Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جوار مزار شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان آغاز به‌کار کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، آیین افتتاحیه دومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی ظهر امروز با حضور علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مجتبی اسدی رئیس حوزه هنری استان و هنرمندانی از سراسر کشور در جوار مزار حاج قاسم در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آیین محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی در این دوره با محدودیت‌های کرونایی برگزار می‌شود.

وی برگزاری جشنواره سراسری تئاتر خیابانی با عنوان سردار آسمانی از اردیبهشت ماه امسال کلید خورده است عنوان کرد: جشنواره تئاتر سردار آسمانی در سه بخش خیابانی، نمایش نامه نویسی و صحنه‌ای اجرا می‌شود که بخش خیابانی جشنواره به میزبانی شهرستان رفسنجان، بخش صحنه‌ای به میزبانی شهرستان سیرجان و بخش نمایشنامه نویسی و اختتامیه در شهر کرمان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اجرای تئاتر سیار در دومین دوره برپایی جشنواره سردار آسمانی بیان کرد: تماشاخانه سیاری با همکاری موسسه فرهنگی هنری تئاتر رول راه‌اندازی شده است.

وی عنوان کرد: نمایش‌های "سرباز" به کارگردانی پژمان شاهوردی، "همه پسران من" به کارگردانی علی‌محمد رادمنش، "ژنرال خورشید" به کارگردانی سعید خیراللهی و "ژنرال" به کارگردانی سعید بادینی از سیستان و بلوچستان از 10 دی ماه در گلزار شهدای کرمان و بعد در روستا‌های مختلف کرمان به اجرای تئاتر سیار می‌پردازند.

وی با بیان اینکه  این تماشاخانه سیار 11 دی ماه میهمان روستای قنات ملک زادگاه حاج قاسم است گفت: آثار دومین دوره جشنواره سردار آسمانی به صورت زنده و آنلاین نمایش داده خواهد شد.

جزئیات اجرای بخش خیابانی جشنواره سردار آسمانی در استان کرمان اعلام شد13 اثر نمایشی به بخش خیابانی دومین جشنواره ملی تئاتر "سردار آسمانی" راه یافت + جزئیاتپوستر دومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی در کرمان رونمایی شد + تصاویر

در این آیین پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی قرائت شد. در بخش‌هایی از این پیام آمده است: توصیف‌های بسیاری از دلاوری، اخلاق، درایت، دیانت و خصایل نیکوی سردار شهید قاسم سلیمانی شنیده‌ایم. مردی که بودنش جهانی از آرامش بود برای دوست و دنیایی از اضطراب برای دشمن، مردی از جنس مردم، با مردم و برای مردم، مردی که وارستگی در آرامش درونش، مقاومت در افراشتگی قامتش، رحمت و مهربانی در اقیانوس چشمانش و ولایت مداری در سیره نیکویش معنا و تصویر گردید.

علی زینی‌وند استاندارکرمان نیز در پیامی به مناسبت رویداد ملی تئاتر سردار آسمانی، با مهم خواندن جایگاه هنرهای نمایشی گفت: هنر، رساترین زبان انتقال مفاهیم مکتب شهید سردار سلیمانی است.

متن پیام علی زینی‌وند استاندار کرمان به شرح زیر است:

هوالشهید

هنر، قوی ترین و رساترین زبان و شیوه در انتقال مفاهیم ناب فرهنگ ایثار و شهادت و بویژه اندیشه های سردار دلها است که در دل همه آزادگان جهان جای دارد و نماد مقاومت، مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی است.

هنرهای نمایشی می توانند نقش مهمی در گفتمان سازی مکتب شهید سلیمانی در سطح ملی و بین المللی ایفا کنند و از این جهت، کرمان جایگاه و مسئولیتی سترگ دارد و باید به تأسی از فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به ایشان به چشم یک مکتب، یک راه و یک مدرسه  نگاه کرد.

یکی از راه‌های موثر ترویج مکتب شهید سلیمانی، این است که مفاهیم و مضامین مکتب سردار آسمانی، به زبان هنر روایت شوند.

بر همین مبنا، استان کرمان به عنوان موطن و زادگاه این شهید والامقام، رسالت مضاعفی را بر دوش خود احساس می نمود، از این رو جامعه هنری استان در کنار همه فعالیت‌ها و برنامه‌های بزرگ و تاثیرگذار دیگر به تدوین یک برنامه شاخص و ملی در عرصه هنرهای نمایشی پرداخت که هنرمندان حول محور این شخصیت ارزشمند و نماد مقتدر فرهنگ اصیل ایرانی،اسلامی گردهم آمده و در ایفای مسئولیت اجتماعی خود نقش آفرینی داشته باشند.

گفتمان مقاومت از نظر شهید سلیمانی، حفاظت و حراست از منافع ملی و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی بود که در این میان نقش هنر و هنرمندان و آثار هنری را بسیار مهم می دانست، چه آن موقع که تبلیغات و واحد رسانه را در لشکر ثارالله تقویت نمود و چه اینکه بعد از پایان جنگ، ستاد جمع آوری خاطرات جبهه و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و کنگره بزرگداشت شهدای دفاع مقدس را پایه گذاری کرد و نسبت به تأسیس اولین موزه دفاع مقدس در کرمان اقدام نمود.

فرهنگ و هنر برای شهید سلیمانی بسیار مهم بود و ادبیات، هنر نمایش و سینما را ابزاری مهم برای مقابله با دشمن می‌دانست و همواره رابطه ای نزدیک با هنرمندان داشت.

اکنون در آستانه اولین سالگرد شهادت این شهید والامقام امیدوارم رویداد بزرگ تئاتر سردار آسمانی بتواند در جهت تشویق هنرمندان کشور و جریان‌سازی به تولید آثار نمایشی پرمحتوا و باکیفیت، موثر باشد و از این رهگذر توفیق تکریم مقام و منزلت سردار جبهه مقاومت، این عارف شهید و وارسته میسر گردد.

بی‌تردید وصیتنامه کامل و شگرف شهید عزیز، حاج قاسم سلیمانی بار این رسالت را صرف نظر از ایفای وظایف و مسئولیت های پایان ناپذیر و خاص در این راه، سنگین تر می نماید. اینجانب با تقدیر از همه دست اندرکاران و هنرمندان فعال در این عرصه برای این عزیزان آرزوی موفقیت دارم.

انتهای پیام/511/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان شهید استان کرمان شهید تئاتر سردار آسمانی فرهنگ و ارشاد اسلامی دومین جشنواره شهید سلیمانی استان کرمان بخش خیابانی ملی تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانی شدن پدر شهید در تالش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ،مرحوم نصرالله نعمت زاده پدر شهید جعفر نعمت زاده نخستین شهید ترور شهرستان تالش به علت کهولت سن به دیار باقی شتافت.
پیکر مرحوم نصرالله نعمت زاده در تالش تشییع و در مسجد فاروق اعظم بخش اسالم تالش به خاک سپرده شد.
شهید جعفر نعمت زاده از نیرو‌های داوطلب بسیجی بود که ۲۰ شهریور ۱۳۶۱ در تالش به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.
پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای اسالم تالش به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • آسمانی شدن پدر شهید در نقنه
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش