Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران از اجرایی شدن پروژه حفاظت مشارکتی گونه‌های غاز و اردک‌ در معرض خطر در تالاب‌ قره قشلاق از تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه با ایجاد و تقویت شبکه‌ای از گروه‌های محلی خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی ارواحی، اظهار کرد: پروژه حفاظت مشارکتی گونه‌های غاز و اردک در معرض خطر در تالاب قره قشلاق در راستای پشتیبانی از اجرایی شدن برنامه مدیریت جامع دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن و عملیاتی شدن اقدامات اولویت‌دار این برنامه با حمایت طرح حفاظت از تالاب‌های ایران و اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی و توسط سازمان مردم نهاد مأموریت برای حفاظت از محیط زیست شهری و روستایی بناب از آذر ماه ۹۸ در تالاب قره‌قشلاق در شهرستان بناب آذربایجان شرقی اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ارواحی افزود: در اجرای این پروژه، مشارکت، ظرفیت سازی و توان افزایی مردم محلی حاشیه تالاب از اولویت ویژه‌ای برخوردار بوده است و در تمامی مراحل برنامه‌ریزی و اجرای پروژه نمایندگان جوامع محلی مشارکت فعال داشته‌اند و تا کنون سه گروه محلی در روستاهای قره‌قشلاق، آغداش و فسندوز تشکیل و ساماندهی شده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای این پروژه تدوین برنامه اقدام حفاظت مشارکتی گونه‌های غاز و اردک در معرض خطر تالاب قره قشلاق بوده که برای تدوین برنامه بالغ بر ۱۵ نشست جمعی و بازدید میدانی تالاب با مشارکت دست اندرکاران کلیدی دولتی و غیر دولتی و ۵۰ نفر از علاقه مندان جوامع محلی جوامع محلی صورت گرفته است.

ارواحی در خاتمه به لزوم و اهمیت حفاظت از تنوع زیستی به عنوان یکی از اقدامات اولویت‌دار برنامه مدیریت زیست بومی دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن اشاره و ابراز امیدواری کرد با تدوین برنامه‌های حفاظت مشارکتی گونه‌های شاخص سایر تالاب‌های کشور، فرصتی برای مدیریت مشارکتی و پر رنگ شدن نقش جوامع محلی در بهره‌برداری خردمندانه از تالاب‌ها فراهم شود و این امر مورد توجه جدی دست اندرکاران کلیدی در مدیریت تالاب‌ها قرار گیرد.

کد خبر 465225

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان محیط زیست گونه های وحشی غاز و اردک طرح حفاظت از تالاب های ایران دریاچه ارومیه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معرض خطر جوامع محلی محیط زیست قره قشلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر

به گزارش خبرنگارخبرگزاری صدا و سیما معاون محیط زیستِ دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: ۱۰۰ گونه آبسنگِ مرجانی در خلیج فارس در معرض نابودی ناشی از این چالش‌های زیست محیطی هستند.
سعید حاجی زاده گزارش می دهد :

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان