Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:23:03 GMT

آمادگی کاوشگر ماه‌نورد ناسا برای بازدید از ماه

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۹۲۸۸

آمادگی کاوشگر ماه‌نورد ناسا برای بازدید از ماه

یک ربات ماه­نورد که به اندازه یک جعبه کفش است و به "کاوشگر مکعبی" مشهور است، بیش از ۱۵۰ آزمایش حرکتی را برای آمادگی به منظور بازدید از ماه انجام می­‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، محققان مرکز فضایی "کندی" ناسا در فلوریدا در حال آزمایش برخی از فناوری‌­های بسیار جذاب و جدید هستند که به زودی در ماه مستقر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کاوشگر رباتیک موسوم به "CubeRover" به معنی "کاوشگر مکعبی" دارای چهار چرخ است و بیش از ۱۵۰ آزمایش حرکتی را در محیط­‌هایی که شبیه به سطح ماه هستند، پشت سر می­‌گذارد.

این ربات، اختراع شرکت فناوری نجوم "پیتسبورگ" با همکاری تیم "Kennedy’s Swamp Works" است. این تیم­‌ها همچنین در حال بررسی توانایی مانور این ربات و نحوه عملکرد حسگر، موتور و سیستم­‌های قدرت آن در یک محیط شبیه به ماه هستند.

"مایک پروونزو" از "پیتسبورگ" می‌گوید: این ربات­‌ها سبک هستند و تنها حدود ۹ پوند(چهار کیلوگرم) وزن دارند و هزینه­‌های استقرار و توسعه آنها نسبتاً پایین است. این فناوری به طور چشمگیری هزینه پرواز فضایی را کاهش می­‌دهد و "کاوشگرهای مکعبی" را به بسترهایی عالی برای مأموریت­‌های نمایش فناوری تبدیل می­‌کند.

"کاوشگر مکعبی" ناسا بیش از ۱۵۰ آزمایش تحرک را برای بازدید از ماه انجام می­‌دهد.

محققان بیش از ۱۰ سال است که روی این کاوشگر کار می­‌کنند. ربات­‌هایی به اندازه جعبه کفش که به زودی نشان می­‌دهند که چگونه می­‌توان از یک منبع تغذیه متمرکز در یک محیط سنگی شارژ شد، ابزار خود را ترمیم کرد و یک شبکه زیرساخت ارتباطی محلی ایجاد کرد.

"جیم مانتوانی" مسئول پروژه "CubeRover" در مرکز "کندی" گفت: ارائه پشتیبانی لجستیکی برای آزمایش این کاوشگر بسیار هیجان انگیز است. دیدن همکاری ناسا با مشاغل و شرکت­‌های کوچک برای کمک به رشد فناوری­‌های فضایی همیشه دیدنی و عالی است و من مشتاقانه منتظر دیدن کاوشگرهای تجاری روی ماه هستم.

برنامه "آرتمیس" ناسا شاهد این خواهد بود که ناسا از سال ۲۰۲۱ چندین آزمایش علمی و فناوری را به ماه ارسال می­‌کند. ناسا همچنین با ۱۴ شرکت قرارداد منعقد کرده است تا از طریق ابتکاری موسوم به "خدمات بار تجاری ماه"(CLPS) تحویل ربات­‌ها به ماه را برای ناسا فراهم کنند.

این تحویل­‌ها شامل ارسال کاوشگرهای کوچکی مانند "CubeRover" به سطح ماه است. این برنامه با این کاوشگرهای کوچک شروع به کار می­‌کند، اما کار خود را برای ارسال محموله‌های بزرگ‌تر با ربات‌های بزرگ‌تر ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناسا کاوشگر ماه نورد رباتیک پروژه آرتمیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۹۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، توانمندی‌های صادراتی فناوران فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را در معرض دید بازدیدکنندگان خارجی قرار داد.

این نمایشگاه، بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود و رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند.

 خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) نیز به عنوان یک پل ارتباطی میان تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی میزبان بازدیدکنندگان است و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

همچنین طی پنج روز برگزاری این نمایشگاه که از روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شده، شاهد جلسات اختصاصی B۲B بین بازدیدکنندگان خارجی و شرکت‌های ایرانی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تور‌های تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، معرفی دسته محصولات منتخب ایران، معرفی محصولات منتخب صنایع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه نیز خواهیم بود.

امروز، در روز دوم این نمایشگاه هیأت تجاری قطر و ترکیه، با هدف گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی از آی هیت بازدید کردند. هیئت‌های مذکور از محصولات و دستاورد‌های شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف از  ۱۵ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی، پتروشیمی، صنایع خلاق از جمله انیمیشن، بازی بازدید کردند.

معاون وزیر صنایع قطر طی نشستی در حاشیه این بازدید دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی را در بالاترین سطح فناوری دانست و آمادگی قطر را جهت انعقاد قرارداد‌های تجاری با ایران اعلام کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ترکیه هم حین بازدید از آی‌هیت شگفت‌زدگی خود را از کیفیت محصولات ایرانی بیان کرد و افزود: در حال حاضر کشور ما در حال انجام فعالیت‌هایی در زمینه تولید محصولات دفاعی است ولی ایران این مراحل را به بهترین شکل ممکن به اتمام رسانده است.

وی در پایان اشاره کرد: دوست داریم با ایران در تمام زمینه‌ها تجارت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور ایرانی در نمایشگاه  ایران اکسپو ۲۰۲۴ حاضر هستند و دستاورد‌های خود را به بازدیدکنندگان خارجی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد