Web Analytics Made Easy - Statcounter

آغاز بزرگترین رزمایش مشترک گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه، حملات شدید هوایی و زمینی ترکیه به شمال سوریه، موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش تسلیحات به سه کشور عربی و انفجار دو بمب در مسیر کاروان ائتلاف آمریکایی در عراق از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذذشته بوده اند. در این میان، باید به حمله هوایی اسرائیل به خاک سوریه نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، خبرگزاری سوریه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور با اهداف متخاصم در حریم هوایی ریف دمشق مقابله کرد.

خبرنگار سانا رژیم صهیونیستی را مسئول این تجاوز به ریف دمشق و مقابله پدافند هوایی با موشک‌های شلیک شده دانست.

برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در زمان این تجاوز در حریم هوایی لبنان رؤیت شده‌اند.

المیادین نیز اعلام کرد که این تجاوز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه «النبی هابیل» در الزبدانی در ریف دمشق بوده که موشک‌های شلیک شده با مقابله پدافند هوایی سوریه مواجه شده است.

خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع نظامی خبر داد که در این تجاوز رژیم صهیونیستی یک سرباز کشته و 3 نفر دیگر مجروح شدند.

آغاز بزرگترین رزمایش مشترک گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه

گروه‌های مقاومت فلسطینی امروز سه شنبه رزمایش مشترکی تحت عنوان «تکیه گاه محکم» در غزه آغاز و تاکید کردند که مقاومت برای دفاع از ملت و خاک فلسطین آماده ورود به هر جنگی است.

 سایت فلسطین الیوم گزارش داد که گروه‌های مقاومت فلسطینی راکت‌هایی را به سمت دریای غزه شلیک کرده و از پهپادهای «ابابیل» نیز در این رزمایش استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانس ۲۴، این رزمایش شامل حضور نیروهای مقاومت، دستگاه‌های امنیتی و پلیس، حرکت خودروهای اورژانس، دفاع مدنی، امنیتی و پلیس در همه استان‌ها خواهد بود.

«ابو حمزه»، سخنگوی سرایا القدس از گروه‌های مقاومت فلسطینی در بیانیه‌ای گفت که مقاومت فلسطین همچنان بر عهد خود برای ادامه دادن راه جهاد ایستاده و حافظ امنیت و صیانت از قضیه فلسطین است.

وی همچنین با اشاره به رزمایش مشترک در غزه، این رزمایش دفاعی را تاکیدی بر آمادگی مقاومت برای دفاع از ملت فلسطین اعلام کرد.

ابو حمزه افزود: سلاح ما حاضر و تصمیم ما برای ورود به جنگ برای دفاع از ملت متحد است و این رزمایش مشترک بیان کننده واضح اتحاد ما در این تصمیم است.

سخنگوی سرایا القدس در ادامه تصریح کرد: مقاومت امروز قوی‌تر، سر سخت‌تر است و توانایی بیشتری برای رویارویی با دشمن و ایستادن در مقابل آن دارد و اجازه نخواهد داد دشمن قواعد درگیری باب میل خود را اعمال کنند.

وی درباره عادی سازی روابط برخی از کشورهای عربی با اسرائیل نیز گفت که این کشورها و دنباله‌روهای اسرائیل به زباله دان تاریخ می‌روند و فلسطین قضیه اصلی عرب‌ها و مسلمانان خواهد ماند.

در هفته گذشته یک هیئت امنیتی مصری عازم تل‌آویو و غزه شده بود تا با مقامات اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطینی درباره برگزاری این رزمایش نظامی مشترک صحبت کند.

حملات شدید هوایی و زمینی ترکیه به شمال سوریه

تنش و درگیری در شهر عین عیسی (پنج کیلومتری مرز ترکیه) که از دو ماه گذشته جریان داشت در یک هفته گذشته حالت تصاعدی پیدا کرده است و روز دوشنبه نیز ارتش ترکیه از هوا و زمین این منطقه را گلوله‌باران کرد.

به نوشته روزنامه حریت ترکیه، عناصر «یگان‌های مدافع خلق» در حالیکه تلاش داشتند وارد منطقه عملیاتی «چشمه صلح» که در کنترل عناصر وابسته به ترکیه است، شوند هدف حملات پهپادی قرار گرفتند. همزمان توپخانه ارتش ترکیه نیز به شدت منطقه را گلوله‌باران کرد.

روزنامه حریت در ادامه مدعی شد که نیروهای ویژه ارتش ترکیه نیز در عملیاتی 20 تن از نیروهای کُرد را کشته‌اند. روز یکشنبه نیز ارتش ترکیه ۱۵ نیروی کُرد را از پا در آورد.

این روزنامه سپس نوشت که روسیه دو هفته است که در حال مذاکره با یگان‌های مدافع خلق کُرد برای تحویل عین عیسی به ارتش سوریه است و کردها نیز هنوز با این درخواست موافقت نکرده‌اند. روز گذشته نیز منابع کرد سوریه به وبگاه العربی الجدید گفتند که بر خلاف بر مطالب رسانه‌ها، آن‌ها «عین عیسی» را به ارتش سوریه تحویل نخواهند داد.

«ویاچیسلاو استیکن» معاون فرمانده نیروهای روسیه در سوریه نیز به حریت گفت که نیروهای نظامی این کشور در اطراف عین عیسی مستقر شده‌ و تجهیزات نظامی به این منطقه گسیل کرده‌اند.

این مقام نظامی روس همچنین گفت که ارسال تجهیزات نظامی به عین عیسی با هدف جلوگیزی از تنش بیشتر در منطقه صورت گرفته است. او در ادامه از توافق مسکو و آنکارا برای ایجاد مرکز دیدبانی مشترک در این منطقه خبر داد.

موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش تسلیحات به سه کشور عربی

وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای موافقت خود را با قراردادهای احتمالی فروش سلاح به سه کشور مصر، کویت و عربستان اعلام کرد.

وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که فروش تسلیحات به کویت شامل بالگردها و عربستان شامل انواع و اقسام بمب است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که موافق با قرارداد احتمالی فروش سامانه دفاع هوایی به مصر است.

روزنامه گاردین چاپ انگلیس چندی پیش با انتشار مطلبی درباره فروش سلاح آمریکایی به عربستان نوشت که ریاض به دلیل جنگ علیه یمن در سال 2014 میلادی حدود 70 میلیارد دلار صرف خرید سلاح کرده است که این میزان حدود 9 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور است.

بر اساس این گزارش از زمان آغاز تجاوز عربستان علیه یمن در سال 2015 میلادی این کشور به بزرگترین وارد کننده اسلحه در دنیا تبدیل شده است.

به نوشته گاردین آمریکا بزرگترین صادر کننده سلاح به عربستان به شمار می‌رود به گونه‌ای که از سال 2014 الی 2018 میلادی حدود 70 درصد از بازار سلاح عربستان در اختیار آمریکا بوده است.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و رئیس هیئت گفت‌وگو کننده یمنی آبان ماه گذشته خطاب به غرب گفته بود که فروش سلاح به رژیم کودک‌کش عربستان را متوقف کنید.

سخنگوی انصارالله از کشورهایی که فروش سلاح به رژیم کودک‌کش عربستان را متوقف کردند، تقدیر و تشکر کرد.

در ابتدای سال جاری دولت آلمان توقف صادرات تسلیحاتی برای عربستان را به‌مدت 9 ماه تمدید کرد و قصد ندارد تا سی‌ویکم دسامبر 2020 با صدور محموله‌های جدید به این کشور موافقت کند و صدور محموله‌هایی که قبلاً برای آن‌ها مجوز صادر شده نیز ممنوع خواهد بود.

انفجار دو بمب در مسیر کاروان ائتلاف آمریکایی در عراق

منبعی امنیتی از حمله جدید به کاروان لجستیک ائتلاف بین‌المللی در استان الدیوانیه عراق خبر داد.

به گزارش سایت شبکه سومریه نیوز، یک منبع امنیتی از اطلاعات جدید درباره هدف گرفتن کاروان حمایت لجستیک وابسته به ائتلاف آمریکایی در دیوانیه خبر داد.

او گفت: بمبی که با هدف گرفتن کاروان حمایت لجستیکی ائتلاف آمریکایی در اتوبان دیوانیه منفجر شد منجر به زخمی شدن یک نیروی امنیتی شده و خساراتی را به یکی از خودروهای کاروان وارد کرد.

این مقام افزود: بمب دومی نیز این کاروان را حین عبورش از جاده السماوه هدف گرفت که خسارات و تلفاتی نداشت.

روز گذشته نیز یک کاروان ائتلاف بین‌المللی هدف انفجار یک بمب قرار گرفت اما این انفجار خسارتی را در پی نداشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کواکس ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی حماسه 9 دی تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین کواکس ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی حماسه 9 دی گروه های مقاومت فلسطینی ائتلاف آمریکایی وزارت خارجه آمریکا فروش تسلیحات رژیم صهیونیستی رزمایش مشترک ارتش ترکیه سه کشور فروش سلاح عین عیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۵۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان

به گزارش خبرآنلاین وزارت امور خارجه ترکیه روز جمعه در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس، پست یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را که در آن از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه انتقاد کرده بود، «بی پروا و سطح پایین» توصیف کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: هدف قرار دادن اردوغان پس از اینکه وی حقایق را همانطور که هست، بیان کرد نشان دهنده وضعیت روانی فعلی دولت اسرائیل است. تمام اعضای کابینه اسرائیل در مقابل دادگاه محاکمه خواهند شد.

وی تاکید کرد: ترکیه بی باکانه و با صدای بلند به افشای ظلمی که اسرائیل در حق مردم فلسطین می‌کند، ادامه خواهد داد.

به نقل از ایسنا رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه سه‌شنبه در سخنرانی خود در کنفرانس انجمن «پارلمان‌ها برای قدس» در استانبول گفت: هرکس از اسرائیل انتقاد کند متهم به یهودی ستیزی است، اما ما تسلیم این نوع تهدیدها نمی‌شویم. ما باید تلاش کنیم تا فجایع علیه برادران خود در غزه را نادیده نگیریم و اسرائیل را در برابر قانون پاسخگو کنیم.

اردوغان در ادامه با بیان اینکه آنچه در ۷ اکتبر رخ داد توجیهی برای جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها نیست، اعلام کرد: ما برادران خود در جنبش حماس را که از سرزمین خود در برابر اشغالگران دفاع می‌کنند به عنوان یک جنبش آزادیبخش ملی تلقی می‌کنیم و هرگز در برابر نسل‌کشی علیه مردم غزه سکوت نمی‌کنیم که بیش از ۲۰۰ روز است به تنهایی مقاومت می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی تحت رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در غزه تصریح کرد: نتانیاهو مانند جنایت‌کاران قبل از خود است و نامش به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است.

وی با اشاره به نتانیاهو افزود: کسی که می‌خواهد فرعون امروز را ببیند، راه دور نرود و به کسی که در ۲۰۳ روز گذشته ۳۵۰۰۰ فلسطینی را کشته، نگاه کند.

اردوغان در سخنرانی خود با اشاره به قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی گفت، ترکیه تنها کشوری است که بار دیگر محدودیت‌های تجاری شامل ۵۴ محصول را بر رژیم صهیونیستی اعمال کرد. آنکارا به قطع روابط تجاری با این رژیم ادامه خواهد داد و ممکن است بقیه روابط را قطع کند.

وی با اشاره به حمایت و همدستی آمریکا با رژیم صهیونیستی گفت آمریکا با حمایت بی‌قید و شرط نظامی و دیپلماتیک خود از رژیم صهیونیستی به تشدید مشکل غزه کمک می‌کند نه حل آن.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900110

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه