Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق یک گزارش رسمی اسرائیلی از معامله مخفیانه محل سکونت سفیر آمریکا در تل آویو مشخص شد آمریکا این محل را در ماه ژوئیه به مبلغ بیش از ۶۷ میلیون دلار فروخته است.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت خارجه آمریکا این فروش را در ماه سپتامبر مورد تأیید قرار داد، اما از شناسایی خریدار یا افشای قیمت فروش محوطه وسیع ساحلی در حومه گران‌قیمت هرتزلیا در تل‌ آویو، خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارت‌خانه گفته است که فروش مذکور، باز و شفاف بوده است.

روزنامه تجارت اسرائیل Globes خریدار را "شلدون آدلسون"، غول قمارخانه‌های آمریکا و حامی قدرتمند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شناسایی کرده است. یک نماینده آدلسون گفت این بیلیونر اظهار نظری نکرده است.

با قیمت بیش از ۶۷ میلیون دلار، این خانه گران‌قیمت‌ترین محل سکونتی است که تاکنون در سرزمین های اشغالی به فروش رفته است. دستیاران کنگره در ماه سپتامبر به آسوشیتدپرس گفتند که قانون‌گذاران در مجلس نمایندگان و سنا، به دنبال بررسی این هستند که آیا فروش خانه مطابق با مقررات انجام شده یا خیر.

فروش این مکان به تقویت تصمیم جنجالی ترامپ مبنی بر جابه‌جایی سفارت آمریکا از تل‌ آویو به قدس اشغالی مورد مناقشه در سال ۲۰۱۸ و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، کمک کرد. با فروش این مکان، برای رئیس جمهوران آینده آمریکا دشوارتر خواهد بود که تصمیم مبنی بر جابه‌جایی سفارت‌خانه را تغییر دهند. جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا تصمیم جابه‌جایی سفارت‌خانه این کشور به قدس را مورد انتقاد قرار داده، اما گفته آن را تغییر نمی‌دهد.

رژیم صهیونیستی، قدس شرقی را در جنگ ۱۹۶۷ تصرف و بعداً در اقدامی که در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته نشد، آن را الحاق کرد. فلسطینی‌ها می‌خواهند قدس شرقی، پایتخت کشور آینده آن‌ها باشد. تقریباً تمام کشورها سفارت‌خانه‌های خود در تل آویو را به خاطر اختلاف بر سر قدس شرقی، حفظ کرده‌اند.

گزارش‌های منتشر شده توسط مقام مالیاتی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که فروش محل سکونت سفیر، در ۳۱ ژوئیه، چند هفته قبل از تأیید وزارت خارجه، نهایی شده است.

در ۳۱ اوت، یک ماه پس از فروش، سفارت آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد فروش محل سکونت سفیر، معقولانه به نظر می‌رسد و گفت که انتظار دارد فروش طی ماه‌های آینده پیش رود.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد فرآیند فروش، باز و شفاف بوده و شامل ارزیابی و مشاوره حرفه‌ای برای به حداکثر رساندن ارزش ملک بوده است.

این وزارت‌خانه پیش‌تر گفته بود به اجاره ملک تا بهار ۲۰۲۱ ادامه خواهد داد اما اشاره‌ای به مقدار اجاره آن نکرده بود. اما  بعدا اعلام کرد هیچ پیش‌بینی برای اجاره مجدد با پرداختی اجاره وجود نداشته و تعطیلی سفارت طی ماه‌های آینده، بعد از تکمیل مراحل اداری، انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رژيم صهيونيستي وزارت خارجه آمریکا تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نظرزاده در دیدار با حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم در خانه ملت به تشریح وضعیت آب و فاضلاب در شهر قم پرداخت و فقدان شبکه فاضلاب در برخی نقاط شهر را یکی از معضلات اصلی شهر قم دانست و با بیان اینکه در این زمینه عقب‌افتادگی حدود ۱۰ ساله نسبت به متوسط کشور داریم، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است در حالی که متوسط کشور در این زمینه ۵۴ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به انجام مطالعات طرح فاضلاب شهر قم، بر ضرورت تحقق اعتبارات فاضلاب مصوب سفر اول رئیس‌جمهور تأکید و خاطرنشان کرد: برای رفع معضل فاضلاب در شهر حدود هزار کیلومتر شبکه و دو باب تصفیه‌خانه فاضلاب نیاز داریم تا بتوانیم وضعیت فعلی را سروسامان دهیم.

نظرزاده با اشاره به پروژه اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب پردیسان و بخش شرقی قم و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان اظهار داشت: ۶ کیلومتر از این خط انتقال توسط شرکت آب و فاضلاب در حال اجراست و مابقی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: با اجرای این خط انتقال و تصفیه‌خانه امکان بهره‌مندی از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان به ویژه در مناطق با تراکم ساختمانی زیاد فراهم خواهد شد.

وی در ادامه انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش بخشی از مشکلات فاضلاب عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار با اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب تصفیه‌خانه، بخشی از فاضلاب پردیسان را تصفیه و برای مصارف صنعت و فضای سبز محور سلفچگان و نیزار منتقل خواهد کرد.

کد خبر 6090925

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • کل منچستریونایتد برای فروش غیر از سه بازیکن!
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟
  • سردار حاجی زاده: عملیات وعده صادق خواست مردم بود،حتی بچه‌ها در منزل می‌‌گفتند کی می‌خواهید کاری بکنید؟
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است