Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «هاتف ممیزی» روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی امور عشایر استان تهران که با حضور مدیران ستادی و شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: صدور کارت تردد یا کارت ساماندهی عشایر در راستای شناسایی عشایر فعال در دستور کار سازمان عشایر قرار گرفت و همچنین این طرح نیز در استان تهران اجرایی و عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرط صدور کارت ساماندهی عشایر تنها به افرادی تعلق می گیرد که شغل و معیشت شان وابسته به دام و مرتع باشد و حتی اگر افرادی که به عنوان شغل دوم این شغل را انتخاب کرده اند از صدور کارت منع می شوند.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد:‌ این طرح در راستای افزایش سطح خدمات به جامعه عشایر اجرایی و عملیاتی شده است و از جامعه عشایری درخواست دارم مدارک و مستندات لازم خود را به مدیریت امور عشایر در شهرستان ها و یا شرکت های تعاونی تحویل دهند.

به گفته وی، کارت های شناسایی دامداری و تردد دام تا پنج سال اعتبار دارد و عشایر برای دریافت این کارت تنها ۴۰ هزار تومان هزینه می کنند.

ممیزی با اشاره به طرح بیمه رایگان برای جامعه عشایر نیز گفت: با تاکیدات دولت و وزارت جهاد کشاورزی عشایری که در سنین ۱۸ تا ۵۰ سال قرار داشته باشند بیمه رایگان تامین اجتماعی می شوند و از خدمات درمانی این بیمه می توانند استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دولت تدبیر و امید بیشترین حمایت و توجه را به جامعه تولید کننده عشایری داشته است تاکید کرد: بیشترین میزان تسهیلات بانکی با سود چهار درصد تنها برای اولین بار در این هفت سال اخیر در کشور اجرایی و عملیاتی شده و هم اکنون نیز این حمایت ها در راستای حمایت از تولید و رونق زندگی عشایری به این جامعه تولید کننده پرداخت می شود.

به گفته ممیزی، دولت تاکید دارد که سطح رفاه و ارائه خدمات به جامعه عشایری افزایش یابد به همین منظور سرشماری دقیق جمعیت این جامعه تولید کننده در دست اجرا است.

هویت گذاری دام های عشایری ضروری است

مدیر امور عشایر استان تهران با بیان اینکه جامعه تولید کننده این استان بیش از ۷۰۰ هزار واحد دامی در اختیار دارند گفت:‌ هویت گذاری این دام بسیار ضروری است و برای جلوگیری از قاچاق دام، سرقت و جابجایی دام و همچنین بهره مندی دامداران از تسهیلات دولتی از جمله نهاده‌های دامی و پروانه‌های صادره این طرح اجرایی و عملیاتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال این طرح نیز در سراسر کشور و استان تهران عملیاتی شده و از عشایر می خواهیم با مراجعه به سامانه جامع هویت دام به آدرس  اقدام کنند.

ممیزی تاکید کرد: دولت تاکید دارد نهاده های دامی باید بدون واسطه به افرادی که نیاز دارند تعلق بگیرد به همین منظور ثبت در این سامانه بسیار ضروری است و از تخصیص نهاده های دامی ارزان قیمت بدون ثبت نام در این سامانه جلوگیری می کنیم.

۷ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار عشایر استان تهران

وی همچنین از واگذاری ۷ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به عشایر استان تهران خبر داد و گفت:‌ این تسهیلات را دولت برای رونق و حمایت از توسعه زندگی عشایری پرداخت می کند که متقاضیان می توانند نسبت به مراحل ثبت نام به شرکت های تعاونی شهرستان ها مراجعه کنند.

معاون امور عشایر استان تهران نیز در این جلسه اظهار داشت: اجرای پروژه های عمرانی در مناطق عشایری باید با ثبت رقومی صورت بگیرد و از مسئولین امور عشایر شهرستان ها درخواست دارم در این زمینه دقت و اقدام لازم انجام دهند.

«فرشید مشیر غفاری» تاکید کرد: تعرض و انسداد ایل‌راههای عشایری این استان ممنوع است و برابر قوانین با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات مناسب عمرانی در سال های اخیر اظهار داشت: در این سال های اخیر اقدامات مهمی در زمینه راه و آبرسانی سیار و همچنین تجهیز مرکز خدمات رسانی به عشایر شرق لار در حوزه شهرستان دماوند صورت گرفته که تلاش می شود این اقدامات با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون امور عشایر استان تهران خاطرنشان کرد: این استان با داشتن حدود ۳ هزار خانوار عشایری از تامین کنندگان عمده گوشت قرمز در استان تهران هستند و در راستای افزایش تولید و کاهش مشکلات آنان خدمات رسانی به این جامعه تولید کننده باید با جدیت دنبال شود.

عشایر استان تهران با قدمتی ۴۰۰ ساله، از ۴ ایل و ۲۷ طایفه تشکیل شده اند که عمده تولیدات عشایر این استان در تولید گوشت قرمز و محصولاتی همچون شیر و پنیر خلاصه می شود.

برچسب‌ها زندگی عشایری سازمان امور عشایر ایران مدیریت امور عشایر استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری سازمان امور عشایر ایران زندگی عشایری سازمان امور عشایر ایران اخبار کنکور امور عشایر استان تهران اجرایی و عملیاتی شده جامعه تولید کننده جامعه عشایر صدور کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۲۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.

هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود