Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، سعید جعفری کرهرودی در حاشیه سفر به ساوه در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص حمایت از صنایع در حوزه سازمان صمت در استان امسال بودجه ای تخصیص یافت که علیرغم تاخیر در دریافت آن در حال جمع آوری اطلاعات شرکت ها برای معرفی به بانک هستیم.

وی افزود: 1500 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به شرکت ها تخصیص خواهیم داد که این میزان در سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان بوده که در این قالبی و تبصره 18 به شرکت ها اختصاص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره صمت استان با اشاره به فعالیت 150 شرکت دانش بنیان در استان مرکزی افزود: در حال حاضر بالغ بر 70 شرکت تحقیق و توسعه در استان مرکزی فعالیت دارند که با توجه به شرایط تحریمی این میزان در حال افزایش است.

جعفری کرهرودی با تاکید بر اینکه صنعتگران استان شرایط سخت تحریم را به فرصت تبدیل کرده اند تصریح کرد: بخش عمده ای از محصولات وارداتی با همت صنعتگران استان در داخل کشور تولید می شود که همین امر تا امروز موجب صرفه جویی 178 میلیون دلاری از محل تولیدات داخلی در استان شده است.

این مقام مسئول با اشاره به تامین مواد اولیه برخی شرکت ها از حوزه معادن افزود: در حال حاضر در استان مرکزی 605 معدن پروانه دار در حال فعالیت هستند  که به واسطه بحث جهش تولید از ابتدای سالجاری تاکنون 67 معدنی غیرفعال در سال گذشته را به چرخه فعالیت بازگردانده ایم.

وی افزود: همکاران ما در اداره صمت در تلاش هستند که با معادن و صنایعی که به هر دلیل نیمه فعال یا متوقف هستند ارتباط بگیرند و با استخراج عوامل تعطیلی این واحدها به فعالیت مجدد آنها کمک کنند. 

جعفری کرهرودی بخش مهمی از توقف فعالیت صنایع و معادن را مشکلات مالی و بازار و یا عدم تامین مواد اولیه دانست و گفت: با ایجاد کلینیک عارضه یابی در استان دلایل توقف فعالیت صنایع و معادن را بررسی می کنیم و تلاش می کنیم با توجه به اهداف تعیین شده امسال حدود 100 معدن پروانه دار و 70 شرکت متوقف شده را به چرخه تولید و فعالیت بازگردانیم.

رئیس اداره صمت استان در پاسخ به سوالی در خصوص میزان اشتغال در استان گفت: فعالیت 600 معدن در استان برای 10 هزار نفر، فعالیت 2760 شرکت صنعتی برای 150 هزار نفر و وجود بیش از 60 هزار واحد صنفی نیز برای 500 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان مرکزی تولید تسهیلات صنعت استان مرکزی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده در بازدید از مجموعه صنایع دستی فیروزه کوبی در برخوار گفت: یکی از راه‌های تحقق شعار سال جهش تولید، حمایت از تولید و به دنبال آن قشر پر تلاش کارگر است همان مشارکت کردمرا به دنبال دارد.


نرگس بختیار خلج افزود: یکی از ظرفیت‌های مجموعه‌های صنایع دستی به خصوص این شرکت، اشتغال۷۰ درصدی بانوان است که صورت مستقیم در محیط کار و غیر مستقیم برای تولید آثار و صنایع دستی فعالیت می‌کنند.


قائم مقام مجموعه صنایع دستی گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مجموعه فعالیت می‌کنند.


علی اکبری افزود: این مجموعه ۸۸ نمایندگی در سراسر کشور و ۱۶ نمایندگی در کشور‌های همسایه دارد.


در این بازدید از تعدادی از کارگران نمونه این شرکت صنایع دستی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم