Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در حاشیه گشایش این واحد تولیدی به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح ظرفیت تولید سالانه ۹۰ هزار تن خوراک دام را دارد و با راه اندازی آن برای ۱۹۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

عبدالله یوسفی با بیان اینکه اجرای این طرح از سال ۹۶ آغاز شده است، اعتبار هزینه شده برای آن را ۹۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: با راه اندازی این طرح شمار کارخانه های تولیدی خوراک دام استان به ۱۱ واحد و ظرفیت تولید انواع خوراک دام نیز از ۳۰۰ به ۳۹۰ هزار تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از ایجاد این واحد تولیدی را تکمیل زنجیره تولید در منطقه دانست و افزود: در این واحد تولیدی، خوراک آماده دام، طیور و آبزیان پرورشی به شکل پلت و نیز انواع خوراک دام، طیور و آبزیان بر پایه بقایای کشاورزی تولید می شود.

خوراک پلت شده به دلیل داشتن تمامی مواد مورد نیاز، بهترین غذای آبزیان شناخته می شود و از جمله ویژگی‌های این محصول اندازه استاندارد، مواد فشرده شده غذایی، هضم آسان و خوش خوراکی است.

خراسان شمالی در زنجیره تولید و ارزش در بخش دام سبک و طیور رتبه نهم کشور را دارد.

این استان با داشتن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی یکی از قطب های دامپروری کشور محسوب می شود.

شمار مزارع پرورش ماهی گرمابی خراسان شمالی ۹۰ و مزارع سردابی ۹۷ فقره است که هم اکنون ۲۰۰ تولید کننده در حوزه آبزیان و شیلات این استان فعالیت دارند که سالانه میزان تولید ماهی در این استان به ۲ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ۶ هزار و ۲۵۰ منبع آبی شامل رودخانه، چشمه، قنات و سد وجود دارد.

سهم خراسان شمالی ۶ دهم درصد از تولید ناخالص داخلی تمامی بخش های اقتصادی کشور است که سهم بخش کشاورزی این استان ۱.۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند.   بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.   

حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بجنورد دام و طيور خراسان شمالی کاظم خاوازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بجنورد دام و طيور وزارت جهاد کشاورزی بجنورد دام و طيور خراسان شمالی کاظم خاوازی اخبار کنکور خراسان شمالی بخش کشاورزی واحد تولید خوراک دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی برای خرید اتوبوس‌های برقی در بجنورد

مهدی چمران در جمع مهندسان و معماران خراسان شمالی گفت: اگر شهر و شهرداری بجنورد به این نتیجه برسد که به اتوبوس‌های برقی نیاز دارند از ظرفیت‌های موجود برای تهیه این اتوبوس‌ها و بهره‌مندی مردم بجنورد از آنها استفاده می‌کنیم.

او گفت : این امر باید نیازسنجی و مورد مطالعه قرار گرفته ومیزان تاثیر آلودگی ناوگان حمل و نقل در کاهش کیفیت هوا نیز مورد بررسی قرار گیرد تا ضرورت تامین این ناوگان تشخیص داده شود.

رییس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها با اشاره به اینکه ناوگان برقی قیمت بالا و البته دوام بیشتری دارد افزود: نداشتن آلودگی سوخت و صوت از مزایای این ناوگان است.

او در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از ورود نما‌های رومی به شهر‌ها گفت: باید در بهبود سیما و منظر شهری کار شود، معماری رومی وارداتی است وباید به ویژه برای ساختمان‌های مسکونی ممنوع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد
  • نوای موسیقی خراسان خاموش شد
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • آمادگی برای خرید اتوبوس‌های برقی در بجنورد
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال