Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ایزدی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا (س) رسته و وارسته از غیر خدا و وابسته به خدا بود، گفت: مهمترین رسالت حضرت فاطمه زهرا (س) رساندن انوار قدسیه خداوند از طریق ائمه (ع) به مردم بود.

خبرگزاری شبستان - مشهد؛ مرضیه وحدت: در تاریخ اسلام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به طرق مختلف مورد بررسی قرار گرفته و به جرائت می توان گفت و تاریخ اسلام غمی به بزرگی شهادت تنها دخت پیامبر گرامی اسلام  و تنها یادگار ایشان در دوران جوانی و سپس بی مهری نسبت به حضرت زهرا (س) بعد از شهادت پدر گرامی ایشان در خود ندیده است، حضرت زهرا (س) به عنوان کامل‌ترین و برترین بانوی عالم پس از رحلت پدر بزرگوارشان و مظلومیت همسر و غصب حق‌شان، در دفاع از امیرالمومنین به شهادت رسیدند و بنابر وصیت خویش شبانه و به صورت پنهانی دفن شدند؛ به طوری که محل قبر شریفش هنوز نامعلوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایام فاطمیه، نام روز‌هایی است که دوستداران اهل بیت (ع) به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، عزاداری می‌کنند به همین مناسبت با حجت الاسلام حمید ایزدی معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان گفتگویی داشته ایم که در ادامه می خوانید:

 

بارزترین ویژگی اخلاقی حضرت زهرا (س) چیست؟

با مطالعه زندگی این بانوی بزرگوار می بینید که حس آقا زاده بودن در این فرد اصلا وجود ندارد هیچ حسی در این که من دختر پیامبر آخرالزمان هستم نیست. حضرت زهرا (س) وقتی به محراب عبادت می ایستاد بدنش به لرزه در می آمد و از خوف خدا گریه می کرد.

 

شب های جمعه را تا صبح نمی خوابید و می گریست، او عاشق عبادت و عاشق نجوای با خدا بود، حضرت زهرا (س) رسته و وارسته از غیر خدا و وابسته به خدا بود، برای او هیچ چیزی غیر از خدا مطرح نبود. و می توان گفت این ها بارز ترین ویژگی اخلاقی ایشان است.

 

در خصوص ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) توضیح بفرمایید

شخصیت ایشان به لحاظ علمی و معنوی ممتاز، به لحاظ عدم تعلق و وابستگی به مادیات زاهده و به لحاظ نوع دوستی و خدمات اجتماعی، نداری دیگران را تحمل نمی کند و در حد اعلا ایثار و انفاق در راه خدا انجام می دهند، بسیار مهربان برای فرزندان همسر و همسایه هستند. فاطمه زهرا (س) درطول زندگی کوتاه، اما با برکت خود رسالتی ویژه را در پیش گرفتند، ایشان موظف بودند تا جایگاه و ارزش ولایت و امامت را به عنوان عنصری مهم در جامعه اسلامی معرفی کنند.

 

چرا حضرت زهرا (س) بعد از شهادت پدر گرامی خود شرایط غمباری داشتند در این خصوص توضیح بفرمایید؟

حضرت فاطمه (س) بعد از شهادت پدر گرامی خود حضرت محمد (ص) شرایط غم باری داشتند؛ حضرت زهرا (س) عاشقانه پیغمبر خدا، پیام آور خدا را دوست می داشت، نه به اعتبار این که رابطه پدر و فرزندی است بلکه به اعتبار این که او رسول الله است. در روایت آمده است،«ما زالت بعد ابیها معصبة الرأس،ناحلة الجسم،باکیة العین،منهدة الرکن»زهرا را بعد از پدر ندیدند که هیچ وقت عصابه ای را که به سر بسته بود از سر باز کند.

 

روز به روز حضرت زهرا (س) لاغرتر و ناتوان تر می شد، بعد از پدر همیشه ایشان را با چشمی گریان می دیدند، حضرت زهرا (س) را بعد پدر این چنین توصیف کرده اند،زهرا و پیغمبر عاشقانه یکدیگر را دوست می دارند، به فرزندانش امام حسن (ع) و امام حسین (ع) که نگاه می کند، بی اختیار می گرید، می گوید، فرزندان من! کجا رفت آن پدر مهربان شما، که شما را به دوش می گرفت، شما را به دامن می گذاشت و دست نوازش به سر شما می کشید.

 

در خصوص خطبه حضرت فاطمه (س) توضیح بفرمایید و بیشتر در این خطبه به چه ابعادی پرداخته شده است؟

حضرت زهرا (س) یک خطبه مفصل دارد و این خطبه را علاوه برشیعه ،اهل سنت هم نقل کرده اند. همین یک خطبه کافی است نشان دهد زن مسلمان در عین این که حریم  خودش را با مرد حفظ می‌کند و خودش را به اصطلاح برای ارائه به مردان نمی آراید، معلوماتش چقدر است و ورود در اجتماع تا چه حد است.

 

خطبه حضرت زهرا علیهاالسلام توحید دارد در  سطح نهج البلاغه یعنی در سطحی که دست فلاسفه به آن نمی رسد، یک دفعه وارد در فلسفه ی احکام می شود خدا، نماز را برای این واجب کرد،حج را برای این واجب کرد، امر به معروف را برای این واجب کرد، زکات را برای این واجب کرد و....بعد شروع می کند به ارزیابی قوم عرب قبل از اسلام و تحولی که اسلام در این قوم بوجود آورد و آنچه را که به وسیله پیامبر از نظر زندگی مادی و معنوی به آنها ارزانی شده بود گوش زد می نماید.

 

بعد در مقام استدلال برمی آید، ایشان در حالی که در مسجد مدینه در حضور افراد زیادی بودند اما بالای منبر نمی رود، سنت پیغمبر این بوده که زنها جدا می نشستند و مردها جدا و پرده‌ای بلند میان آنها کشیده می شد، زهرای اطهر از پشت پرده سخنان خودش را گفت و زن و مرد مجلس را منقلب کرد،

 

مهمترین رسالت حضرت زهرا (س) چه بود؟

مهمترین رسالت حضرت فاطمه زهرا (س) رساندن انوار قدسیه ی خداوند از طریق ائمه (ع) به مردم بود.ایشان درطول زندگی کوتاه، اما با برکت خود رسالتی ویژه را در پیش گرفتند، ایشان موظف بودند تا جایگاه و ارزش ولایت و امامت را به عنوان عنصری مهم در جامعه اسلامی معرفی کنند.

 

آن حضرت برای افشای چهره منافقین هزینه داد، حرکت سیاسی آن بانو جنگ نرمی بود که با  خطبه ها، گریه ها و حتی سوگواری برای پیامبر (ص) به افشای نقشه های دشمنان پرداختند .

 

 

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فاطمیه خطبه فدکیه شهادت حضرت زهرا س ولایت برای این واجب مهمترین رسالت حضرت حضرت فاطمه زهرا حضرت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۵۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری در بوئین زهرا

ایوب ملایی‌پور رئیس اداره گاز شهرستان بوئین‌زهرا گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری خط ۶۳ در سطح شهرستان انجام شده است.

ملایی‌پور افزود: همچنین ۲۰۹ متر شبکه ۹۰ انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۳۹۹ واحد مسکونی در شهرستان گازدار شده  است.

ملایی‌پور، تعداد واحد‌های صنعتی گازدار شده این شهرستان را ۴۰ مورد اعلام کرد و گفت: همچنین در سال گذشته ۱۷ ایستگاه صنعتی گاز راه‌اندازی شده که در نوع خود دستاورد بزرگی است.

وی افزود: سال قبل ۵۴۰ مورد انشعابات پلی‌اتیلن و ۵۴ مورد انشعابات فلزی در سطح شهرستان نصب شده است.

رئیس اداره گاز شهرستان بوئین‌زهرا تأکید کرد: بوئین‌زهرا با ۴ بخش مرکزی، دشتابی، رامند و شال و ۹ دهستان و۱۳۰ روستا یکی از بزرگترین شهرستان‌های استان قزوین است که جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده و هرگونه خدمت‌رسانی به این شهرستان مصادف با ارتقای رفاه جمعیت زیادی از استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است
  • آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها رسالت مهمی برعهده دارند
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند / جایگاه معلم و ارزش علم آموزی از منظر امام رضا(ع)
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند/ جایگاه معلم و تعلیم و تربیت از منظر امام رضا(ع)
  • «اسب قاتلین» ۲ اجرایی شد
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • انجام ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری در بوئین زهرا