Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پولیتیکو در گزارشی اعلام کرد اسنادی که به تازگی افشا شده بیانگر آن است که آمریکا پس از ترور «سردار حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به اداره گمرک ایمن کشور دستور بازداشت ایرانیان را صادر کرده است.

به نوشته این وبگاه خبری «یک دادگاه فدرال آمریکا به اداره گمرک و حفاظت مرزی کشورش دستور داد تا از مسافران ایرانی، لبنانی و فلسطینی که به آمریکا وارد می‌شوند بازجویی کند و از آن‌ها پرونده‌هایی تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این خبر پس از یک سال از این اقدام آمریکا در حالی منتشر می‌شود که اسنادی افشا شده که بیانگر بازجویی مقامات آمریکا در سال گذشته پس از ترور سردار سلیمانی از مسافرانی حتی با تابعیت آمریکایی است که با ایران رابطه‌ای داشته باشند.

یکی از این اسناد نشان می‌دهد افسران مرزی آمریکا اتباع ایرانی یا افرادی که به ایران سفر داشته‌اند را مورد بازجویی قرارداده‌اند. این سند در همان زمان منتشر شده است.

سند دیگری که از سوی «شورای روابط اسلام-آمریکا» در واشنگتن به دستور دادگاه منطقه‌ای واشنگتن فاش شده است نیز بیانگر آن است که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، به اداره گمرک و حفاظت مرزی دستور بازداشت مسافران «ایرانی، لبنانی، و فلسطینی» را صادر کرده است.

در همان زمان نیز پس از ترور سردار سلیمانی در عراق گزارش‌های مختلفی بیانگر آن بود که مرزبانان آمریکا متولدین ایران را که از راه کانادا وارد مرز آمریکا می‌شدند را بازداشت و بازجویی کرده است.

در ابتدا مرزبانی آمریکا این گزارش‌ها را رد کرد و گفت دستوری برای بازداشت ایرانیان صادر نشده است.

یکی از وکیل‌های آمریکا در این باره گفت: «این دستور نشان می‌دهد دولت کشورمان درصدد مخفی کردن یک اقدام غیرقانونی بوده و افراد را تنها برمبنای محل تولد مورد بازجویی قرار داده است.»

به گفته او این اسناد بیانگر آن است که «دولت آمریکا باید مسئولیت‌پذیرتر باشد.»

بهمن ماه سال گذشته برای نخستین بار شبکه سی ان ان اعلام کرد به یک یادداشت رسمی دست پیدا کرده است که دولت آمریکا به افسران گمرک دستور داده است در مبادی ورودی با کشور کانادا مسافران ایرانی تبار را بازداشت و بازجویی کند.

در بخشی از متن این سند آمده بود: «بعد از ترور ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، رهبر عالی ایران وعده انتقام سخت داده است به همین دلیل سطح هشدار تهدید بالا است. ماموران مرزی باید تمامی کسانی که در ایران، لبنان یا فلسطین متولد شده‌اند را مورد بازرسی و پرسش قرار دهند.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سردار سلیمانی شهید سلیمانی دادگاه آمریکا اداره گمرک بیانگر آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل

نمایندگی ایران در سازمان ملل خواستار آزادی تمامی بازداشت‌شدگان در اعتراضات حمایت از مردم غزه در دانشگاه‌های آمریکا شد.

به گزارش ایسنا، دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین و مردم غزه نوشت: ما سرکوب وحشیانه و خشونت آمیز اعتراضات مسالمت‌آمیز گسترده حامی فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده را به شدت محکوم می‌کنیم. خشونت پلیس ایالات متحده و استفاده بیش از حد از زور در طی تجمعات مسالمت آمیز و هدف قرار دادن دانشجویانی که از پایان دادن به جنگ و نسل کشی در غزه حمایت می‌کنند، یک نگرانی جدی است.

نمایندگی ایران ادامه داد: تظاهرکنندگان دقیقاً خواستار پایان دادن به همدستی ایالات متحده در نسل کشی جاری در غزه به اسم آمریکا هستند. شلیک و ضرب و شتم معترضان که اعتراض خود را به شکلی مسالمت‌جویانه بیان می‌کنند، آنها را ساکت نمی‌کند، بلکه فقط بر ضرورت مبارزه برای عدالت برای فلسطین تاکید می‌کند. حملات پلیس به دانشجویان و اساتید دانشگاه، گستردگی دستگیری‌ها و شرایط بازداشت به شدت نگران‌کننده است و ما خواهان آزادی تمامی بازداشت شدگان هستیم.

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ اسرائیل در غزه در سراسر آمریکا ادامه دارد و در جریان دخالت پلیس، ۵۵۰ تن نیز بازداشت شده‌اند. این اعتراضات به دانشگاه‌ها در کشورهای دیگر از جمله دانشگاه‌های اروپایی نیز کشیده شده است. بر اساس آمار ارائه شده توسط ان. بی. سی، دانشجویان دست کم ۴۰ دانشگاه و کالج آمریکایی و کانادایی برای همبستگی با غزه چادر تحصن برپا کرده‌اند و این تحصن‌ها با وجود هشدار و دخالت پلیس همچنان ادامه دارد.

دانشجویان از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط خود را با شرکت‌هایی که به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه کمک می‌کنند، قطع کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان است
  • محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل
  • عکس‌هایی از لحظه بازداشت ۶ مرزبان ایرانی توسط طالبانی‌ها
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • بازیگری پوتین، ۲ عمارت و مسافران تایلند
  • ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد
  • بازجویی‌هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران ختم شد
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم