Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولیت اجتماعی یکی از وظایف و تعهدات سازمان‌ها در جهت منتفع ساختن جامعه است به نحوی که هدف اولیه سازمان‌ها یعنی حداکثر کردن سود را متعالی ببخشد؛ در این راستا شرکت فولاد مبارکه با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و همسویی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین تاکید مهندس عظیمیان، مدیرعامل این شرکت در خصوص ‌انجام وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی فعالیت‌های گوناگونی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پول نیوز، خوشبختانه این شرکت با هدف درمان بیماران کوید 19، اکسیژن بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان و برخی از بیمارستان‌های خارج از استان تا پایا ن سال جاری به ارزش بیش از 72 میلیارد تومان تامین کرد. همچنین می‌توان به مساعدت 70 میلیارد تومانی به بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان جهت خرید تجهیزات و مواد ضدعفونی کننده حوزه بیماری کرونا اشاره کرد.

از دیگر اقدامات شرکت فولاد مبارکه در راستای مسئولیت اجتماعی در جهت محیط زیست می‌توان مشارکت در طرح جامع مترو اصفهان (مبارکه – مجلسی – بهارستان) با مساعدت مالی بالغ بر 50 میلیارد ریال به منظور کاهش آلودگی و ایمنی حمل و نقل، ارتقای فرایندهای زیست محیطی با ایجاد و نگهداری از 1500 هکتار فضا ی سبز و جنگل با برخورداری از روش‌های نوین آبیاری و با استفاده از پساب های تصفیه شده واستاندارد کارخانه، بیش از 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری (450 میلیارد تومان داخلی و 10 میلیون یور و ارزی) به منظور اجرای پروژه عظیم ایجاد شبکه و جمع آوری و هدایت پساب‌های 9 شهر شهرستان‌های مبارکه و لنجان و ارتقاء تصفیه خانه پساب های شهرهای منطقه مجاور و شرکت با هدف پیشگیری از سرریز شدن پساب های شهری به رودخانه زاینده رود و محیط اطراف، بهبود وضعیت بهداشتی و زیست محیطی منطقه و استفاده از پساب تصفیه شده در خطوط تولید به جای برداشت آب خام با رویکرد استفاده بهینه از منابع آبی اشاره کرد.

همچنین در ادامه می‌توان به مشارکت در طرح‌های مواسات و کمک های مؤمنانه با همکاری ائمه جمعه و فرماندهان حوزه مقاومت شهرستان های همجوار و مرکز استان، احداث ساختمان پایگاه امداد و نجات بین شهری سازمان هلال احمر سه راهی مبارکه (پلیس راه اصفهان – شیراز)،‌ اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار به منظور تکمیل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) اصفهان، برگزاری گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد طی سال های 93 تا 98 به مبلغ 11 میلیارد تومان و فراهم آوردن زمینه بازگشت 1147 نفر زندانی به آغوش گرم خانواده‌های خود، سرمایه گذاری 60 میلیارد تومانی در پروژه احداث ایستگاه راه آهن ریز و اتصال خط ریلی فولاد سبا به شبکه ریلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سرمایه گذاری 40 میلیارد تومانی در تکمیل و به بهره برداری رساندن ورشگاه نقش جهان اصفهان، انجام بیش از 50 طرح عمرانی جاده ای در منطقه پیرامون به منظور توسعه بهینه سازی و ایمن سازی جاده های اطراف با صرف ده ها میلیارد تومان هزینه از ابتدای ساخت تاکنون، آزادسازی اراضی متعلق به شرکت جهت تکمیل احداث بزرگراه کنارگذر غرب استان اصفهان را عنوان کرد.
بیشتر بخوانید: فولاد مبارکه به‌درستی در مسیر رونق تولید و بهبود اقتصاد کشور در حال حرکت است

از جمله اقدامات فولاد مبارکه در راستای تحقیق و پژوهش، تأسیس مرکز نوآوری تحول دیجیتال گروه فولاد مبارکه (مشترک با دانشگاه تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری )، ارتباط با بیش از 120 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی از طریق قراردادهای پژوهشی بلند مدت سه ساله با هدف ایجاد پیوند میان صنعت و دانشگاه و بسترسازی برای بومی سازیصنعت فولاد کشور، مشارکت در تأسیس پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان، انعقاد قرارداد اعطای اعتبار ویژه پژوهشی (گرنت) شرکت فولاد مبارکه جهت حمایت از پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، تأسیس مرکز نوآوری و توسعه فناوری گروه فولاد مبارکه، انجام بیش از 1100 پروژه تحقیقاتی با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور ، معرفی شرکت فولاد مبارکه در کتب درسی مقاطع مختلف تحصیلی با هدف غنی سازی مطالب علمی و آشنایی دا نش آموزان با صنعت فولاد و اشاعه فرهنگ صنعتی است.

سایر اقدامات شرکت فولاد مبارکه در راستای مسئولیت اجتماعی شامل: تجهیز و تکمیل مرکز توانبخشی شهید مدنی زرین شهر، مساعدت مالی جهت نوسازی و بهره برداری از اورژانس بیمارستان محمدرسول الله(ص) شهر مبارکه به منظور ارتقاءسطح بهداشت منطقه، مساعدت های نقدی و غیر نقدی به زلزله زدگان و سیل زدگان غرب و جنوب کشور، مساعدت مالی و عمرانی به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان و تهران و مراسم پیاده روی اربعین سنوات قبل، مساعدت به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی درمناسبت های مختلف نظیر جشن شکوفه ها، جشن عاطفه ها، سین سخاوت، احسان ونیکوکاری و . … تهیه و توزیع بیش از 8500 بسته نوشت افزار فرهنگی به ارزش یک میلیارد تومان برای دانش اموزان توانخواه استان در سال 98، ارائه خدمات پزشکی – بهداشتی و مددکاری به مناطق محروم استان با استفاده از ظرفیت های طرح بسیج سلامت و سرمایه گذاری و اجرای طرح کنترل سیلاب در منطقه است.
بیشتر بخوانید: دستاوردهای فولاد مبارکه در حوزۀ آب، در سازمان جهانی یونسکو قابل طرح است

گفتنی است: گروه فولاد مبارکه در کنار دستاوردها و کسب رکود تولید در سال جهش تولید، نسبت به مسئولیت اجتماعی بی تفاوت نبوده است. عملکرد این شرکت، علی رغم همه مشکلات موجود، ‌از نظر کارشناسان اقتصادی و مسئولان، قابل دفاع است.     منبع: نبض بازار  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فولاد فولاد مبارکه کرونا ویروس شرکت فولاد مبارکه نبض بازار شرکت فولاد مبارکه مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه میلیارد تومان سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مهدی ملکی روز شنبه در نشست کارگروه ساماندهی کودکان کار و خیابان آذربایجان شرقی، با تاکید بر لزوم نظارت ویژه در حوزه آسیب اجتماعی و اکتفا نکردن به گزارش عملکردها، افزود: آثار و نتایج عملکردها باید در صحنه میدان دیده شود.

وی تاکید کرد: باید به بدنه شورای اجتماعی استان‌ها توجه شود تا میزان اثربخشی اقدامات مورد بررسی و در صورت نیاز مورد بازنگری و بازبینی قرار بگیرد.

وی بر ضرورت تقویت برنامه‌های تحولی و کارآمد در حوزه آسیب‌های کودکان و نوجوانان تاکید و اظهار کرد: کارگروه کودکان کار و خیابانی شورای اجتماعی وزارت کشور که از ۶ ماه قبل فعالیت خود را شروع کرده است، در حوزه پیگیری مصوبات شورای اجتماعی کشور و ناظر به مساله کودکان کار و مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد، فعالیت دارد و به دنبال ارزیابی اقداماتی است که دستگاه‌های اجرایی و خدماتی انجام می‌دهند.

ملکی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و در نهایت تهیه و ارائه گزارشی جامع از وضعیت کودکان کار و خیابانی در استان‌ها را جزو تکالیف این کارگروه عنوان کرد.

وی بر بازنگری و بررسی میزان اثربخشی اقدامات تاکید کرد و ادامه داد: در این میان یکی از اولویت‌های مهم بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی فعال، سمن‌ها و مؤسسه‌های خیریه و گروه‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

ملکی استفاده از تجربیات، ایده‌ها و مدل‌های مختلف تشکل‌های مردمی و مردم نهاد برای برون رفت از مشکلات کودکان کار را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: مشکلات و چالش‌ها و دغدغه‌های این حوزه پیگیری شود و با رفع موانع موجود به دنبال ارتقای کیفی و کمی آنها پیش برویم.

وی از آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان کار یاد کرد و گفت: الگوبرداری و بهره‌مندی سایر استان‌ها از تجربه‌های موفق آذربایجان شرقی در حوزه‌های اجتماعی ضروری است.

ملکی ادامه داد: آذربایجان شرقی و تبریز در زمینه پیشگیری از آسیب‌های کودکان کار، سامان‌دهی و مواجهه با این پدیده جزو بهترین‌ها بوده و از ظرفیت‌های مردمی بسیار وسیعی برخوردار است.

وی اظهار کرد: برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های فعال در حوزه کودکان کار باید شبانه روز تلاش کنیم تا مأموریت‌ها و تکالیف ذاتی خود را با کمترین مانع انجام دهند و به موازات آن ظرفیت‌های مردمی نیز مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد تا دغدغه کمتری در حوزه‌های اجتماعی کشور وجود داشته باشد.

کد خبر 6097641

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • اجرای پروژه هوشمندسازی در شرکت فولاد مبارکه
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • دیدار گیتی پسند مقابل نیروی زمینی شهید شاملی کازرون
  • فردا گیتی‌پسند اصفهان میزبان نیروی زمینی شهید شاملی کازرون
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد