Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر رضا رحیمی روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: پایش آبگیرها و تالاب های استان با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان از ماه های اخیر در حال انجام است و تاکنون گزارشی از وجود بیماری آنفلوآنزا به دست ما نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این پایش ها با رویکرد پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در میان گونه های مهاجر در حال انجام است که تا اواخر فصل زمستان گذرانی پرندگان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات برای کنترل بیماری در میان طیور بویژه طیور بومی، مبارزه با بیماری تنفسی نیوکاسل است که امسال در ۲ مرحله دوسوم جمعیت طیور بومی استان زیر پوشش قرار آن گرفته اند.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود از اجباری شدن عرضه تخم مرغ به صورت بسته بندی خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم با وزارت بهداشت، از اول بهمن ماه تخم مرغ تنها به صورت بسته بندی عرضه می شود و در این زمینه دستورالعمل هایی ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: از اول بهمن ماه تخم مرغ غیر بسته بندی در بازار نخواهیم داشت و عرضه فله ای تخم مرغ های محلی نیز به تدریج از بازار جمع می شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: اکنون در استان سه واحد مرغ تخم گذار وجود دارد که ۲ واحد آن فعال است.

وی درباره ساماندهی عرضه شیر فله ای در استان نیز گفت: رویکرد ما سوق یافتن مردم به استفاده از شیر پاستوریزه و استریلیزه است اما بر اساس فرهنگ حاکم بر استان، رغبت به مصرف شیر فله ای در میان مردم زیاد است، در این زمینه تلاش شد تا عرضه این محصول ساماندهی شود تا از مشکلات بهداشتی آن کاسته شود.

دکتر رحیمی افزود: عرضه شیر فله ای به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست و یکی از نگرانی ها در این باره، احتمال ابتلای مردم به تب مالت است که متاسفانه این بیماری در استان مشاهده می شود.

وی گفت: یکی از الزامات برای سوق یافتن مردم به مصرف شیر غیرفله ای، همسان سازی قیمت این دو محصول است، تا زمانی که اختلاف قیمت شیر فله ای و شیر استریلیزه و پاستوریزه زیاد باشد، گرایش مردم به مصرف شیر و لبنیات فله ای وجود دارد.

وی اظهار داشت: طرح ساماندهی عرضه شیر فله ای، به علت وجود مشکل تداخل صنفی کامل انجام نشده است، در این باره اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مکلف شده است مشکل را بررسی و نسبت به حل آن برنامه ریزی داشته باشد.

دکتر رحیمی درباره استفاده از هورمون در سالن های مرغداری گفت: هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد زیرا استفاده هورمون در صنعت مرغداری صحت ندارد، البته نگرانی هایی در زمینه باقیمانده اثرات مواد دارویی در مرغ ها داریم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: البته اثر دارویی بیشتر اقلامی که در سالن های مرغداری استفاده می شود، کوتاه مدت است و تنها سه روز در بدن مرغ باقی می ماند.

وی درباره استفاده از نهاده های دامی کپک زده در واحدهای مرغداری و یا دامداری ها گفت: کپک زدگی دلیل بر ناسالم بودن نهاده نیست، تنها زمانی باید نگران بود که آفلاتوکسین در نهاده وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: آفلاتوکسین ماده ای خطرناک است و می تواند همراه با شیر و یا گوشت دام وارد بدن انسان شود.  

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: دامداران باید بدانند استفاده از نان خشک کپک زده برای دام می تواند خطرناک باشد.

خراسان شمالی قطب دامپروری کشور است و در این استان حدود سه میلیون واحد دامی نگهداری می شود.

برچسب‌ها بجنورد تب مالت سازمان دامپزشکی کشور خراسان شمالی آنفلوآنزا آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد تب مالت سازمان دامپزشکی کشور بجنورد تب مالت سازمان دامپزشکی کشور خراسان شمالی آنفلوآنزا آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اخبار کنکور خراسان شمالی شیر فله ای تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین

تین نیوز

۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین ماه امسال جا به جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین ماه امسال جا به جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

مشتری ادامه داد: در این بازه زمانی بیش از ۱۵ هزار سفر ناوگان حمل و نقل باری برای جابه جایی کالا در نقاط مختلف کشور انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته است.

این مسئول علت کاهش میزان تناژ کالا و سفر ناوگان باری را تعطیلات نوروز و محدودیت تردد وسایل نقلیه سنگین دانست و تصریح کرد: عمده ترین کالای حمل شده در این مدت سیمان (۴۸ درصد)، کود اوره (۱۲ درصد)، بنزین (۷ درصد) و پودر آلومینیوم (۴ درصد) بوده است.

وی افزود: ۲۷ شرکت با ۵ هزار و ۲۲۰ دستگاه ناوگان باری و ۳ هزار و ۳۲۰ دستگاه وانت بار در بخش حمل و نقل کالا در استان فعالیت می کنند.

به گفته مشتری، ۸ هزار و ۵۷۱ راننده در حوزه حمل و نقل کالای استان در حال خدمات رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت