Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرز رسمی گمشاد در شمال استان به عنوان دومین مرز رسمی زمینی استان با کشور افغانستان در کارویژه مرزهای رسمی کشور به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا احمدعلی موهبتی افزود: در حال حاضر، “مرز میلک” در شمال استان، تنها مرز رسمی در طول نوار مرزی ۲۹۴کیلومتری با کشور افغانستان است که با توجه به مراودات تجاری استان با کشور افغانستان و افزایش سطح مبادلات تجاری و ترانزیتی با این کشور، نیاز به راه اندازی مرزهای رسمی بیشتر احساس می‌شد که با راه اندازی مرز رسمی گمشاد، دسترسی استان به ولایت های مختلف کشور افغانستان تسهیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر این مطلب که مرز گمشاد پس از اخذ موافقت طرف افغانستانی، همانند مرز رسمی ریمدان، رسماً افتتاح می‌شود ادامه داد: مرز رسمی گمشاد از موقعیت جغرافیایی و سیاسی مناسبی برخوردار است به طوری که از طریق این مرز، امکان دسترسی دو استان نیمروز و فراه افغانستان را به صورت مستقیم و استان‌های قندهار، هلمند و هرات را به صورت غیر مستقیم فراهم می‌نماید.

استاندار اظهار داشت: ایجاد مرز رسمی در مرز کوهک در حوزه شهرستان سراوان با کشور پاکستان، نیز در کار ویژه مرزهای رسمی کشور، قبلا مصوب شده است و در حال حاضر در مرحله پیگیری اخذ موافقت دولت پاکستان است.

موهبتی با اشاره به افتتاح مرز رسمی ریمدان که در تاریخ بیست ونهم آذرماه سال جاری با حضور وزیر راه ‌شهرسازی کشورمان و وزیر تولیدات دفاعی و دیگر مقامات کشور پاکستان برگزار شد؛ تصریح کرد: افتتاح مرزهای رسمی با کشورهای همجوار، موجب افزایش حجم مبادلات تجاری و ترانزیت را فراهم آورده و بستر توسعه اقتصادی استان و همچنین تحول در سطح ملی را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است؛ در جلسه کارویژه مرزهای کشور که عصر امروز “چهارشنبه در وزارت کشور برگزار شد؛ محمدهادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی و ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان استانی اقتصادی کشور افغانستان مرزهای رسمی مرز رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد
  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان