Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در نشست شورای فراگیر سازی آموزش‌وپرورش استثنایی از رشد ۸۲ برابری دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر در مدارس پذیرا خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی در این نشست بابیان اینکه در سند تحول بنیادین بر آموزش‌های تلفیقی تأکید شده است، اظهار کرد: در راهبردهای کلان سند تحول بر یکپارچه‌سازی فرایند تعلیم‌وتربیت و گسترش و تأمین همه‌جانبه عدالت آموزشی و تربیتی تأکید شده است و انعطاف‌پذیری تعلیم‌وتربیت برای تمامی دانش‌آموزان ازجمله تأکیدات برنامه درس ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حسینی بابیان اهداف آموزش تلفیق فراگیر اظهار کرد: ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و پرورشی برای تمامی کودکان واجب‌التعلیم، ایجاد آمادگی در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه جهت ورود به عرصه جامعه و زندگی‌کردن در کنار سایر افراد، ایجاد زمینه‌های لازم برای بهبود شاخص‌های کمی و کیفی آموزش‌وپرورش و ایجاد زمینه‌های تعامل صحیح بین دانش‌آموزان عادی و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از اهداف برنامه تلفیقی فراگیر است.

وی افزود: تنوع مدارس و وجود ۲۴ نوع مدرسه در نظام تعلیم‌وتربیت به کیفیت آموزش و عدالت لطمه زده است و باید به سمت مدارس ترکیبی حرکت کرد.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثناییبابیان اینکه پذیرش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی پذیرا از سال ۱۳۸۰ تاکنون ۸۲ برابر رشد داشته است، اظهار کرد: بیش از ۲۳ هزار دانش‌آموز تلفیقی و ۵۰ هزار دانش‌آموز با مشکلات یادگیری در ۲۱ هزار مدرسه پذیرا در حال تحصیل هستند و ۸۳۴ مدرسه به‌عنوان مدارس پشتیبان و ۷۲۳ معلم پشتیبان وظیفه حمایت و پشتیبانی از این دانش‌آموزان را بر عهده‌دارند.

وی افزود: علی‌رغم رشد کمی تعداد دانش‌آموزان تلفیقی هنوز در ارتقای کیفیت برنامه تلفیقی فراگیر با مشکلاتی مواجه هستیم که نیازمند توجه بیشتر به این حوزه است.

حسینی بابیان اینکه سامانه ندای همراه باهدف ارائه خدمات به دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر راه‌اندازی شده است،گفت: این سامانه در گام اول با استفاده از ظرفیت ۱۶ مشاوره برگزیده خدمات مشاوره‌ای به این دانش‌آموزان ارائه می‌دهد و در گام بعدی نیز از ظرفیت تمامی مشاورین مدارس استفاده خواهد شد.

 حسینی آموزش معلمان مدارس پذیرا را از ضروریات کیفی سازی برنامه تلفیقی فراگیر دانست و اظهار کرد: معلمان آموزش‌دیده می‌توانند به‌خوبی طرح را پیش ببرند و در سال جاری برگزاری ۱۰۸ ساعت دوره ضمن خدمت برای معلمان و مدیران مدارس پذیرا پیش‌بینی‌شده است.

معاون وزیر بابیان اینکه در سال جاری ۳۲ مدرسه پذیرا در کشور به‌صورت الگویی مناسب‌سازی خواهد شد، گفت: مدارس جدیدی که توسط سازمان نوسازی مدارس ساخته می‌شود می‌تواند با مناسب‌سازی کامل برای استفاده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ساخته شوند تا در آینده شاهد مدارس مناسب‌سازی شده باشیم

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی در پایان گفت: ارتباط مستمر با سازمان پژوهش برای ارائه برنامه درسی، فراگیر سازی و افزایش رشته‌های تحصیلی دانش‌آموزان تلفیقی گامی در جهت ارتقای کیفیت تعلیم‌وتربیت این دانش‌آموزان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عدالت آموزشی مدرسه آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه دانش آموزان تلفیقی تلفیقی فراگیر تعلیم وتربیت آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود

همشهری آنلاین- سمیرا باباجانپور : دانش آموزان تهرانی از وقتی پای مدرسه به شهر باز شد با پای مبارک به مدرسه می‌رفتند؛ یعنی مسیر خانه تا مدرسه و بالعکس را پیاده گز می‌کردند. بااین‌حال با رشد مدارس نوین و رونق گرفتن مدارس متوسطه کم‌کم بحث جابه‌جایی دانش آموزان جدی شد؛ به‌خصوص جابه‌جایی دانش‌آموزانی که از مسیرهای طولانی باید به شهر می‌آمدند و درس می‌خواندند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

«داریوش شهبازی» مولف و محقق، درباره نخستین سرویس‌های مدارس تهران می‌گوید: «سیستم تحصیلی در تهران بیشتر بر روی محله‌ها متمرکز بود؛ یعنی هر محله یا روستایی مکتب‌خانه خودش را داشت. بعد از اینکه مدارس دبستانی توسعه پیدا کرد به علت کمبود مدرسه، بچه‌ها پیاده باید مسیرهای طولانی را برای رسیدن به مدرسه طی می‌کردند. یادم می‌آید وقتی ۷ سالم بود در مدرسه‌ای در محله زرگنده تحصیل می‌کردم. آن روزها برخی خانواده‌های پولدار شمرونی بچه‌هایشان را با ماشین شخصی و راننده به مدرسه می‌فرستادند که نوعی سرویس خصوصی بود.»

شهبازی می‌افزاید: «تقریباً اواخر دوره پهلوی دوم بحث سرویس‌های مدارس در تهران جدی شد. در حقیقت رونق سرویس‌های مدارس با توسعه شهر تهران و مشکلات تصادف، ایمنی و امنیت دانش‌آموزان گره خورده بود. دورانی که ما درس می‌خواندیم تنها خطری که دانش آموزان را تهدید می‌کرد گرگ‌های بیابان و سگ‌های ولگرد بودند!»

«عباس حسینی» نویسنده کتاب معروف «این اتولی که من داشتم...» درباره نخستین سرویس‌های مدارس شهر تهران می‌گوید: «در دوران پهلوی دوم برخی از مدارس بزرگ تهران برای دانش آموزان سرویس مدرسه راه‌اندازی کردند. اتوبوس‌های خاص که زردرنگ هم بودند. مدرسه هدف و مدرسه ایران و کالج (البرز) در تهران سرویس مدرسه داشتند مخصوص دختران دانش‌آموز بیشتر از سرویس استفاده می‌کردند.»

اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! روایت‌هایی از نخستین شرکت‌های مسافربری | وقتی گاریخانه‌ها به گاراژ تبدیل شدند

کد خبر 849180 برچسب‌ها هویت شهری همشهری محله

دیگر خبرها

  • ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان در ستاد پروژه کلان‌مهر/ نقشه‌ راه سند تحول بنیادین به‌زودی به مدارس ابلاغ می‌شود
  • ثبت‌ نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته