Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس کردستان، با نزدیک شدن به انتخابات سال ۸۸ ایجاد تردید به شکل آشکارتری رخ می‌‌نمایاند و هرچه به روز برگزاری این عرصه سرنوشت‌ساز نردیک می‌شدیم پیشگویی و طرح تقلب در انتخابات رنگ بیشتری به خودمی‌گرفت.

روز برگزاری انتخابات فرا رسید، حضور مردم بیانگر انتخاباتی متفاوت داشت، در حالی که رای‌گیری هنوز ادامه داشت، یکی از نامزدها از طریق تلویزیون دولتی انگلیس خود را پیروز انتخابات خواند و پیروزی قطعی میرحسین موسوی قبل از شمارش آرا به سرعت تیتر یک رسانه‌های بیگانه و برخی رسانه‌های داخلی همسوی آنان ‌شد تا هر نتیجه غیر از آن تقلب مطرح شده در روزها و هفته‌های گذشته را در اذهان تداعی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اعلام نتیجه قطعی انتخابات، بیانیه‌نویسی‌ها و اعتراضات شروع می‌شود و دو نامزد شکست‌خورده خلاف همه رویه‌های قانونی، هواداران خود را به تجمعات خیابانی دعوت می‌کنند.

درحالی که این دو کاندیدای شکست‌خورده قبل از انتخابات دم از قانون می‌زدند، با شکستن خط قرمزها و عدم تمکین به قانون، تلاش برای اردوکشی‌های خیابانی آغاز کردند.

26 خرداد هبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستادها و نمایندگان نامزدهای شرکت کننده در انتخابات پس از شنیدن نظرات نامزدها از شورای نگهبان می‌خواهند به صورت دقیق به اعتراضات رسیدگی کنند.

اغتشاشات خیابانی روز به روز به اوج خود می‌رسید و بسیاری از اموال عمومی به بهانه تقلب در انتخابات به آتش کشیده شد.

شور شیرین حضور میلیون‌ها ایرانی در انتخابات به خاطر آشوب‌گری‌هایی که با تحریک دشمنانی از داخل و خارج از کشور صورت می‌گرفت به کام مردم تلخ شده بود.

فتنه در کلام رهبر انقلاب

عده‌ای اغتشاش کردن و تا توانستند، مردم را به ایستادگی در مقابل نظام تشویق و زبان دشمنان نظام را دراز کردند.

 گناه بزرگی که برخی از دست‌اندرکاران فتنه‌ها در کشور انجام می‌دهند، امیدوار کردن دشمن است؛ دشمن را امیدوار می‌کنند که می‌تواند منفذی در بین مردم، در بین عوامل گوناگون، در بین مسئولان نظام باز کند.

 گناه بزرگی که برخی از دست‌اندرکاران فتنه‌ها در کشور انجام می‌دهند، امیدوار کردن دشمن است؛ دشمن را امیدوار می‌کنند 

 

در حالی که انتخابات عظیم و کوه پرعظمت و شرکت عظیم مردم در انتخابات می‌توانست کار را خیلی پیش ببرد و ملت ایران را در بسیاری از میدان‌های سیاسی موفق می‌کرد، دشمن را امیدوار کرد که می‌تواند به نظام ضربه بزنند.

رهبر معظم انقلاب 29 تیرماه 88 فرمودند "هر کسی امروز جامعه را به سمت اغتشاش و ناامنی سوق بدهد، از نظر عامه‌‌ی ملت ایران انسان منفوری است؛ هر که می‌خواهد باشد. هر هدفی را که این ملت بخواهد به آن برسد، در سایه‌ی آرامش و امنیت خواهد". 

ضربه زدن به نظام اسلامی از درون

رهبری بازهم تکرار کردند "آن کسانی که می‌خواستند از درونِ این نظام، به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزنند، نتوانستند موفق بشوند، ضربه به ملت و تلخ‌کردن کام مردم پس از شادی بزرگ مشارکت در انتخابات.

اما در همین فرصت بزرگ، در همین شادی بزرگ، دست‌هائی به کار افتادند برای اینکه ضربه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای به ملت ایران بزنند، دهان‌ها را قدری تلخ کردند؛ اما نتوانستند آن کاری را که می‌خواهند، انجام بدهند. این هوشیاری شما ملت بود. این تجربه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ما بود که بدانیم دشمن ما کمین کرده است. بعضی از خواص هم البته مردود شدند. این انتخابات بعضی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را مردود کرد.

ظلمی که به مردم شد، آن ظلمی که به نظام اسلامی شد، آن هتکی که از آبروی نظام در مقابل ملتها به وسیله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی بعضی انجام گرفت، اینها همه را ندیده می‌گیرند...

مسئله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی اصلی این است که مردم در یک حرکت عظیمی، در یک انتخابات پرشورِ خوبِ کم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نظیری حضور پیدا کردند و این رأی بالا را توی صندوق‌ها ریختند. هشتاد و پنج درصد شوخی است؟ این انتخابات، نظام را که در این یکی دو سال اخیر همین طور پی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌درپی پیشرفت‌های اقتصادی و علمی و سیاسی و امنیتی و بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللی برای خودش کسب کرده بود، در یک مرحله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی عالی از امتیاز و آبرو قرار می‌دهد، بعد ناگهان مشاهده میکنیم یک حرکتی صورت می‌گیرد برای نابود کردن این حادثه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی افتخارآمیز! مسئله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی اصلی این است.

این جریان، چه پیشقراولانش دانسته باشند، چه ندانسته باشند، یک جریانی بود طراحی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شده؛ تصادفی نبود. همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی نشانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها نشان می‌دهد که این جریان طراحی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شده بود، حساب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شده بود. اینها صحنه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گردان‌هائی دارند، صحنه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گردانهائی هم پیدا خواهند کرد". 

ورق برگشت

بلاخره بعد از اهانت فتنه‌گران به مقدسات و ارزش‌های ملت، آن روز مهم فرا رسید نهم دی ماه سال 88 مردم بار دیگر طرح دشمنان را نقش برآب کردند نهم دی برگ دلبستگی ملت به نظام است این نشانه اعتماد ملت به نظام است مردمی که همیشه پشتیبان رهبر و انقلاب بوده و هستند.

مردمی که آب پاکی بر دست دشمنان ریختند، به این ترتیب بود که نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار شد.

نهم دی روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان‌های والای حضرت امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی شد.

ملت ایران با بصیرت و آگاهی خود در این روز، تیر خلاص را به سران فتنه شلیک کردند و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند.

نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است، روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت‌ها و حرمت شکنی‌های عده‌ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی است.

 9 دی 88 را می‌توان نماد و نشان بصیرت و مهر تایید بر ایستادگی ملت پای آرمان‌های انقلاب دانست، 10 سال از آن حماسه بزرگ می‌گذرد اما، مردم همچنان این روز را گرامی می‌دارند و بر زنده نگهداشتن آن تاکید می‌کنند، روزی که در طول این یک دهه هر ساله با خروش خودجوش مردم در خیابان‌ها و برگزاری راهپیمایی زنده نگهداشته می‌شد اما شیوع کرونا ویرس در جهان و کشور موجب شد 9 دی ماه 99 مراسمات گرامیداشت این ایام آنگونه‌ که باید مانند سال‌های قبل برگزار نشود، اما عظمت این روز به قول علما و روحانیون اهل سنت کردستان آنقدر زیاد است که هرگز در اذهان مردمان ایران زمین پاک نمی‌شود و تیرخلاصی که ملت بصیر ایران به قلب دشمن زد.

9 دی چراغ فتنه را در کشور خاموش کرد

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان از نهم دی ماه 88 به عنوان روز بصیریت در مقابل فتنه نام برد و اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم فتنه را محکوم کرده و این رسالت هر انسانی است که خود و دیگران را از فتنه دور کند.

وی خاطرنشان کرد: در طول 42 سال از عمر انقلاب اسلامی و بیش از 1400 سال از عمر اسلام دشمنان دین و انقلاب همواره سعی کرده‌اند با ایجاد فتنه از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و در این راستا از تمام عده و عده که داشته‌اند بهره گرفته‌اند.

ماموستا شیرزادی تصریح گرد: فتنه 88 یکی از بزرگترین چالش‌ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که مردم آگاه ایران اسلامی با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در 9 دی ماه 88 تمام نقشه‌های شوم دشمن را نقش برآب کردند  و چراغ فتنه‌ای را که دشمن بیش از 10 سال برای آن برنامه‌ریزی کرده بود خاموش کردند.

فتنه 88 یکی از بزرگترین چالش‌ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بود 

 

وی اذعان داشت: حماسه 9 دی ماه روز تجلی بصیرت و موقعیت شناسی مردم بود حماسه ۹ دی یک امتحان عظیم الهی بود.

به گفته ماموستا شیرزادی، حماسه 9 دی آب بر آتش فتنه 88 بود مردم  با خلق حماسه 9 دی و آمدن به خیابان‌ها در این روز، از ارزش‌های نظام اسلامی و رهبری جامعه پشتیبانی کردند و وحدت دوباره در جامعه را شکل دادند.

دنیا در 9 دی‌ به عظمت ملت ایران پی بردند

ماموستا جلال مرادی امام جمعه دیواندره هم از نهم دی ماه 88 به عنوان روز بصیریت و حماسه بزرگ و روز تجدید میثاق با امام امت و رهبری نام برد.

وی افزود: در 9 دی ملت ایران با خروش مشروع به مشروعیت نظام رای دادند و با رهبر انقلاب تجدید میثاق کردند، این روز حاصل بینش اسلامی مردم متفکر ایران عزیز و نتیجه قیام ملت در برابر استکبار و بدخواهان نظام بود.

9 دی حاصل بینش اسلامی مردم متفکر ایران عزیز و نتیجه قیام ملت در برابر استکبار و بدخواهان نظام بود

 

به گفته ماموستا مرادی، 9 دی مشت محکم ملت ایران بر دهان بدخواهان نظام اسلامی بود و بار دیگر به جهانیان نشان داد پشتیبانی و پایداری مردم ایران در عرصه خلل ناپذیر است.

9 دی بیعت دوباره ملت با ولایت

ماموستا هاشم نوری امام جمعه اهل سنت قروه هم اظهار کرد: نهم دی ماه 88 روز بصیرت و بیداری ملت سربلند ایران اسلامی است.

وی افزود: عده‌ای با هدف ضربه‌زدن به نظام به میدان آمدند و در انتخابات 88 سعی کردند با ایجاد فتنه به وحدت و امنیت مردم صدمه وارد کنند که با درایت و بصیرت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و پیروی مردم و اعلام بیعت ملت با رهبری این فتنه را سرکوب کردند و باری دیگر دشمنان ناامید شدند.

ماموستا مرادی یادآوری کرد: مردم بصیر و ولایی ایران اسلامی در چنین ایامی به صحنه آمدند و در روز ۹ دی نشان دادند که اجازه نمی‌دهند به ارزش‌های دینی و مقدسات تعدّی، تجاوز و توهین شود.

حماسه ۹ دی محصول بصیرت ملت و درایت رهبری بود

ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه دهگلان هم گفت: حوادث سال 88 ناشی از نقش و خط‌دهی بیگانگان بود، این توطئه بسیار خطرناک با دخالت استکبار جهانی و در راس آنها آمریکای جنایتکار طراحی شده بود که توسط عده‌ای از عوامل داخلی اجرا شد.

وی اضافه کرد: اگر بصیرت مردم ایران و درایت رهبر معظم انقلاب نبود این توطئه پیچیده می‌توانست به راحتی نظام اسلامی را به سمت سقوط بکشاند.

ماموستا محمدی اذعان داشت: دشمنان در فتنه 88 با بهره‌گیری از ظرفیت عده‌ای خواص بی‌تعهد زمینه ایجاد اخلال را در کشور فراهم کردند و با آشوب‌گری امنیت و آسایش مردم را مورد هجمه جدی قرار دادند.

وی تصریح کرد: حماسه 9 دی، حماسه حضور مردم و نیروهای انقلابی در حمایت از مقدسات اسلام و ولایت بود.

امام جمعه دهگلان گفت: مردم با حضور ولایی خود در 9 دی با خروش چشمگیر نشان دادند که گذر از خط قرمزهای آنان مساوی با خشم خروشان است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات رهبر انقلاب تقلب انقلاب اسلامی نظام اسلامی معظم انقلاب نهم دی ماه ملت ایران حماسه 9 دی امام جمعه دی ماه 88 فتنه 88 عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین رونمایی از فصلنامه تاریخی‌سیاسی «ماجرا» با حضور علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزارت امورخارجه، منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه، محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری و جواد موگویی سردبیر فصلنامه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در خانه اندیشه‌ورزان جوان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، جواد موگویی پژوهشگر تاریخ که سردبیری فصلنامه «ماجرا» را نیز برعهده دارد با بیان اینکه تصمیم چاپ فصلنامه «ماجرا» مربوط به سال ۱۴۰۰ بود، گفت: حوادث ۱۴۰۱ انتشار فصلنامه را تعویق انداخت. از طرفی اولین شماره را درباره دکترین نظام درحالی قبل از عملیات طوفان‌الاقصی شروع کردیم که واقعاً نمی‌دانستیم قرار است چه اتفاقاتی رقم بخورد که نکته قابل توجه اینجاست انتشار ماجرا به اتفاقات طوفان الاقصی برخورد. در محافل و فضای مجازی شنیده‌ایم که گفته شده ما این فصلنامه را بعد از حمله به اسراییل شروع کرده‌ایم که باید بگویم چنین چیزی نیست.

وی در ادامه به تشریح رویکرد فصلنامه ماجرا پرداخت و گفت: رویکرد فصلنامه حوادث بعد از انقلاب خواهد بود و علت آن این است که ما در تاریخ‌نگاری بعد از انقلاب غفلت عظیمی کرده‌ایم و تاریخ‌نگاری دهه ۶۰ را در افکار عمومی باخته‌ایم هرچند یک دهه بعد و در موضوع تاریخ‌نگاری دهه ۷۰ مسئله بکر است.

سردبیر فصلنامه ماجرا عدم دسترسی به اسناد را نقطه ضعف برای پرداختن به تاریخ دانست و افزود: وزارت خارجه هنوز اسناد مشروطه، مسئله ملی شدن صنعت نفت و حکومت پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است و دستگاه‌های سندی ما مثل مرکز اسناد خیلی سلیقه‌ای عمل می کنند. عدم بازگویی خاطرات از طرف رجال سیاسی نیز یک مساله مهم است که متاسفانه در کشورمان پابندی به جلسات خاطره‌گویی نیستند و افراد براساس سلیقه خاطرات را می‌گویند و همین باعث می‌شود ما افکار عمومی را از دست بدهیم.

وی با تاکید براینکه دنبال دیده شدن فصلنامه «ماجرا» نیستیم، گفت: ما گام اول را برای پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب برداشته‌ایم و امیدوارم ابعاد این مسئله به بحث و گفت‌وگو گذاشته شود.

در ادامه، علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزارت خارجه ابتکار و شجاعت را ویژگی مهم فصلنامه «ماجرا» دانست و با تاکید براینکه ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت و شهامت و فکر می‌خواهد، گفت: مجموعه مصاحبه‌ها و تصاویر جمع‌آوری شده در این فصلنامه ارزشمند است که نشان می‌دهد در آینده با سلسله مطالبی روبرو خواهیم بود که می‌تواند نیازهای نسل کنونی و آینده کشورمان و دیگر کشورها را که دغدغه فرایند انقلاب دارند را از دل پژوهش بشناسند.

وی پژوهش تاریخ را یک میدان خطیر دانست و افزود: پرداختن به پژوهش تاریخ یک میدان بسیار خطیر است که فعالیت در آن آسان نیست، چون چندگانگی نگاه و ایده و تفکر در آن جولان پیدا می‌کند و طبیعی است که تلاقی نگاه‌ها در این میدان وجود دارد.

معاون سیاسی وزارت خارجه در ادامه گفت: جای چنین پدیده‌ای در میان منشورات انقلاب اسلامی خالی بود که امیدواریم با ارتقا کیفی مجموعه به محصولات و تولیدات معتبرتر و مستحکم‌تر و قابل اعتنا بیشتری دست پیدا کنیم. آن چیزی که به‌نظرم مهم می‌آید، این است که آن کاری که نتیجه این زحمت و تلاش خودش را نشان دهد، این است که ما به یک الگو و الگوهایی در عرصه حکمرانی جمهوری اسلامی با نگاه رهبر مقام معظم رهبری برسیم تا زمینه ارتقا حکمرانی دینی در کشور صورت گیرد.باقری هدف از پرداختن به تاریخ پژوهشی انقلاب را الگوسازی دانست و گفت: علوم انسانی مثل ریاضی نیست که رابطه علی و معلولی قطعی مشخص را نشان دهد لذا علوم انسانی پیچیدگی و شیرینی خاص خودش را دارد پس ما باید با این نگاه این کار را روشمند ببینیم.

او به تشریح خطرات جدی انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته اشاره کرد و گفت: کارکرد و نتیجه این مجله باید روشن شدن فرایند و ساز و کاری باشد که کشورمان را به این نتیجه رساند که در بیش از سه دهه گذشته از خطرات جدی که می‌توانست کشور را در عرصه دیگری وارد کند، چیست و چه ویژگی‌هایی وجود داشت که ما توانسته این این موفقیت را کسب کنیم.

معاون سیاسی وزارت خارجه با بیان اینکه روایت‌ها معمولاً از تنگناهاست، گفت: فهم من این است که رمز اصلی این موفقیت و کلید واژه اصلی آن حکمت است حکمتی که رهبری و شالوده حکمرانی جمهوری اسلامی در دوره امام (ره) و رهبر انقلاب از آن بهره داشته است.

حکمت علاوه‌بر اینکه دانش و اطلاعات دارد، نور دارد که ناشی از ایمان شخصی و تقوای حاکمیت (سیاسی) است. این تقوا یعنی اینکه به الزامات یک حکومت دینی پایبند باشید.

در ادامه مراسم، منوچهر متکی وزیر اسبق خارجه کشورمان به ذکر خاطراتی از دوران مسوولیت در وزارت خارجه پرداخت و نگاه مردم نسبت به مجلس شورای اسلامی و دشواری‌های فعالیت در آن را تشریح کرد.در بخش پایانی این مراسم، فصلنامه تاریخی‌سیاسی «ماجرا» با حضور میهانان ویژه رونمایی شد

کد خبر 6092400 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • استثنایی‌ترین تصمیم نظام با حمله به اسرائیل به روایت فرمانده کل سپاه /این عملیات قابل تکرار است /رسما اعلام کردیم که می زنیم و همه می دانستند
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»