Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@14:16:02 GMT

فروش بمب هدایت‌شونده به عربستان

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۶۶۱۰

فروش بمب هدایت‌شونده به عربستان

پنتاگون خبر داده که وزارت خارجه آمریکا فروش سه هزار بمب هدایت‌شونده و چند تجهیزات نظامی دیگر به عربستان سعودی را تأیید کرده است.

به گزارش فارس، در حالی که «دونالد ترامپ» واپسین روز‌های ریاست‌جمهوری خود را سپری می‌کند، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) روز سه‌شنبه خبر داد که وزارت خارجه آمریکا فروش سه هزار بمب هدایت شونده و چند تجهیزات نظامی دیگر به عربستان سعودی را تأیید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، اگرچه وزارت خارجه آمریکا فروش این بسته تسلیحاتی به عربستان را تأیید کرده، اما این بدان معنا نیست که قراردادی بین طرفین امضا یا مذاکراتی بین آن‌ها انجام شده و فروش این تجهیزات احتمالی است.

پنتاگون گفته این بسته شامل سه هزار بمب کم قطر جی بی یو-۳۹، کانتینر، تجهیزات پشتیبانی، یدکی و دیگر تجهیزات پشتیبانی فنی است.

پنتاگون همچنین گفته که شرکت «بوئینگ»، پیمانکار اصلی فروش این تسلیحات به عربستان خواهد بود.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشته، آژانس همکاری امنیتی-دفاعی پنتاگون روز سه‌شنبه در خصوص فروش این بسته به عربستان، کنگره را با خبر کرده است.

این خبر در حالی منتشر شده که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا مدعی شده که فروش تسلیحات به عربستان که بزرگترین خریدار تسلیحات آمریکا است را متوقف خواهد کرد تا به ریاض به منظور پایان دادن به جنگ یمن فشار آورد.

از سوی دیگر برخی از اعضای کنگره از جنگی که عربستان در یمن به راه انداخته و بسیاری از غیر‌نظامیان را قتل عام کرده به خشم آمده‌اند.

برخی از قانونگذاران آمریکایی اوایل سال ۲۰۲۰ تلاش کردند که فروش جنگنده اف-۳۵ آمریکا به عربستان را متوقف کنند، اما نتوانستند.

پیشتر نیز دو منبع مطلع آمریکایی به شبکه خبری «بلومبرگ» خبر داده بودند که وزارت خارجه آمریکا به کنگره این کشور اطلاع داده که این وزارتخانه درصدد صدور مجوز فروش ۷۵۰۰ مهمات هدایت‌شونده و هوا به زمین به عربستان سعودی به ارزش ۴۷۸ میلیون دلار است .

منابع مطلع آمریکایی همچنین خبر دادند، جزئیات مربوط به فروش این مهمات و تسلیحات هدایت شونده به عربستان سعودی به طور غیر رسمی به اطلاع قانونگذاران رسید و انتقاد قانونگذاران دموکرات را در پی داشت.

رسانه‌های آمریکایی همچنین اواسط آذرماه خبر داده بودند که وزارت خارجه این کشور موافقت خود را برای اجرای توافق ۳۵۰ میلیون دلاری ارائه خدمات امنیتی به ریاض اعلام کرده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پنتاگون بمب عربستان سعودی آمریکا وزارت خارجه آمریکا عربستان سعودی وزارت خارجه هدایت شونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۶۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: به دنبال ایجاد و تقویت بازارهای عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در پایتخت و نقاط مختلف ایران هستیم. - اخبار استانها -

مریم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: تولیدات صنایع‌دستی زنجیره‌هایی به‌ هم پیوسته هستند که نباید صرفاً در حالت فرهنگی و ویترینی بمانند؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و اقدامات جهادی هماهنگ، به ادبیات توسعه و کسب و کار نزدیک شود و در سطح ملی و بین‌المللی نقش‌آفرین باشد.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان نیز عزم جدی را آغاز کرده و امیدواریم از طریق صنایع‌دستی، گردشگری، شیلات و لنج‌سازی و آبزیان و سایر ظرفیت‌ها و دارایی‌هایی که این استان دارد بتوانیم یک عنصر هویتی ویژه‌ای را به وجود آوریم.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ادامه داد: ما نیز در معاونت صنایع‌ دستی وزارتخانه در تلاش هستیم تا زنجیره اقتصادی صنایع‌ دستی و معیشت عزت‌آفرین را برای تک تک فعالان حوزه صنایع‌دستی در کشور و فعالان این حوزه در استان سیستان‌ و بلوچستان به وجود آوریم.

جلالی تأکید کرد: یکی از اقداماتی که دنبال انجام آن هستیم ایجاد بازار ثابت عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در تهران و اقصی نقاط کشور است که پیگیر تحقق آن هستیم و در حال حاضر نیز وجود دارد اما نیازمند تقویت و گسترش است.

معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی افزود: ضرورت دارد محصولاتی که در اقلیم خاص خودش تولید می‌شود زیست بوم آنها نیز کامل و در سایر نقاط عرضه شود.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • شهادت تعدادی از کودکان غزه در حمله موشک هدایت شونده صهیونیست‌ها
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • ژاوی، لواندوفسکی را برای فروش گذاشت!
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند