Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گلمان و ارتقای تصفیه‌خانه‌های در مدار از جمله فاز اول و دوم ارومیه، نقده، مهاباد، میاندوآب، سلماس و  بوکان، سالانه  حدود 70 میلیون متر مکعب پسآب از طریق خطوط انتقال یا رودخانه‌ها به پیکره دریاچه هدایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات لازم و تکمیل مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه به همراه شبکه مربوطه و همچنین خط انتقال پساب، که به ترتیب از پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصدو ۷۲درصد برخوردار هستند ظرفیت انتقال پساب فاضلاب به پیکره دریاچه به 83 میلیون متر مکعب در سال افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی افزود: در راستای تصمیمات دولت تدبیر و امید در خصوص احیای دریاچه ارومیه در سال 1394 طرح های شرکت آب و فاضلاب در قالب 14پروژه و  9 شهر و در شهرهای ارومیه، بوکان، میاندوآب، نقده، شاهین‌دژ، سلماس، اشنویه، تکاب، مهاباد اجرایی می‌شود.
 
رضوی با اشاره به اعتبارات هزینه شده در این زمینه، اعلام کرد: اعتبارات هزینه شده  شامل ۳ هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح های احیای دریاچه ارومیه و اعتبارات منابع عمومی و منابع داخلی شرکت در خصوص احیای دریاچه ارومیه، است.
 
رضوی پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: هدف از اجرای طرح‌ها انتقال سالانه  105 میلیون متر مکعب پساب استاندارد به پیکره دریاچه ارومیه در سال 1400 بود که تا کنون 70 میلیون متر مکعب انجام گرفته است در نتیجه پیشرفت فیزیکی طرح تا کنون 67 درصد است.
 
این مقام مسوول یادآور شد: درصورت تخصیص مابقی اعتبارات لازم بر اساس برآورد سال  1399 به مبلغ ۷ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال، پروژه ها تا پایان سال 1405 به اتمام خواهند رسید.
 
رضوی اعلام کرد: درصورت تخصیص مابقی اعتبارات لازم و اتمام عملیات باقیمانده، سالانه  به میزان 105 میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده از تصفیه خانه های فاضلاب حوزه آبریز به دریاچه ارومیه انتقال و تعهدات شرکت به صورت کامل محقق خواهد شد.
 
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دریاچه ارومیه آذربایجان غربی ارومیه پساب میلیون متر مکعب دریاچه ارومیه تصفیه خانه طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۶۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفظت محیط زیست آذربایجان غربی  گفت : این تور یکروزه به منظور بازدید خبرنگاران از آخرین وضعیت تالاب های اقماری استان در شهرستان نقده و انعکاس بخشی از اقدمات و دستاورد های اداره کل حفاظت محیط زیست استان با حضور دکتر سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی برگزار گردید .

 حامد برزگری افزود: در جریان این برنامه، جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از آخرین وضعیت تالاب بین المللی شورگل حسنلو ، تالاب بین المللی دورگه سنگی ، تالاب طالقان و تالاب سلدوز شهرستان نقده بازدید کردند. 

وی بیان کرد : خبرنگاران به عنوان سفیران اطلاع‌رسانی، رسالت آگاهی‌بخشی و روایت صحیح از دستاورد ها و اقدامات را برعهده دارند و با بهره گیری از ظرفیت رسانه و در هم افزایی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان می توانند در زمینه اشاعه و ارتقاء فرهنگ حفظ محیط زیست تاثیر بسزایی داشته باشند.

با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان ،  آبگیری  11 تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه از بهمن 1402 آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد و این تالاب ها از لحاظ وضعیت آبی و زیستگاهی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارند.

دیگر خبرها

  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران