Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی حق شناس در بازدید از مجموعه‌های میراث فرهنگی، کاوش‌های باستان شناسی و مرمت ابنیه‌های تاریخی در بافت تاریخی گرگان با اشاره به مزیت‌های ارزشمند استان در راستای رشد و توسعه اظهار کرد: بافت تاریخی گرگان ظرفیتی برای توسعه گردشگری گلستان است و می‌تواند زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اگرچه در شرایط شیوع ویروس کرونا قرار داریم اما امیدواریم به زودی این شرایط رفع شود و شاهد رونق گردشگری در استان باشیم.

استاندار گلستان افزود: امروز گردشگران علاقه خاصی به طبیعت گردی و حضور در بافت‌های تاریخی دارند و مهیا ساختن این فضا در بافت تاریخی گرگان می‌تواند موجب رشد و توسعه صنعت گردشگری در گلستان شود.

وی یادآور شد: ۱۴ واحد مسکونی در بافت گرگان با سرمایه گذاری ۲۲ میلیارد تومانی بخش خصوصی و تسهیلات هشت میلیارد تومانی در حال تبدیل به مجموعه‌های گردشگری و اقامتی هستند.

حق شناس در بازدید از کاوش‌های باستان شناسی در بافت تاریخی گرگان هم گفت: کاوش‌های باستان شناسی از منظر هویتی و تاریخی ارزشمند هستند و محفاظت از آثار کشف شده وظیفه ملی است.

استاندار گلستان ضمن بازدید از دو واحد مسکونی در حال مرمت در بافت تاریخی گرگان بیان کرد: خانه های قدیمی و ابنیه های تاریخی از نظر تاریخی و گردشگری حائز اهمیت هستند و یقیناً همکاری لازم جهت ارائه تسهیلات به این واحد ها در مسیر مرمت صورت می‌گیرد تا هرچه زودتر این واحدها به بهره برداری برسند.

لازم به ذکر است‌؛ دو شهر گرگان و گمیشان در استان گلستان دارای بافت تاریخی با ارزش هستند.

کد خبر 5108299

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری گلستان هادی حق شناس گرگان بافت تاریخی گرگان قاسم سلیمانی ویروس کرونا 9 دی شیراز آمار کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان بارش برف ایام فاطمیه شهرستان کرج شیوع کرونا بصیرت حماسه نهم دی ماه بافت تاریخی گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۸۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر

دریافت 28 MB

فیلم: محمد غلامحسینی

کد خبر 6091003

دیگر خبرها

  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر