Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور دولت مستعفی یمن رئیس پلیس جدیدی را برای استان عدن تعیین کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی یمن در آستانه انتقال دولت دست نشانده عربستان و امارات به پایتخت موقت پس از حدود دو هفته از تشکیل و ادای سوگند آن در ریاض، مدیر جدیدی برای پلیس عدن تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس دستور عبد ربه منصور هادی، مطهر الشعیبی به حای احمد الحامدی که در اواخر ژوئیه گذشته در این پست منصوب شده بود، به عنوان مدیرکل پلیس عدن تعیین شد.

یک منبع دولتی اعلام کرد، تداوم ممانعت «شورای انتقالی جنوب» مورد حمایت امارات از بازگشت الحامدی به عدن، وی را بر آن داشت تا از منصب خود کناره گیری کند.

رئیس جمهور دولت مستعفی یمن همچنین دستوری صادر کرد که بر اساس آن شلال شایع، مدیر امنیتی برکنار شده عدن وابسته به شورای انتقالی جنوب، به عنوان وابسته نظامی در سفارت یمن در امارات تعیین می‌شود.

منابع دولتی اعلام کردند، شلال شایع امروز (چهارشنبه) به عدن باز خواهد گشت و بازگشت وی به خاطر برگزاری مراسم تحویل پست بین وی و مطهر الشعیبی، مدیر جدید است.

به عنوان بخشی از مقدمات امنیتی، رئیس جمهور دولت مستعفی یمن، ناصر لخشع را از سمت خود به عنوان معاون وزیر کشور برکنار کرد و وی به عنوان سفیر در وزارت خارجه تعیین شد.

دولت دست نشانده عربستان و امارات به ریاست معین عبدالملک روز شنبه در مقابل عبد ربه منصور هادی در مقر اقامتش در ریاض سوگند یاد کرد.

هادی پیشتر دستوری مبنی بر تشکیل دولت جدید متشکل از ۲۴ تن به طور مساوی بین یمنی‌های شمال و یمنی‌های جنوب صادر کرد که در آن عبدالملک در سمت خود باقی می‌ماند.

این اقدام مطابق با توافق ریاض انجام شد که یک سال پیش به منظور پایان دادن به اختلافات بین دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب و بر اساس ابتکار عمل شورای همکاری خلیج فارس امضا شد.

عربستان سعودی پنجم نوامبر سال گذشته میلادی توافقی را در ریاض میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب رهبری کرد. این توافق پس از آن صورت گرفت که شورای انتقالی کنترل شهر عدن و مهمترین شهرهای استان‌های جنوبی یمن را به دست گرفت.

توافقنامه ریاض مبتنی بر تشکیل دولت بر اساس سیستم "تقسیم به دو" میان استان‌های جنوبی و شمالی و سازماندهی نیروهای نظامی و امنیتی تحت رهبری وزارتخانه‌های دفاع و کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور دولت مستعفی یمن شورای انتقالی جنوب بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۸۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سپهر خلجی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، درباره دیدار اخیر رئیس جمهور با مردم مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، اظهار داشت: تهران بر خلاف اینکه پایتخت است و این تصور وجود دارد که دارای امکانات بوده، اما به واقع یکی از استان‌های محروم کشور است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: یکی از محرومیت‌های بزرگ در استان تهران، موضوع آموزش و پرورش و مدارس قدیمی است. باید در نگاه متوازن دولت، این استان نیز مورد توجه قرار گیرد.   خلجی گفت: با این نگاه، برنامه‌ریزی صورت گرفت که در کنار سفر‌های استانی رئیس جمهور، باید به تهران نیز توجه شود، اما چون تهران بزرگ است، باید این سفرها، منطقه به منطقه و برای نیازمندی‌هایی که مردم مناطق مختلف دارند، کارهای لازم انجام شود.

دیگر خبرها

  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس