Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۱۰ دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

رفع تصرف ۱۲ هکتار از اراضی ملی در استهبان

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف یک فقره زمین خواری به ارزش ۴۸ میلیارد ریال در شهرستان استهبان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: در راستای مبارزه با جرم زمین خواری و تصرف زمین‌های دولتی، ماموران انتظامی استهبان با همکاری نمایندگان اداره منابع طبیعی، سپاه پاسداران و محیط زیست، موفق شدند ۱۲ هکتار از زمین‌های منطقه پناهگاه حیات وحش "بختگان" شهرستان استهبان که به صورت غیرقانونی تصرف شده بود را به بیت المال بازگردانند.

او اظهار کرد: با بیان اینکه کارشناسان ارزش اراضی رفع تصرف شده را ۴۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، از شهروندان خواست: هرگونه اطلاع از دست اندازی و تصرف ملی توسط افراد سودجو را برای اقدام قانونی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان، گفت: تلاش برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

تماس یک شهروند با پلیس ۱۱۰: سلام، چلوکباب می‌خواهم با نوشابه!

زنی که با شیوه‌ای غیر معمول، از پلیس ۱۱۰ در شیراز امدادخواهی کرده بود، با هوشیاری کاربر ۱۱۰ و همراهی پلیس موفق شد از یک درگیری خانوادگی شدید پیشگیری کند.

به دنبال تماس یک زن در شیراز با مرکز ۱۱۰ و طرح درخواست ارسال چلوکباب و نوشابه، به واسطه هوشیاری و دقت کاربر مرکز، موفق به دریافت کمک و خدمات مشاوره‌ای ماموران انتظامی و پایان دادن به یک مشاجره خانوادگی با همسرش شد.

این شهروند طی تماس با مرکز ۱۱۰ درخواست ارسال " یک دست چلوکباب با نوشابه" می‌کند؛ کاربر ابتدا پاسخ می‌دهد که با مرکز ۱۱۰ تماس گرفته است و در ادامه متوجه تلاش برای ایجاد پوشش امدادخواهی از سوی تماس گیرنده می‌شود.

در این مکالمه، تماس گیرنده می‌گوید: سلام ببخشید بیرون بر، چلوکباب می‌خواهم با نوشابه؟ کاربر ۱۱۰ پاسخ می‌دهد: شما با ۱۱۰ تماس گرفته‌اید و چلوکباب می‌خواهید؟، تماس گیرنده می‌گوید: بله، بله از دیشت تا حالا غذا نخورده‌ام و بسیار گرسنه‌ام.

کاربر با درک موقعیت تماس گیرنده، اعلام می‌کند: آیا شما قادر به صحبت کردن نیستید و کسی کنارتان است؟، امدادخواه پاسخ می‌دهد که بله.

کاربر ۱۱۰ با گرفتن آدرس فرد امدادخواه، از او در مورد تعداد افراد حاضر در محل و اینکه این افراد مسلح هستند یا خیر نیز سئوال کرده و درخواست می‌کند که با عدد و بله و خیر پاسخ دهد.

براساس این گزارش، مرکز ۱۱۰ با اعلام موضوع به کلانتری حوزه استحفاظی اعلام و اکیپی از ماموران به محل اعزام می‌شوند و در بررسی‌ها متوجه بروز اختلاف شدید خانوادگی بین تماس گیرنده و شوهرش می‌شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس اعلام کرد: خانم تماس گیرنده، به دلیل واهمه از شوهرش، به شیوه‌ای خاص با مرکز ۱۱۰ تماس گرفته و یاری طلبیده بود.

سرهنگ محمدی گفت: این موضوع به واسطه عملکرد هوشمندانه و به موقع تماس گیرنده و البته هوشیاری و احساس مسئولیت کاربر ۱۱۰ منجر به جلوگیری از بروز مشکل غیرقابل جبران شد.

این مقام انتظامی از شهروندان درخواست کرد که در مواقع بروز مخاطرات و مشکلات، از طریق مرکز ۱۱۰ امدادخواهی خود را طرح کنند.

محمدی افزود: نیروی انتظامی همواره در مسیر خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده است و این موضوع به شیوه‌های مختلف به اثبات رسیده است.

عاملان هتک حیثیت در فسا دستگیر شدند

فرمانده انتظامی فسا گفت: ۲ نفر که با انتشار عکس و محتوا موجب هتک حیثیت دختر جوان شده بودند توسط پلیس فتا این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: با ارجاع پرونده قضائی با موضوع هتک حیثیت شاکی در فضای مجازی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان سایبری با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر را که اقدام به انتشار عکس‌های شاکی در فضای مجازی با قصد هتک حیثیت کرده بودند را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فسا گفت: متهمین که انگیزه خود را انتقام جویی بیان کردند پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

دستگیری ۳ سارق و کشف ۲۳ فقره سرقت 

فرمانده انتظامی کازرون از شناسایی و دستگیری ۳ سارق و کشف ۲۳ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در کازرون، طرح ضربتی پلیس با هدف برخورد قاطع با سارقان و هنجارشکنان با هماهنگی مراجع قضائی و با اقتدار کامل در نقاط آلوده و جرم خیز اجرا شد.

او افزود: در همین راستا ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند ۳ نفر سارق را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه موفقیت پلیس در کشف جرائم نتیجه تعامل با شهروندان است، افزود: بدون مشارکت و همراهی مردم، حصول امنیت مطلوب مقدور نیست؛ لذا از شهروندان تقاضا می‌شود ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه، هرگونه اقدام مشکوک را بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پرونده سارقان با ۴۱ فقره سرقت بسته شد

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی و کشف ۴۱ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت متوالی از ساختمان‌های نیمه کاره، مزارع و باغات در سطح شهرستان "آباده"، دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با انجام کار‌های فنی و تخصصی و گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس، موفق شدند در این خصوص ۲ نفر که با همدستی هم اقدام به سرقت می‌کردند را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی آباده بیان کرد: سارقان در بازجویی اولیه و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس به ۴۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی، معابر، مزارع و باغات اقرار کردند.

سرهنگ مسعودی با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر مالخر نیز شناسایی و دستگیر شدند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیری لوازم مسروقه شامل ۴۰۰ متر کابل و سیم برق، ۱۰۰ عدد انواع شیرآلات، ۲ عدد جعبه آچار و ابزار آلات، ۲ دستگاه موتور یخچال، ۴۰ متر لوله آب و فاضلاب، ۱۰ عدد سنگ دستگاه فرز، ۲ عدد کپسول گاز، ۳ دستگاه بخاری برقی، ۲ دستگاه دوچرخه، ۲ دستگاه اجاق گاز، یک دستگاه کنتور برق و ... کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: هر ۴ نفر سارق و مالخر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

پژو حامل ۶۶ کیلو تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی سرچهان از دستگیری ۲ قاچاقچی و کشف ۶۶ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری در محور "یزد-سرچهان"، به یک سواری ۴۰۵ مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۶۶ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف شد، افزود: در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف چوب قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۳ تن چوب قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: ماموران انتظامی فیروزآباد هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به این شهرستان، به یک دستگاه وانت نیسان حامل چوب مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۳ تن چوب بلوط قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد عنوان داشت: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۱۲ تن چوب قاچاق در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از توقیف یک محموله چوب قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی بیان کرد: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری مرکز "ارسنجان" حین کنترل خودرو‌های عبوری، یک دستگاه کامیون حامل چوب را شناسایی و متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از خودروی توقیفی، ۱۲ تن چوب قاچاق کشف شد، افزود: کارشناسان ارزش کالای کشف شده را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان بیان کرد: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

سقوط از بلندی جان مرد ۵۵ ساله را گرفت

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از فوت یک کارگر ساختمانی ۵۵ ساله حین کار در ارتفاع در شهرک صنعتی "شیراز" خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط فردی از ارتفاع در "شهرک صنعتی" شیراز، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مردی ۵۵ ساله حین کار در ارتفاع و به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی به پائین سقوط و منجر به مرگ وی شده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه جسد متوفی به پزشکی قانونی منتقل شد، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و برای انجام مراحل قانونی به مقام قضائی ارسال شد.

دستگیری ۵۵ متهم تحت تعقیب در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران انتظامی این شهرستان طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۶ متهم تحت تعقیب و متواری را دستگیر و تحویل مقام قضائی دادند.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: در اجرای دستورات قضائی و با هدف دستگیری مخلان نظم و امنیت و متهمان تحت تعقیب، شناسایی این افراد در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی شهرستان شیراز با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۶ متهم تحت تعقیب و متواری را شناسایی و طی چند عملیات جداگانه آن‌ها را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز تصریح کرد: در سوابق این افراد جرایمی همچون نزاع و درگیری، توهین و تمرد نسبت به ماموران، سرقت، حمل و توزیع مواد مخدر دیده می‌شود.

کشف ۸۱ راس گوسفند قاچاق در جهرم

سرپرست فرمانده انتظامی جهرم از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۸۱ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ علی‌اصغر محمدپور بیان کرد: مأموران انتظامی "جهرم" حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او بیان کرد: در بازرسی از این خودرو، ۸۱ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز دامپزشکی کشف شد.

سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، افزود: ارزش احشام قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

ترخیص ۴۵ دستگاه موتورسیکلت رسوبی

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از ترخیص ۴۵ دستگاه موتورسیکلت رسوبی خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد اظهار داشت: از ابتدای طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی تا کنون، ۴۵ دستگاه موتورسیکلت از پارکینگ‌های این شهرستان رفع توقیف و ترخیص شده است.

او ادامه داد: طرح تسهیل در ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در راستای جلب رضایت عمومی و برگشت اموال مردم به آن‌ها توسط پلیس راهور در سطح شهرستان در حال اجرا است.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین، گفت: این طرح همچنان ادامه دارد و از شهروندان تقاضا می‌شود با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ از تخفیفات ترخیص وسایط نقلیه خود مطلع شوند.

توقیف ۲ دستگاه موتور سیکلت قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح، ماموران کلانتری "۲۶ رحمت" موفق به توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق شدند.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت‌های قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز مبارزه با پدیده قاچاق را از مهمترین اولویت‌های کار پلیس برشمرد و از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از نگهداری کالا‌های قاچاق، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی فرمانده انتظامی شهرستان تحویل مراجع قضائی شدند انتظامی شهرستان شیراز کنترل خودرو های عبوری میلیون ریال برآورد دستگاه موتورسیکلت خصوص ۲ نفر شناسایی و دستگیر ماموران انتظامی کارشناسان ارزش قاچاق به ارزش میلیارد ریال دستگیر شدند تماس گیرنده دستگیر کنند اماکن خصوصی مرکز ۱۱۰ کاربر ۱۱۰ موفق شدند یک دستگاه چوب قاچاق فقره سرقت هتک حیثیت تحت تعقیب ۲ دستگاه موفق شد تن چوب کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری پل قویون ارومیه دستگیر شدند

ایسنا/آذربایجان غربی فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه خبرداد.

سردار جهانبخش در تشریح این خبر گفت: به دنبال بروز یک حرکت غیر قانونی توسط تعدادی از مخلان نظم و امنیت عمومی در فلکه پل قویون ارومیه و بازنشر تصاویر نامطلوب این رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی، بلافاصله پلیس امنیت عمومی انتظامی استان با تیم ویژه مبارزه با اراذل و اوباش رسیدگی به موضوع را شروع کرد.

وی افزود: تمامی افراد مرتبط با این موضوع شناسایی شده و شب گذشته با هماهنگی مرجع قضایی تعداد ۶ نفر از عناصر اصلی دستگیر شده و با حمایت مرجع قضایی برنامه ریزی شده که برخورد قانونی قاطعی با این اشخاص صورت گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری پلیس، فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: مطمئناً پلیس به هیچ وجه، حرکات این چنینی را تحمل نخواهد کرد و در همان لحظات اولیه برخورد قاطع صورت خواهد پذیرفت و اخطار می دهم به کسانی که ادعای اراذل و اوباش و یا قلدرمآبی می کنند اگر در صحنه پلیس با آنها مواجه شود، برخورد کوبنده تری با آنها خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری پل قویون ارومیه دستگیر شدند
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود