Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، با اشاره به اهمیت توجه به ایمنی و سلامت مواد غذایی در سراسر دنیا، اظهار کرد: رقابت‌های فشرده در زمینه تهیه غذای سالم موجب شده این موضوع سلامت محور، به یک منازعه در راهبردهای استراتژیک جهانی تبدیل شود.

وی با تاکید بر اهمیت شناسایی تقلبات، اثبات اصالت و ردیابی آلاینده‌ها، تصریح کرد: تکنولوژی‌های موجود در زمینه اثبات کیفیت مواد غذایی بسیار پیچیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی گفت: پیش بینی می‌شود در تمام کشورها ۵ تا ۲۰ درصد تقلب در صنعت مواد غذایی رخ می‌دهد که این اقدام علاوه بر مخاطرات سلامت محور، جنبه‌های سواخلاقی را هم در بر می‌گیرد. کشور ما نیز از این آمار مستثنی نیست.

وی با اشاره به تکنولوژی‌های پیشرفته در کشور و دستاوردهای طرح جامع سلامت غذا در مرکز تحقیقات سلامت غذا، افزود: کاربرد یکی از دستاوردهای این مرکز تحقیقات شناسایی آفت کش‌ها است که برای فرهنگ سازی در حوزه کشاورزی بسیار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

زالی با بیان اینکه ۲۱۱ آفت کش در مزارع کشاورزی استفاده می‌شود که بیشتر آفت کش‌های ترکیبی کاربرد دارد، افزود: متأسفانه آفت کش‌های ترکیبی نیز اثرات سو بسیار زیادی دارد.

رئیس دانشگاه با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به پیشرفت فناوری نوین تشخیص اصالت و کیفیت مواد غذایی به ویژه در مبادی ورودی، عنوان کرد: وجود آنتی بیوتیک ها و مواد هورمونی درد برخی مواد غذایی فوبیای اجتماعی ایجاد کرده است، همچنین وجود این مواد علاوه بر ایجاد سویه های مقاوم، آلرژی و حتی اضافه وزن نیز به همراه دارد. از طرفی از سال ۲۰۱۲ اقبال جهانی به سمت مواد غذایی بدون آنتی بیوتیک بوده است.

زالی تصریح کرد: پایبندی به اصالت مواد غذایی در صادرات، نقطه قوت محسوب می‌شود و تولید مواد غذایی نامرغوب اعتبار و وجاهت بین المللی کشور را زیر سوال می برد

کد خبر 5108264

منبع: مهر

کلیدواژه: مواد غذایی علیرضا زالی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ویروس کرونا آمار کرونا سیما سادات لاری واکسن کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا پروتکل های بهداشتی تغذیه سالم کووید 19 شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان غذا و دارو علیرضا رئیسی سرطان چاقی مواد غذایی آفت کش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اگر به آسم یا سایر بیماری‌های تنفسی مبتلا هستید و یا آلودگی هوا نفس شما را تنگ کرده است با مصرف مواد غذایی زیر می‌توانید راحت‌تر نفس بکشید.

افراد می توانند با مصرف سیر، غلات کامل، لوبیا و سیب با وجود داشتن بیماری اسم راحت تر تنفس کنند.

بیماران مبتلا به آسم یا سایر بیماری های تنفسی با مصرف روغن زیتون، قهوه، ماهی سالمون، چای سبز، دانه ها و سبزیجات چلیپایی راحت تر نفس بکشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • از پلمب کارگاه مواد شوینده تا سرقت از باغ ویلاهای مشهد
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده