Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از قاریان، حافظان، مدیران و پیشکسوتان قرآنی کشور با حضور در محفل انس با قرآن، ضمن تلاوت قرآن به نیابت از حاج قاسم سلیمانی با آرمان‌های سیدالشهدای محور مقاومت میثاق‌ بستند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محفل انس با قرآن و شهدا به همت جامعه قرآنی و به میزبانی شورای عالی قرآن، شامگاه سه‌شنبه، نهم دی‌ماه مقارن با ایام شهادت صدیقه کبری، فاطمه زهرا(س) و در آستانه نخستین سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای محور مقاومت در حسینیه الزهرا(س) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محفل قرآنی به‌صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن پخش شد. افرادی همچون سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن؛ حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن‌‌الکریم؛ مجتبی ایزدی، مدیر رادیو قرآن؛ رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص) و محمدحسین حسنی، سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و اساتید و پیشکسوتان قرآنی همچون عباس سلیمی، مصطفی صدرزاده، حبیب مهکام، علی‌اکبر حنیفی، سیدمحسن و سیدحسین موسوی‌بلده، احمد ابوالقاسمی، حسن ربیعیان، محمدحسین سبزعلی، محمد بنیادی، محمدحسین سعیدیان، عباس امام‌جمعه، سیدعباس انجام و قاریان جوان‌تر همچون حمیدرضا احمدی‌وفا، مهدی عادلی و هادی موحدامین در این محفل حضور داشتند.

قاریان و اساتید قرآن در این محفل به یاد و نیابت از شهید سلیمانی به قرائت آیاتی از قرآن پرداختند. در این محفل میثاق‌نامه جامعه قرآنی کشور با آرمان‌های سید شهیدان جبهه مقاومت قرائت شد.

در این بیانیه که حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی کشورمان آن را قرائت کرد، آمده است:

 "بسم ربّ الشّهداء والصّدیقین"

شهدا در قهقهه مستانه­‌شان و در شادی وصل­شان عند ربهم یرزقون­‌اند؛ امام­ خمینی(رحمة­الله­ علیه)

حاج قاسم عزیز! تو تبلور و تجسم تمام ارزش‌­های یک ملت، یک امت و یک مکتبی.

مکتب تو همان قرآنی است که در خلوتت با آن مأنوس بودی و به تأسی از پیامبر اعظم (ص) که «کان خُلقُه‌القرآن» قرآنی زندگی کردی و به ارزش‌های الهی و انسانی آن عینیت بخشیدی. همگان انتظار عاشقانه‌­ات به شهادت را دیدند و باور کردند که: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوااللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلا»(احزاب/23) و نیز خشمت بر کفار و مهربانیت با مؤمنان و مسلمانان و حتی غیر مسلمانان عالم را که مصداقِ «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ»(فتح/29) بود، به نظاره نشستند.

ای سردار قرآنی! سالی لبریز از دلتنگی­‌ها و بغض­‌های پی­‌ در پی را در سوگ شهادتت و حسرت فِقدانت تحمل کردیم؛ آه که چقدر سخت بود...

سردار دل‌ها! وقتی خلوص، ایمان، ایثار، اقتدار، مجاهدت و ده­‌ها ویژگی ناب شخصیتی تو را مرور می­‌کنیم و می‌­بینیم که از تمامی عناوین دنیایی، لقب سرباز را برگزیدی و آموزگار حقیقی مکتب قرآن شدی از خود که با عنوان خادم، قاری، حافظ و استاد قرآن شهرت یافتیم، خجالت می­‌کشیم.

اینک، ما در راه‌­ماندگان که به امید رزقی، بر سفره پر برکت قرآن و اهل ­بیت (ع) نشسته‌­ایم، با روح بلندت میثاقی ابدی می‌بندیم تا:

- همواره مبلغ و پاسدار ارزش­‌های قرآنی به ویژه ایثار، جهاد و شهادت باشیم.

 -در مبارزه با کفر و طاغوت و استکبار جهانی، تحت لوای ولایت تا ظهور منجی بشریت حضرت مهدی(عج) چه در میدان جنگ نرم و چه در میدان نبرد نظامی از پا ننشینیم.

- در پیروی و حمایت از ولی ‌فقیه که به حق او را حکیم مظلومش خواندی، لحظه­‌ای درنگ نکرده و گوش به فرمانش باشیم.

- در تعلیم قرآن و نشر ارزش­‌های الهی ­- که تو مبلغ واقعی آن­ در اعتقاد و عمل بودی­ - تمام تلاش و مساعی خود را به کار بندیم.

و آخر دعوانا أن الحمدلله ربّ­­‌العالمین

جامعه قرآنی جمهوری اسلامی ایران

9 دی­ ماه 1399

تجلیل ‌آیت‌الله صافی‌گلپایگانی از فعالیت‌های قرآنی حجت‌الاسلام‌ حجتیاعجاز قرآن درباره دریای مدیترانه و اقیانوس اطلسجامعه قرآنی برای حاج قاسم محفل انس با قرآن می‌گیردابعاد قرآنی شخصیت سردار سلیمانی در یک چله قرآنی تبیین می‌شود/ اجرای 47 عنوان برنامه از 9 دی تا 22 بهمندبیر هنری جشنواره ملی چلچراغ آسمانی: سهم تولیدات قرآنی و معارفی در فضای مجازی صفر است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سردار قاسم سلیمانی شورای عالی قرآن قرآن کریم سردار قاسم سلیمانی شورای عالی قرآن قرآن کریم محفل انس با قرآن جامعه قرآنی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۵۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه گام نهادن در راه قرآن، باقیات الصالحات است، گفت: هر انسانی که زندگی خود را با قرآن تطبیق دهد، گمراه نخواهد شد.

مالک رحمتی، چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه، در آیین تجلیل از مربیان یک موسسه فرهنگی قرآن و عترت ضمن گرامیداشت مقام معلم گفت: گفتمان و اندیشه‌های انقلاب اسلامی را که توسط شما فعالان فرهنگی در جامعه تبلیغ می‌شود، مدیون و مرهون استاد شهید مرتضی مطهری هستیم.

وی افزود: نقش استاد مطهری در روزآمد کردن اندیشه‌های اسلامی بویژه تبیین نظری نظام جمهوری اسلامی در میان اقشار مختلف مردم بی‌بدیل است. شهید مطهری با قلم، فکر و در نهایت با شهادت خود ارزش‌های انقلاب اسلامی را در جامعه ساری و جاری کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه قرآن معجزه الهی است و هیچ تحریف و شکی در آن راه ندارد، خاطرنشان کرد: فردی که زندگی خود را در ساحت‌های مختلف، با قرآن تطبیق دهد و در زمینه‌های حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم گام بردارد، گمراه نخواهد شد. 

وی ادامه داد: خوشا به سعادت شما عزیزان که مربی قرآن و ادامه دهنده رسالت پیامبر اکرم اسلام(ص) در تبیین و گسترش مبانی و مفاهیم این معجزه الهی هستید.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی با ابراز خرسندی از حضور خود در موسسه فرهنگی قرآن و عترت حورای بهشتی، گفت: گام نهادن در راه قرآن باقیات الصالحات است و بدون شک با اخلاص مربیان این موسسه، انسان‌های بزرگی تربیت و به جامعه تحویل داده خواهد شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • آئین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی