Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:08:57 GMT

افت آب‌های زیرزمینی در خدابنده

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۶۷۲۱

افت آب‌های زیرزمینی در خدابنده

ایسنا/زنجان مدیر امور منابع آب خدابنده با اشاره به انسداد ۲۵ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان گفت: انسداد چاه‌های غیرمجاز نقش موثری در جلوگیری از تشدید افت آب‌های زیرزمینی دارد.

کریم خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انسداد ۲۵ حلقه چاه غیرمجاز در خدابنده، اظهار کرد: تعدادی از ماموریت‌های امور منابع آب شهرستان در خصوص انسداد چاه‌های غیرمجاز در بخش‌ مرکزی، سجاس‌رود و بخش بزینه‌رود بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خدابنده شامل سه دشت است که این سه دشت در محدوده مطالعاتی سجاس‌رود، قیدار و محدوده مطالعاتی گل‌تپه زرین‌آباد است، تصریح کرد: این سه دشت، سه آبخوان مهم دارد که طبق مطالعاتی که انجام شده است، هر سه آبخوان از سال ۷۵ هر ساله در اثر حفر و بهره‌برداری از چاه‌های غیرمجاز به میزان نیم متر دچار افت آب‌های زیرزمینی می‌شود که قطعاً ادامه داشتن این شرایط به نفع ساکنان منطقه نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه انتظار داریم از دستگاه‌های مربوطه برای حفظ و صیانت از منابع آب و نیز حفاظت از رودخانه‌ها با منابع امور آب شهرستان همکاری‌های لازم را داشته باشند، عنوان کرد: یکی از راه‌های جلوگیری از افت آب‌های زیرزمینی، جلوگیری از برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز است که چاه‌های غیرمجاز در افت آب‌های زیرزمینی تاثیر چشم‌گیری داشته و دارد.

مدیر امور منابع آب شهرستان خدابنده به نقش برداشت بی‌رویه آب‌ از چاه‌های مجاز توسط کشاورزان اشاره و تاکید کرد: به کشاورزان منطقه توصیه می‌شود طبق مفاد پروانه بهره‌برداری، آب برداشت کنند تا منابع ارزشمند آب‌های زیرزمینی برای همیشه حفظ شود؛ چراکه در صورت توجه نکردن به این موضوع با ابطال و لغو پروانه بهره‌برداری را در پی خواهد داشت.

وی همچنین به نقش بارندگی‌ها در افزایش‌ آب‌های زیرزمینی که سالانه اتفاق می‌افتد اشاره کرد و ادامه داد: بارندگی‌هایی که سالانه در منطقه اتفاق می‌افتد در افزایش‌ آب‌های زیرزمینی نقش موثری دارد، این در حالی است که سال گذشته چندان بارندگی در منطقه نداشتیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان چاه غیرمجاز آب هاي زيرزميني افت آب های زیرزمینی چاه های غیرمجاز منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه جبهه ایستادگی ایران اسلامی استان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از مردم شریف و شهید پرور استان زنجان به برای خلق حماسه‌ای سیاسی و انقلابی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲، از مردم شریف، نجیب و ولایت‌مدار استان دعوت به عمل می‌آید با حضور حداکثری در دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در پای صندوق‌های رأی، امیدواریم با خلق حماسه‌ای دیگر نماینده شایسته و قابل اعتماد از طرف مردم شریف این حوزه‌ها به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند.

لذا بدینوسیله این جبهه حمایت خود را از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان زنجان در حوزه انتخابیه زنجان و طارم، حاج محمد اسماعیلی و در حوزه انتخابیه خدابنده، سعید رفیعی اعلام می‌دارد.

کد خبر 6096813

دیگر خبرها

  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • دستگیری متخلفان چرای غیرمجاز دام در منطقه شیدا
  • (تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد
  • (ویدئو) حضور اکرم خدابنده به همراه رسول خادم، در کمک‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • آماده باش اوسمار به ستاره جوان پرسپولیس