Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، نقاشی کودکان افغانستان به همت بخش معاونت فرهنگی نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف به مناسبت گرامیداشت  نخستین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در کابل برگزار شد.

معاون فرهنگی نهضت اسلامی افغانستان در این مراسم که امروز (چهارشنبه ) برگزار شد، گفت: به یقین که شهادت سردار سلیمانی مصیبتی جانکاه و دردناک برای دنیای اسلام بود و بدون شک او قهرمان مسلمانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکان افغان به همین دلیل اعلام کردند که این مسیر را می خواهند زنده نگه دارند

و با ترسیم چهره این قهرمان روایت کودکانه خود را از رشادت ها، فداکاری ها و ایثار این قهرمان بزرگ دنیای اسلام به تصویر کشیدند.

کودکان افغانستان در بزرگداشت از یاد و خاطره این سرباز قهرمان اسلام با زبان تصویر سخن گفتند و با تصاویری که از ایشان بر لوح سفید کاغذ ترسیم کردند اهداف او را دنبال  خواهند کرد.

این دانش آموزان نقاش برای بزرگداشت از فداکاری‌های شهید قاسم سلیمانی که برای حفظ، عظمت اسلام مبارزه کرده بود با احساس و عاطفه پاک کودکانه خود چهره این مرد بزرگ را نقاشی کردند تا نشان دهند که در کنار جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشورهمسایه، مسلمان، دوست و برادر هستند و سردار سلیمانی و فداکاری های وی را ارج می نهند.

بر اساس این گزارش ،‌کودکان افغانستانی گفتند پیوند دو ملت برادر افغانستان و ایران محکم‌تر از آن است که با حضور نظامیان خارجی آسیب بیبند.

این کودکان در گفت‌وگوهای خود با درک کودکانه افزودند  که «قاسم سلیمانی را دوست دارند»، «قاسم سلیمانی یک مسلمان پاک بود» برای اسلام زحمت می کشید.

در پایان این برنامه برای چند تن ازاین نقاشان برتر جوایزی به رسم ارج گذاشتن به مقام والای شهیداز طرف دفتر مرکزی نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف اهدا شد.

برچسب‌ها افغانستان کابل جهان و سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان کابل جهان و سردار سلیمانی افغانستان کابل جهان و سردار سلیمانی اخبار کنکور سردار سلیمانی قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات

نمایشگاه کتاب و آثار خطاطان و نقاشان در تاسیسات ولایت هرات با ۳ هزار جلد کتاب و ۱۵۰ اثر هنری به نمایش گذاشته شده افتتاح شد.

شیخ الحدیث مولانا نور احمد اسلام جار والی هرات هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه بین جوانان و همچنین تشویق نویسندگان و خوش‌نویسان عنوان کرده و گفت تاریخ فرهنگ بشریت با علم و خط گره خورده است.

والی هرات گفت اکثریت هنرمندان نویسندگان، خط‌نویسان و نقاشان از جمله محروم‌ترین قشر جامعه محسوب می‌شوند.

شیخ اسلام جار از مردم و تجار خواست برای حمایت از آثار هنری هنرمندان اثرهای شان‌را خریداری نموده و به خانه هایشان نمایش بگذارند.

همچنان والی هرات می‌گوید استفاده از شبکه‌های اجتماعی جوانان را از مطالعه و تحقیق بازداشته و ضررهای دینی و دنیایی را برای آنان به همراه داشته است.

ناصر شهاب، رئیس اتحادیه کتاب فروشان در هرات از این اقدام مسئولان استقبال نمود. او گفت که تقریبا سه هزار جلد کتاب در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

برخی از فرهنگیان با نگرانی از کم‌رنگ شدن فرهنگ کتابخوانی خواهان توجه مسئولان محلی در امر فرهنگ‌سازی و ارزش‌ گذاری بیشتر به آثار نویسندگان و هنرمندان شدند.

از سویی هم الحاج حیات الله مهاجر معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان ، از تلاش‌ها برای حمایت از نویسندگان و خوشنویسان سخن زده و هرات را به عنوان مرکز فرهنگی افغانستان یاد کرده و گفت این ولایت تاریخ غنی از فرهنگ و هنر را دارا می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان