Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: غربالگری ۲۰ درصد جمعیت ایلام در طرح شهید سلیمانی انجام شده است. - اخبار استانها -

جمیل صادقی فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به نتایج مثبت انجام طرح شهید سلیمانی در ایلام اظهار داشت: موفقیت این طرح در آمار‌ مبتلایان و بستری و مرگ ناشی از این ویروس آشکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: انجام طرح شهید سلیمانی علاوه بر اثرگذاری در کاهش ابتلا، بستری و مرگ میزان بهره‌مندی یک ششم از جمعیت استان ایلام از طرح غربالگری خانه به خانه، آموزش و افزایش استفاده شهروندان از ماسک و رعایت پروتکل‌ها را به نحو چشمگیر افزایش داده است.

وی غربالگری 108 هزار نفری جمعیت استان را یک رکورد موفق در مدت انجام طرح دانست و گفت: این تعداد غربالگری که 20 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود، عمده گروه‌های پرخطر شامل مادران باردار و سالمندان را شامل شده است.

6 هزار و 500 بسیجی برای اجرای طرح شهید سلیمانی در همدان داوطلب شدند + فیلمدر اجرای طرح شهید سلیمانی از تمام ظرفیت بسیج استفاده شد+تصاویر32 قرارگاه محله‌محور طرح شهید سلیمانی در سطح شهرستان یزد راه‌اندازی شد

صادقی‌فر با بیان اینکه در روزهای نخست انجام این طرح هدف غربالگری گروه‌های پر خطر بود که با بررسی‌های انجام شده گروه‌های پرخطر استان غربالگری کامل شده‌اند گفت: تضمین سلامت گروه‌های پرخطر نقش مهم در کاهش مرگ ناشی از کرونا دارد.

این مقام ارشد بهداشتی درمانی استان ایلام در ادامه تجربه ششمین روز بدون مرگ کرونایی در استان ایلام را نیز از مزایای طرح شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: طرح شهید سلیمانی امید به سلامت را در مردم به وجود آورده است.

وی گفت: امید ایجاد شده در مردم برای سلامت خود آنان را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ترغیب کرده است.

انتهای پیام/180/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح شهید سلیمانی استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۶۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمدحسین فولادی امروز با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد، گفت: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.

بیشتر بخوانید: پیکر ۵ شهید دوران دفاع مقدس در فکه کشف شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام افزود: این شهید در عملیات والفجر۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

فولادی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، تصریح کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق‌ رسانه‌ها اعلام می شود، گفت: این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

فولادی با تاکید بر اینکه پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود، افزود: شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

در سال ۱۴۰۰ هویت ۲ نفر از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام شامل شهید "سیدابوالفضل حسنی" ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید "قاسم شاه ولدی" از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228914 برچسب‌ها ایثار وشهادت

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • تفحص پیکر پاک شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» پس از ۴۱ سال
  • بازگشت پدر به خانه
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام