Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق یک گزارش رسمی اسرائیلی از معامله مخفیانه محل سکونت سفیر آمریکا در تل آویو مشخص شد آمریکا این محل را در ماه ژوئیه به مبلغ بیش از ۶۷ میلیون دلار فروخته است.

به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت خارجه آمریکا این فروش را در ماه سپتامبر مورد تأیید قرار داد، اما از شناسایی خریدار یا افشای قیمت فروش محوطه وسیع ساحلی در حومه گران‌قیمت هرتزلیا در تل‌ آویو، خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارت‌خانه گفته است که فروش مذکور، باز و شفاف بوده است.

روزنامه تجارت اسرائیل Globes خریدار را "شلدون آدلسون"، غول قمارخانه‌های آمریکا و حامی قدرتمند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شناسایی کرده است. یک نماینده آدلسون گفت این بیلیونر اظهار نظری نکرده است.

با قیمت بیش از ۶۷ میلیون دلار، این خانه گران‌قیمت‌ترین محل سکونتی است که تاکنون در سرزمین های اشغالی به فروش رفته است. دستیاران کنگره در ماه سپتامبر به آسوشیتدپرس گفتند که قانون‌گذاران در مجلس نمایندگان و سنا، به دنبال بررسی این هستند که آیا فروش خانه مطابق با مقررات انجام شده یا خیر.

فروش این مکان به تقویت تصمیم جنجالی ترامپ مبنی بر جابه‌جایی سفارت آمریکا از تل‌ آویو به قدس اشغالی مورد مناقشه در سال ۲۰۱۸ و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، کمک کرد. با فروش این مکان، برای رئیس جمهوران آینده آمریکا دشوارتر خواهد بود که تصمیم مبنی بر جابه‌جایی سفارت‌خانه را تغییر دهند. جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا تصمیم جابه‌جایی سفارت‌خانه این کشور به قدس را مورد انتقاد قرار داده، اما گفته آن را تغییر نمی‌دهد.

رژیم صهیونیستی، قدس شرقی را در جنگ ۱۹۶۷ تصرف و بعداً در اقدامی که در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته نشد، آن را الحاق کرد. فلسطینی‌ها می‌خواهند قدس شرقی، پایتخت کشور آینده آن‌ها باشد. تقریباً تمام کشورها سفارت‌خانه‌های خود در تل آویو را به خاطر اختلاف بر سر قدس شرقی، حفظ کرده‌اند.

گزارش‌های منتشر شده توسط مقام مالیاتی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که فروش محل سکونت سفیر، در ۳۱ ژوئیه، چند هفته قبل از تأیید وزارت خارجه، نهایی شده است.

در ۳۱ اوت، یک ماه پس از فروش، سفارت آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد فروش محل سکونت سفیر، معقولانه به نظر می‌رسد و گفت که انتظار دارد فروش طی ماه‌های آینده پیش رود.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد فرآیند فروش، باز و شفاف بوده و شامل ارزیابی و مشاوره حرفه‌ای برای به حداکثر رساندن ارزش ملک بوده است.

این وزارت‌خانه پیش‌تر گفته بود به اجاره ملک تا بهار ۲۰۲۱ ادامه خواهد داد اما اشاره‌ای به مقدار اجاره آن نکرده بود. اما  بعدا اعلام کرد هیچ پیش‌بینی برای اجاره مجدد با پرداختی اجاره وجود نداشته و تعطیلی سفارت طی ماه‌های آینده، بعد از تکمیل مراحل اداری، انجام خواهد شد. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۷۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»

یکی از تابلوهای نقاشی با موضوع پشته‌های علف خشک اثر «کلود مونه»‌،‌ نقاش نامدار فرانسوی درحالی به مزایده گذاشته خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود ده‌ها میلیون دلار چکش بخورد.

به گزارش ایسنا، «پشته‌های علف خشک در ژیورنی» (۱۸۹۳)، یک نقاشی از مجموعه نقاشی‌های پشته‌های علف خشک، یکی از مشهورترین مجموعه‌های این هنرمند در ماه میلادی آینده در حراجی «ساتبیز» به مزایده گذاشته خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که به قیمتی بیش از ۳۰ میلیون دلار به فروش برسد.

«آرت‌نت» نوشت، حراجی «ساتبیز» با فروش تابلو نقاشی «پشته علف خشک»(۱۸۹۰) در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۱۱۰.۷ دلار به رکورد فروش آثار «مونه» دست یافت. با فروش آن نقاشی رکورد جدیدی برای «مونه» و فروش یک اثر هنری امپرسیونیست در حراجی به ثبت رسید.

حراج نقاشی «پشته‌های علف خشک در ژیورنی»(۱۸۹۳) مصادف با صد و پنجاهمین سالگرد نخستین نمایشگاه امپرسیونیست است که در پانزدهم آوریل سال ۱۸۷۴ میلادی در پاریس برگزار شد.

این نقاشی چندین دهه در مجموعه خصوصی متعلق به یک خانواده آمریکایی نگهداری شد.«دوآیت بلینی»، نقاش منظره این تابلو را در سال ۱۸۹۵ میلادی خرید و آن را در به موزه هنرهای زیبای بوستون امانت داد.

این اثر «مونه» نخستین‌بار در سال ۱۸۶۶ میلادی در ایالات متحده آمریکا و به عنوان بخشی از نمایشگاه «هنر فرانسوی» در «گالری دربی» واقع در نیویورک به نمایش گذاشته شد.

علاوه بر «پشته‌های علف خشک در ژیورنی»(۱۸۹۳)، چندین نقاشی دیگر مربوط به همان دوره در حراجی پیش رو ارائه خواهد شد که از جمله آن‌ها به Bennecourt (۱۸۸۷) می‌توان اشاره کرد که ارزش آن حدود هشت میلیون دلار برآورد شده است.

همچنین نقاشی «مسابقه گاوها»(۱۹۰۱) اثر «پابلو پیکاسو» با قیمت تخمینی هفت میلیون دلار در حراجی ارائه خواهد شد. این نقاشی آخرین بار در سال ۲۰۰۳ در بازار هنر به فروش گذاشته شده بود.

علاوه بر این یک تابلو نقاشی منظره اثر «کامی پیسارو» با قیمت تخمینی ۳.۵ میلیون دلار به مزایده گذاشته می‌شود.

حراجی کریستیز نیز در بهار جاری نقاشی «آسیاب لمیز»(۱۸۸۸) را از مجموعه «موزه هنر نلسون اتکینز» به مزایده خواهد گذاشت و پیش‌بینی می‌شود که بین ۱۸ الی ۲۵ میلیون دلار فروخته شود.

«کلود مونه» یکی از پرآوازه‌ترین هنرمندان جهان است. آثار او مظهر جنبش محبوب «امپرسیونسیم» محسوب می‌شوند. «امپرسیونیسم‌»‌ در حوالی ۱۸۶۰ میلادی در فضای شهری و صنعتی پاریس شکل گرفت. نقاشان امپرسیونیست همچون «مونه» بر ثبت لحظات گذرا تمرکز داشتند. این گروه از نقاشان تلاش می‌کردند تغییرات نور و رنگ در ساعات و آب و هوای مختلف را به تصویر بکشند. هدف در حقیقت به تصویر کشیدن یک لحظه مشخص بود. با در نظر گرفتن تمامی این ویژگی‌ها مجموعه «نیلوفرهای آبی» این هنرمند شاهکار امپرسیونسیت به شمار می‌رود. مجموعه «نیلوفرهای آبی» مونه بزرگترین مجموعه این هنرمند محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برادران وارنر موفق‌ترین استودیوی سال/فروش قابل توجه۲ فیلم فانتزی
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران