Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@23:30:27 GMT

واکسن ایرانی بالای ۹۰درصد مؤثر است

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۵۰۷۵

واکسن ایرانی بالای ۹۰درصد مؤثر است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، حمیدرضا جمشیدی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر افزود: در دنیا ۸ روش (پلتفورم) برای ساخت واکسن استفاده می‌شود که یکی استفاده از خود ویروس کروناست، و این به دو شکل است یکی با غیرفعال کردن ویروس، یکی هم با استفاده از ویروس ضعیف شده، ما در ساخت واکسنی که تست آن با تزریق به ۳ نفر شروع شد از ویروس غیرفعال استفاده کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جمشیدی با بیان این که واکسنی چینی که در کشور‌های عربی استفاده شده مانند واکسن ما ساخته شده بود افزود: استفاده از مواد ژنتیک یکی دیگر از روش‌های ساخت واکسن است که در ستاد اجرایی امام و در یک شرکت دانش بنیان از این روش هم دارد برای تواید واکسن استفاده می‌شود و تاکنون بر روی موش آزمایش شده و به زودی روی میمون هم آزمایش خواهد شد.
دبیر ستاد مقابله با کرونا گفت: ۲ روش دیگر هم هست که با استفاده از پروتئین انجام می‌گیرد که در انستیتو پاستور از این روش‌ها دارند برای ساخت واکسن استفاده می‌کنند که آن هم به مرحله آزمایش روی میمون رسیده و به نتایج خوبی هم رسیده است.
عضو ستاد مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه تقریبا همه روش‌هایی که در دنیا به عنوان پلتفورم ساخت واکسن مورد استفاده قرار می‌گیرد در ایران هم انجام می‌شود افزود: تا یک ماه دیگر تزریق انسانی واکسن انستیتو رازی هم شروع می‌شود.
او گفت: به هر حال با تمرکزی که روی ساخت واکسن کرونا به وجود آمده چه به نتیجه برسیم چه نرسیم پایه علمی کشور دارد ارتقا می‌یابد و این تهدید کرونا فرصت‌های جدیدی برای کشور به وجود آورده است.
جمشیدی با بیان اینکه ما منتظر نتایج واکسن هستیم گفت: فاز اول بعد از ۱۴ روز با تکرار دوز دیگر واکسن تمام می‌شود و منتظر می‌مانیم تا نتایج بعد ۶۰ روز مشخص شود و در این مدت فردی که واکسن گرفته تحت معاینات و آزمایش‌ها و مراقبت‌های ویژه است و مرتب معاینه می‌شود.
دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسن ما صد در صد ایرانی است از صفر تا ۱۰۰، ما گاهی یادمان می‌رود که چه زیرساخت‌هایی در تولید واکسن در کشور داریم، ما بزرگانی مثل مرحوم میرشمسی داریم و امروز هم میرشمسی‌های جوان بسیار عالمانه و عاشقانه شبانه روز دارند کار می‌کنند. ما امروز واکسن دیفتری، کزاز، هپاتیت، فلج اطفال را خودمان تولید و مصرف می‌کنیم.
او گفت: ما زیر ساخت تولید واکسن داریم منتهی باید بیشتر و بهتر عمل کنیم و هنوز مانده تا به نقطه مطلوب برسیم.
دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این که ما داریم کار علمی انجام می‌دهیم و آزمون و خطا دارد گفت: امیدواریم که نتایجی که روی حیوانات گرفتیم روی انسان هم بگیریم.
جمشیدی گفت: گاهی تولید واکسن ۱۰ سال طول می‌کشد منتهی با توجه به شرایط اورژانسی دنیا این مسیر را کوتاه‌تر کرد و تجربه خوبی برای همه است.
او درباره تولید انبوه واکسن و شروع واکسیناسیون هم گفت: تاریخ قطعی نمی‌توان پیش بینی کرد، اما امیدواریم ۶ یا ۷ ماه آینده به نقطه تولید نیمه صنعتی برسیم.
دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ما در کنار ساخت واکسن بحث راه اندازی خط تولید را هم دنبال کرده ایم و خط تولید نیمه صنعتی برای تولید ۱.۵ میلیون دوز داریم، اما باید منتظر نتایج تست واکسن بشویم.
 جمشیدی در خصوص جهش ویروس و تاثیر واکسن گفت: استفاده از ویروس کرونا برای ساخت واکسن به نظر می‌رسد بهتر در مقابل جهش ویروس عمل کند، یعنی همین نوع واکسنی که ما ساخته ایم.

پربیننده ترین چه اتفاقی برای بدنتان رخ می‌دهد اگر هر روز سیب بخورید خطرات نوشیدن بیش از حد چای خبر بد برای دوستداران نوشابه ۶روش ساده برای بهبود خلق و خو اولین تزریق انسانی واکسن ایرانی کرونا +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حمیدرضا جمشیدی ویروس کرونا شرکت دانش بنیان شرکت دانش بنیان تولید واکسن انستیتو پاستور ایران ویروس کرونا کرونا شیوع ویروس کرونا واکسن کرونا ستاد مقابله با کرونا حمیدرضا جمشیدی کووید ۱۹ تولید واکسن کرونا مقابله با کرونا ساخت واکسن دبیر ستاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از وصل‌شدن آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعلام این خبر، گفت: از مجموع 300 روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها 28 روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که هم‌چنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

امینی افزود: خوش‌بختانه طی 24 ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید 43هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت 28روستای باقی‌مانده، با استقرار 15 دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد