد استفاده لازم صورت گیرد. 

استاندار خراسان رضوی یکی از مزیت‌های مهم شهرستان درگز را وجود پایانه مرزی لطف‌آباد دانست و افزود: تلاش می‌کنیم از این ظرفیت برای توسعه منطقه استفاده بکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: در زمینه مسائل بین‌المللی از جمله مرزهای مشترک هر گونه اقدام باید در جهت سیاست‌های کلان کشور باشد. 

معتمدیان در راستای رونق بخشی این پایانه مرزی ادامه داد: در خصوص تخلیه و بارگیری کالاها در این گذرگاه مرزی باید تعیین تکلیف شود. 

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: به منظور توسعه فعالیت‌های این پایانه لازم است سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی جذب شوند. 

وی در ادامه از پایانه مرزی و بازارچه مرزی لطف‌آباد بازدید کرد و در جریان مشکلات و روند فعالیت آن‌ها قرار گرفت. 

لازم به ذکر است، روزانه به صورت میانگین ۵۰ تریلر از پایانه مرزی لطف‌آباد در حال ورود و خروج هستند. 

گذرگاه مرزی لطف‌آباد شهرستان درگز در ۹۰ کیلومتری جنوب عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان قرار دارد و فاصله این پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر است.

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار خراسان رضوی محمدصادق معتمدیان درگز مرزی لطف آباد خراسان رضوی پایانه مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: فروردین سال‌جاری تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان، ۲۵۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فروردین سال‌جاری ۳۴۶ هزار تن کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته جهش چشمگیری ۲۵۳ درصد دارد.

وی درباره تردد ناوگان در پایانه مرزی پرویزخان، افزود: فروردین سال جاری ۱۲ هزار خودروی ناوگان حمل‌ونقل کالا برای بارگیری کالای ترانزیتی وارد این پایانه مرزی شده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۲۵۵ درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: فروردین سال جاری بارگیری کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان به اقصی نقاط کشور ۱۸۷ هزار تن بوده است که نسبت به سال قبل ۳۹۴ درصد افزایش داشته و ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بارگیری شده ۷۲۳۰ دستگاه بوده که با افزایش ۳۷۳ درصدی همراه است.

کهریزی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون جلسات متعددی در خصوص تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه انجام شده است، در این جلسات از زاویه‌های مختلف بحث ترانزیت کالا و تسریع در تردد مسافران مطرح شد و نگاه‌های نرم‌افزاری، زیرساخت‌ها و امکانات تجهیزاتی که باید مهیا شود، در انجام کارها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی از پایانه مرزی پرویزخان به عنوان یکی از مرزهای مهم کشور در زمینه توسعه صادرات نام برد و افزود: این مرز در توسعه روابط ایران و عراق نقش فراوانی دارد و بخش عمده‌ای از صادرات ایران به عراق از طریق این مرز انجام می‌شود.

کد خبر 749717

دیگر خبرها

  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود