Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران انگار کرونا قصد رفتن ندارد و همچنان به طغیان خود ادامه می‌دهد، طغیانی که جان بسیاری از انسان‌ها را در مازندران همانند سایر نقاط کشور و جهان گرفته است و بر فرمانروایی مستبدانه خود اصرار می‎کند.

همین چند هفته پیش بود که پیش از شروع محدودیت‌های کرونایی، تعداد جانباختگان ناشی از این ویروس، به بیش از ۴۰۰ نفر رسیده بود و زنگ خطر مرگ و میر ۴ رقمی نیز به صدا در آمده بود اما با تدابیر صورت گرفته، این میزان به غیر از مازندران، در تمامی استان‌های کشور روند نزولی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که بسیاری از محققان می‌گویند جدی نگرفتن نکات بهداشتی و عادی‌انگاری مردم در کنار سهل‌انگاری صورت گرفته در موضوع کنترل‌های ورود و خروج مسافران بومی و غیربومی، موجب شده تا روند نزولی استان‌های دیگر در مازندران، دیده نشود.

در همین رابطه، حسینعلی نیک بخت عضو کارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل، معتقد است که، ۸۰ درصد از بیماران مبتلا به کرونا در بابل از طریق تماس با یکی از اعضای خانواده و یا شرکت در مراسم و مهمانی‌های خانوادگی مبتلا  شدند.

وی به میانگین سنی این افراد مبتلا شده نیز اشاره و خاطرنشان کرد: میانگین سنی در افراد بستری ۵۵  و بیماران سرپایی ۴۸ سال بود که به‌طورکلی میانگین سنی بیماران از اول بیماری تاکنون، کمی روند کاهشی داشته است.

عضو کارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی با اشاره به اینکه افراد مسن تر همچنان باید در اولویت برنامه های پیشگیری و مراقبت قرار گیرند، گفته بود که، در بابل مدت‌زمان شروع علائم تا دریافت درمان ۲.۵ روز بوده است.

نیک‌بخت به این نکته اشاره کرد که مراسم و مهمانی‌های خانوادگی با ۳۶ درصد، بازارچه‌های محلی با ۲۵ درصد، حضور در مراکز خدماتی بیش از ۱۸ درصد و حضور در مراکز خرید بزرگ مثل هایپرمارکت ها بیش از ۱۴ درصد، محل تردد و حضور افراد مبتلا به کرونا طی ۱۴ روز قبل از شروع علائم بوده است که قابل‌توجه بوده و همچنان آموزش، فرهنگ‌سازی و نظارت بیشتر را می‌طلبد.

در همین رابطه احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان این که خوشبختانه همدلی و وفاق در مجموعه مدیریتی استان و نیروهای فعال در طرح شهید سلیمانی و محدودیت سازی هوشمند کرونایی منجر به وارد نشدن استان مازندران به پیک سوم شده است، گفته که، در کنار این توفیق باید گفت آمار مبتلایان کرونایی در استان افزایشی است.

وی افزود که این روند افزایشی بیانگر این موضوع است که مردم می بایست بیش از پیش پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و اگر بتوانیم رعایت الزامات را در استان از ۷۰ به ۹۰ درصد برسانیم، به مردم آسیب کمتری می رسد.

استاندار مازندران اظهار کرد که، حسین زادگان ۷۰۰ هزار نفر افراد پرخطر در استان شناسایی شده‌اند، رصد وشناسایی افراد سالمند و دارای بیماری های زمینه ای و پایش افراد مبتلا و بیمار بریا ردیابی و قطع زنجیره کرونا ازاهداف طرح شهید سلیمانی است.

استاندار مازندران، رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی، استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و دورهمی ها را از راهکارهای کاهش زنجیره این ویروس اعلام کرد و یادآور شد که در مازندران به علت صمیمیت مردم و برگزاری دورهمی های خانوادگی افراد بیشتر درگیر این بیماری می شوند.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که، اکنون آمار کرونا در سه شهرستان بالا است که بیشترین آمار مربوط به شهرستان آمل بوده و از مردم این شهرستان می خواهیم تا شیوه نامه های بهداشتی را بیشتر جدی بگیرند.

محمد صادقی، رئیس سازمان بسیج پزشکی کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه مازندران شرایط متفاوتی با سایر استان ها دارد که با همدلی، تعامل و تداوم اجرای مناسب طرح شهید سلیمانی شرایط بهتری در این استان ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایسنا در حال حاضر بر اساس آمار سازمان علوم پزشکی مازندران  ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۸۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

ظرف همین مدت تعداد ۱۸۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

هم اکنون ۹۹۷نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۲۰۲نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

آخرین آمار کرونا در بابل

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی و امور بین ‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال حاضر ۲۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر اساس این آمار در در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶بیمار جدید بستری و ۲۹ بیمار هم ترخیص شدند و  ۳۸ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر ۱۱۹۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های تحت حمایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیمار مشکوک مشکوک به کرونا بیمارستان ها بستری هستند بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود