Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@01:58:18 GMT

پایان رزمایش «الرکن الشدید» در غزه با تحقق اهدافش

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۲۹۹۹

پایان رزمایش «الرکن الشدید» در غزه با تحقق اهدافش

خبرگزاری مهر- گروه بین الملل: اتاق عملیات مشترک گروههای مقاومت فلسطین امروز چهارشنبه از پایان رزمایش الرکن الشدید که روز گذشته برای اولین بار با مشارکت ۱۲ گروه نظامی فلسطین شروع شده بود، خبر داد.

در بیانیه اتاق عملیات مشترک گروههای مقاومت فلسطین آمده است: به یاری خداوند، اتاق مشترک گروههای مقاومت فلسطین، پایان رزمایش تکیه گاه محکم را اعلام می دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رزمایش برای اولین بار با مشارکت همه گروههای نظامی مقاومت فلسطین و پس از دوره آموزش نظامی گسترده و مشترک برگزار شد.

در این بیانیه آمده است: این رزمایش همه مناطق غزه را پوشش داد و سناریوهای مقابله با عملیات فرود دریایی و هوایی دشمن فرضی و مقابله با نیروهای زرهی و پیاده دشمن فرضی، تمرین شد.

اتاق عملیات مشترک گروههای مقاومت فلسطینی در این بیانیه بر ادامه آمادگی و توان رزمندگان مقاومت تاکید و بر تلاش برای توسعه هماهنگی و همپوشانی در قالب اتاق عملیات مشترک تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: رزمندگان مقاومت فلسطین به یاری خداوند در جریان رزمایش، توان رزمی قوی و روحیه عالی خود را که نشان از آمادگی بزرگ برای نبرد در هر شرایطی است، نشان دادند.

پیام اطمینان بخش به ملت فلسطین و هشدار به دشمن صهیونیست درباره ارتکاب هرگونه حماقتی

اسماعیل رضوان از اعضای ارشد حماس درباره این رزمایش اعلام کرد: پیام نخست رزمایش «الرکن الشدید» به دشمن صهیونیست این است که مقاومت توان واکنش به هر حمله یا حماقت صهیونیستها را دارد. مقاومت فلسطین به هر حمله علیه ملت فلسطین پاسخ می دهد و ارتکاب هرگونه حماقت از سوی دشمن وبالی بر گردنش خواهد بود. مانور تکیه گاه محکم نشان داد که مقاومت ارتقا پیدا کرده است و توان واکنش به هر حمله ای را دارد و ما اجازه تغییر قواعد درگیری را نمی دهیم. حمله در برابر حمله و خون در برابر خون. مقاومت عهد و وعده خود را به ملت فلسطین عملی خواهد کرد. رزمایش امروز اطمینان دهنده به قلوب فلسطینی ها و پیامی به سازشکاران است که با وجود سازش شما و اوضاع سخت و محاصره علیه غزه ما در مسیر آزادسازی فلسطین و شهادت حرکت می کنیم.

این رهبر حماس با اشاره به شوکی که این رزمایش به رژیم صهیونیستی وارد کرده است و پیشرفت توان مقاومت و اینکه در روز روشن صهیونیستها را به چالش می کشد و آنها جرات هیچ واکنشی ندارند، بیان کرد: این مانور در روز روشن برگزار می شود و دشمن شاهد و نظاره گر آن است و این در حالی بود که قبلاً هر موشک یا رزمنده ای را که می دید، هدف قرار می داد. آنها جرات واکنش ندارند و هر حماقت به شدت با واکنش همراه خواهد بود.

چهار پیام رزمایش «الرکن الشدید»

مانور «الرکن الشدید» (تکیه گاه محکم» با شلیک موشک‌ها آغاز شد در واقع حامل ۴ پیام بود؛

اول، این رزمایش دفاعی تأکیدی بر آمادگی مقاومت درهمه شرایط است و اینکه مقاومت، آمادگی برای ورود به هر جنگی برای دفاع از ملت فلسطین را دارد و به دشمن اجازه تعدی و تجاوز داده نخواهد شد زیرا با سلاح مرگبار مقاومت فلسطین روبرو خواهد شد. اگر تل آویو در مخیله خود به فکر ارتکاب حماقت باشد با واکنش شدید و کوبنده روبرو می‌شود.

دوم، پیام وحدت. این رزمایش در واقع اتحاد میان گروههای مقاومت را نشان داد که طی سال‌ها تجربه و نبرد با دشمن تجارب گرانبهایی به دست آورده اند. این در واقع همدلی در دفاع از فلسطین را نشان می‌دهد که همه گروههای با هم ضربه مهلک به دشمن صهیونیست در صورت هر گونه تجاوز وارد می‌کنند.

سوم، نمایش توان روز افزون مقاومت فلسطین. در واقع این رزمایش نشان دهنده توان روز افزون مقاومت فلسطین و پیشرفت تاکتیک‌ها و تجهیزات آنرا به رخ جهانیان می‌کشد. این مانور این پیام را به سازشکاران و رژیم صهیونیستی می‌دهد که مقاومت قوی و پابرجاست و توان وارد کردن ضربات دردناک به تل آویو را دارد.

چهارم، مقاومت خط مقدم دفاع از فلسطین و آرمان آن است و سازشکاران و ایادی صهیونیست‌ها به جهنم می‌روند و مقاومت و مبارزه علیه اشغالگران تا اخراج آنها ادامه می‌یابد.

این مانور تأثیر مستقیم بر رژیم صهیونیستی خواهد داشت به ویژه در سایه ناتوانی سران این رژیم در مقابل مقاومت فلسطین و مقابله با آن و شکست طرح‌های جنگی صهیونیست‌ها در توقف تهدیدات مقاومت.

این مانور تأثیر مستقیم بر رژیم صهیونیستی خواهد داشت به ویژه در سایه ناتوانی سران این رژیم در مقابل مقاومت فلسطین و مقابله با آن و شکست طرح‌های جنگی صهیونیست‌ها در توقف تهدیدات مقاومت سران این رژیم نه توانسته اند با بالن‌های آتشزا به شهرک‌های صهیونیست غزه مقابله کنند نه با تهدیدات موشکی مقاومت فلسطین. این مانور سبب خواهد شد که احزاب مخالفت نتانیاهو بر دامنه اقدامات خود علیه بنیامین نتانیاهو بیافزایند و وی را مسئول آنچه در غزه رخ می‌دهد، بدانند. برگزاری این رزمایش شکستی برای سران رژیم صهیونیستی محسوب می شود.

این مانور پیام بازدارندگی به همراه داشت. همچنین این پیام را به دنبال داشت که همه گروههای مقاومت توان و سلاح خود را تحت رهبری واحد به کار می‌گیرند و این اتحاد نظامی ابتکار عمل را در دست مقاومت قرار می‌دهد و سرآغاز دوره جدیدی است که نتایج مفیدی به همراه خواهد داشت و البته اینکه مبارزان فلسطینی دوش به دوش و در کنار یکدیگر بجنگند موضوع عجیبی نیست؛ اما در این رزمایش آنها از آموزش و تجهیز گرفته تا نحوه اداره نبرد با دشمن صهیونیست و جنگ مشترک در میدان‌های نبرد را تمرین کردند.

گذشته از آن این مانور تأثیر زیادی در روحیه مردم فلسطین که این روزها اخبار شرم آور سازش در کنار رنج‌های دیگر آنها را آزار می‌دهد، به همراه داشت و به مثابه قوت قلب و دمیدن روحیه مقاومت و امید در جان مردم فلسطین بیشتر از قبل است.

کد خبر 5108878

منبع: مهر

کلیدواژه: رزمایش الرکن الشدید فلسطین ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی قاسم سلیمانی فلسطین ویروس کرونا عربستان سعودی کرونای انگلیسی دونالد ترامپ روسیه ترکیه سوریه عادی سازی روابط با اسرائیل انگلیس مشترک گروههای مقاومت فلسطین اتاق عملیات مشترک مقاومت فلسطین رژیم صهیونیستی دشمن صهیونیست الرکن الشدید ملت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس

یکی از رهبران مقاومت فلسطین با اشاره به اینکه حماس هنوز پاسخ قطعی خود را به پیشنهاد رژیم صهیونیستی در مذاکرات نداده است تاکید کرد که حماس در صورتی این پیشنهاد را می‌پذیرد که تغییرات اساسی در آن ایجاد شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که مذاکرات آتش بس غزه و تبادل اسرا که اخیرا در قاهره برگزار شد در سایه کارشکنی‌های طرف صهیونیستی و فریبکاری‌های آمریکا هنوز به نتیجه ملموسی نرسیده است، یکی از رهبران مقاومت فلسطین در گفتگو با المیادین اعلام کرد که جنبش حماس همچنان در حال بررسی پیشنهاد رژیم اشغالگر در مذاکرات است اما نباید انتظار داشت که حماس این پیشنهاد را بپذیرد؛ مگر اینکه تغییرات اساسی در آن ایجاد شود.

این رهبر مقاومت فلسطین تصریح کرد که پیشنهاد ارائه شده توسط رژیم صهیونیستی در مذاکرات بیانگر تحول اساسی در موضع این رژیم نبوده و پاسخ روشنی به شروط اصلی حماس درباره عقب‌نشینی کامل نیروهای اشغالگر از غزه و برقراری آتش‌بس جامع نمی‌دهد.

از طرف دیگر «هانی الدالی» کارشناس امور مقاومت فلسطین درباره بندهای جدید پیشنهاد رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات آتش بس اعلام کرد که این بندها شامل آزادی 20 تا 40 اسیر غیرنظامی و یا 4 تا 5 اسیر نظامی زن یا سالخورده اسرائیلی در ازای آزادی شماری از اسرای فلسطینی محکوم به حبس ابد در زندان های رژیم اشغالگر است.

وی تصریح کرد که پیشنهاداتی که اشغالگران مطرح کرده‌اند شروط یک معامله جزئی است نه یک معامله کامل.

مقاومت فلسطین: اسرائیل به کارشکنی در مذاکرات ادامه می‌دهدمقاومت فلسطین: صهیونیست‌ها به دنبال هیچ توافقی نیستند

هانی الدالی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح نیز گفت که اسرائیل معتقد است رفح آخرین کارتی است که با آن می‌تواند مقاومت فلسطین را در مذاکرات تحت فشار قرار دهد به ویژه در زمینه پرونده اسرا.

این کارشناس عرب زبان تاکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی قصد انجام عملیات نظامی خود را در رفح داشته باشد سناریویی که قبلا در خان یونس و دیگر مناطق غزه برای نظامیان ارتش صهیونیستی به وجود آمد در رفح هم تکرار خواهد شد و ارتش اسرائیل با یک شکست دیگر از این منطقه خارج می‌شود.

دیروز «خلیل الحیه» معاون رئیس حماس در نوار غزه در بیانیه‌ای درباره مذاکرات مربوط به آتش‌بس و تبادل اسرا که با حواشی زیادی طی هفته‌های گذشته همراه بوده است و صهیونیست‌ها مانع از به نتیجه رسیدن آن شده بودند، اعلام کرد که حماس پاسخ رسمی رژیم صهیونیستی را به موضع این جنبش درباره مذاکرات که در 13 آوریل به میانجی‌های قطری و مصری تحویل شده بود دریافت کرد.

الحیه بدون اینکه به جزئیات بیشتر اشاره کند تأکید کرد: جنبش حماس پاسخ رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند و بعد از اتمام بررسی‌ها موضع خود را اعلام خواهد کرد.

این در حالی است که پیشتر «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که تلاش‌های جدیدی از جانب قطر و مصر جهت رسیدن به توافق میان حماس و اسرائیل در حال انجام است و یک شتاب جدیدی در مذاکرات درباره معامله تبادل اسرا وجود دارد.

پیش از آن یکی از رهبران حماس درباره مذاکرات غیرمستقیم مقاومت با رژیم صهیونیستی گفت که طرف اسرائیلی مجبور شد در پیشنهاد اخیر خود که به واسطه‌ها ارائه داده بود، تغییراتی ایجاد کند.

وی درباره این تغییرات ایجاد شده اظهار داشت که رژیم صهیونیستی زمانی این تغییرات را انجام داد که حماس و مقاومت را در پیشنهاد اخیرش مطلق و قاطع دید. اسرائیلی‌ها در حال حاضر مدام در حال تماس با مصری‌ها هستند تا به پیشنهادی برسند که حماس و مقاومت بتوانند آن را قبول کنند.

وی در ادامه گفت که جنبش حماس به طرف مصری اطلاع داده است که هیچ پیشنهادی را که شامل آتش‌بس و خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نوار غزه نباشد، نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضربات جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • مقیمی: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان