Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: پیش بینی می‌شود بین ۵ تا ۲۰ درصد تولیدات مواد غذایی در جهان تقلبی باشد که شامل کشور ما هم می‌شود.

خبرگزاری میزان - علیرضا زالی، با اشاره به اهمیت توجه به ایمنی و سلامت مواد غذایی در سراسر دنیا، اظهار کرد: رقابت‌های فشرده در زمینه تهیه غذای سالم موجب شده این موضوع سلامت محور، به یک منازعه در راهبرد‌های استراتژیک جهانی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اهمیت شناسایی تقلبات، اثبات اصالت و ردیابی آلاینده‌ها، تصریح کرد: تکنولوژی‌های موجود در زمینه اثبات کیفیت مواد غذایی بسیار پیچیده است.

بیشتر بخوانید:  چرا آمار قربانیان کرونا در ایران کاهش یافت؟

زالی گفت: پیش بینی می‌شود در تمام کشور‌ها ۵ تا ۲۰ درصد تقلب در صنعت مواد غذایی رخ می‌دهد که این اقدام علاوه بر مخاطرات سلامت محور، جنبه‌های سواخلاقی را هم در بر می‌گیرد. کشور ما نیز از این آمار مستثنی نیست.

وی با اشاره به تکنولوژی‌های پیشرفته در کشور و دستاورد‌های طرح جامع سلامت غذا در مرکز تحقیقات سلامت غذا، افزود: کاربرد یکی از دستاورد‌های این مرکز تحقیقات شناسایی آفت کش‌ها است که برای فرهنگ سازی در حوزه کشاورزی بسیار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

زالی با بیان اینکه ۲۱۱ آفت کش در مزارع کشاورزی استفاده می‌شود که بیشتر آفت کش‌های ترکیبی کاربرد دارد، افزود: متأسفانه آفت کش‌های ترکیبی نیز اثرات سو بسیار زیادی دارد.

رییس دانشگاه با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به پیشرفت فناوری نوین تشخیص اصالت و کیفیت مواد غذایی به ویژه در مبادی ورودی، عنوان کرد: وجود آنتی بیوتیک‌ها و مواد هورمونی درد برخی مواد غذایی فوبیای اجتماعی ایجاد کرده است، همچنین وجود این مواد علاوه بر ایجاد سویه‌های مقاوم، آلرژی و حتی اضافه وزن نیز به همراه دارد. از طرفی از سال ۲۰۱۲ اقبال جهانی به سمت مواد غذایی بدون آنتی بیوتیک بوده است.

زالی تصریح کرد: پایبندی به اصالت مواد غذایی در صادرات، نقطه قوت محسوب می‌شود و تولید مواد غذایی نامرغوب اعتبار و وجاهت بین المللی کشور را زیر سوال می‌برد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا تغذیه وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا تغذیه وزارت بهداشت مواد غذایی آفت کش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۶۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از پلمب کارگاه مواد شوینده تا سرقت از باغ ویلاهای مشهد

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی از پلمب یک کارگاه تولید مواد شوینده تقلبی در مشهد و رمزگشایی از ۲۸ فقره سرقت از باغ ویلاها خبر داد. - اخبار استانها -

سردار احمد نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر توزیع گسترده مواد شوینده با برند تقلبی در سطح شهر مشهد، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی کلانتری شهید" هاشمی نژاد" با یک سری کار گسترده اطلاعاتی کارگاه تولید موادشوینده تقلبی را در محدوده شهرک طرق شناسایی و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.

سردار نگهبان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه به همراه نماینده اداره بهداشت و صمت وارد عمل شدند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی عنوان کرد: در این عملیات در بازرسی از محل 500 کیلوگرم پودر لباسشویی فله، 50 کارتن پودر لباسشویی، 120 لیتری مایع دستشویی فله، 10 کارتن مایع ظرفشویی، 3 کارتن صابون 144 تایی، 5 کارتن 6 تایی شامپو، یک مخزن بزرگ برای میکس مواد اولیه، بیش از 2 هزار ظرف 4 لیتری و برچسب تقلبی برندهای معتبر کشف شد.

وی با اشاره به پلمب کارگاه موردنظر، خاطرنشان کرد: فرد متخلف با تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

رمزگشایی 28 فقره سرقت از باغ ویلاهای منطقه خلق آباد

سردار نگهبان گفت: در پی گزارش سرقت های سریالی از باغ ویلاهای محدوده روستای گلیزدر و جهیزخانه، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری خلق آباد قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی میدانی سرقت ها مشخص شد که سارقان شبانه درب و پنجره فلزی و تمامی لوازم با ارزش از قبیل کابینت، سینک ظرفشویی، کابل های برق، پمپ آب، کفکش و لوازم باغبانی را از باغ ویلاهایی که خارج از بافت روستا و فاقد نگهبان و تجهیزات ایمنی بودند سرقت کرده اند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: ماموران دایره تجسس کلانتری خلق آباد با یک سری تحقیقات گسترده میدانی به سرنخ هایی از دست داشتن سرنشینان یک دستگاه پیکان وانت پلاک مخدوش در محدوده سرقت ها دست یافته و تحقیقات فنی خود را در این رابطه آغاز و با رصدهای اطلاعاتی گزارشی مبنی بر تردد متهمان در محدوده روستای "خوش هوا" به دست آمده و بلافاصله ماموران انتظامی با کنترل محورهای مواصلاتی متهمان را در حالی که در زیر یک پل در حال اوراق کردن یک درب بزرگ باغی بودند مشاهده و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سردار نگهبان خاطرنشان کرد: متهمان 32 و 37 ساله که هر دو اعتیاد دارند پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجوئی های فنی پلیس به 28 فقره سرقت از باغ ویلاهای محدوده روستای گمیزدر و جهیزخانه و فروش اموال مسروقه به یک ضایعاتی در بولوار شاهنامه اعتراف کردند.

وی با اشاره به دستگیری یک مالخر و کشف تعداد زیادی اموال مسروقه از انبار ضایعاتی مورد نظر، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • از پلمب کارگاه مواد شوینده تا سرقت از باغ ویلاهای مشهد
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند