Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مالک حسینی رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت گرمخانه‌های تهران در شرایط کرونایی، اظهار کرد: از ابتدای کرونا تا همین لحظه که بیش از ۱۰ ماه از شیوع ویروس کرونا گذشته است در بین مددجو‌های گرمخانه‌های سطح تهران هیچ مورد مثبت به کووید ۱۹ نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه مددجویانی که به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند چند دسته هستند، افزود:  عده‌ای از مددجویان به صورت ثابت در گرمخانه‌ها زندگی می‌کنند که این آمار بین ۵۰ تا ۷۰ درصد است، برای این افراد پرونده‌های مددکاری نیز تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: گروهی از مددجویان به طور متناوب به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند و برخی دیگر از مددجویان در بازه زمانی یک ماه و حتی کمتر مراجعه می‌کنند و دیگر هیچ گاه مراجعه ندارند.

حسینی تصریح کرد: درخصوص گروه اول که مددجویان خودمان هستند و پرونده آن‌ها را داریم که با اطمینان می‌گویم که هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا نداشتیم، اما سایر افراد که به صورت دوره ای به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند، از طریق تب سنجی افراد را تست می‌کنیم اگر علائمی داشته باشند به اتاق قرنطینه منتقل می‌شوند سپس به اورژانس خبر داده و به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شود.

رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ممکن است افراد مبتلا باشند، اما علائم نداشته باشند که امکان پذیر است، گفت: اما افراد بی علامت و تست مثبت هم نداشتیم. بخش عمده‌ای از مددکاران گرمخانه‌ها گرفتار ویروس کرونا شدند، اما خوشبختانه هیچ کدوم از مددجویان از مددکاران ما بیماری را دریافت نکردند چرا که بلافاصله بعد از بروز علائم در مددکاران به گرمخانه‌ها دیگر مراجعه نکردند.

بیشتر بخوانید

با افراد کارتن‌خواب در گرمخانه‌ها با حفظ شأن انسانی برخورد شود

وی با بیان اینکه از تمامی مددکاران به صورت دوره‌ای تست می‌گیریم، اگر تست اول مشکوک باشد تست pcr دریافت می‌کنیم، گفت: از سال گذشته بحث مددکاری را در گرمخانه‌ها آغاز کردیم و امسال به طور ویژه به این موضوع پرداختیم. یکی از کار‌های اساسی که در حال حاضر آن را دنبال می‌کنیم بازگردانی مددجویان به خانواده هایشان است و عمده مددجویانی که وارد گرمخانه‌ها می‌شوند معمولاً از طرف خانواده طرد شدن یا خودشان خانه را به دلیل شرایطی که داشتن ترک کردن و دیگر روی بازگشت نداشتند، بخشی از آن‌ها دارای اعتیاد هستند و بخشی دیگر به دلیل اختلافات خانوادگی خانه را ترک کرده بودند.

حسینی افزود: در این فرایند کاری که ما انجام می‌دهیم این است که از طریق فرآیند مددکاری به خانواده این افراد وصل شده و مددجویان را برای رودررو شدن با خانواده‌هایشان آماده می‌کنیم. تابوی ذهنی که این افراد در ذهن خودشان دارند که خانواده هایشان آن‌ها را دیگر نمی‌پذیرند را از بین می‌بریم. سال گذشته ۱۰۴ نفر از مددجویان به خانواده برگشتند این اتفاق اتفاق خوبی بود و امسال آمار ما بیشتر از این عدد است و بیش از ۱۰۰ نفر از مددجویان به خانواده بازگشتند.

رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره رنج سنی افراد در گرمخانه‌ها گفت: در گرمخانه‌ها از سن بالای ۱۸ سال پذیرش داریم چرا که زیر ۱۸ سال کودک محسوب شده و باید در مراکز بهزیستی از آن‌ها نگهداری شوند. برای پذیرش افراد بالای سن ۱۸ سال، سقفی نداریم. اما افرادی که دارای کهولت سن باشند و نتوانند شرایط عمومی خود را کنترل کنند، معمولاً به سامان سرا‌ها ارجاع داده می‌شوند. در سامان سرا به دلیل اینکه افراد برای خروج نیاز به حکم قاضی دارند، محدودیت‌هایی وجود دارد و نگهداری آن‌ها از حالت اختیاری خارج می‌شود. افراد در سامان سرا‌ها باحکم قاضی پذیرش و با حکم قاضی ترخیص می‌شوند. بعد از نگهداری آن‌ها در سامان سرا وارد مراکز بهزیستی خواهند شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند درصد از مددجویان در گرمخانه‌ها دارای اعتیاد هستند؟ خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار افرادی که در گرمخانه‌ها هستند حدود هزار و ۷۵۰ نفر است، همچنین حدود ۱۵۰ نفر در سامان سرا اقامت دارند که در مجموع حدود ۱۹۰۰ مددجو تحت پوشش سازمان اجتماعی شهرداری تهران است. بین ۶۰ تا ۷۰ درصد مردانی که در گرمخانه‌های تهران ساکن هستند درگیر اعتیاد اند و در زنان این عدد زیر ۵۰ درصد است.

بیشتر بخوانید

هیچ محدودیتی در پذیرش مددجویان در گرمخانه‌ها نداریم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گرمخانه های تهران ویروس کرونا افراد معتاد رئیس سازمان مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران مددجویان در گرمخانه ها مراجعه می کنند گرمخانه ها سامان سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «عیسی بابائی» در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی ۲۰۱۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.
 
مدیر کل کمیته امداد استان گلستان با اذعان بر گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان تصریح کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرحهای اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می شوند که براین اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال  در صورت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تامین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شوند.
 
وی افزود: ۷۵۱ نفرازابتدای شروع طرح، بازنشسته ومستمری بگیر تامین اجتماعی شده اند که ۲۹۵ نفراز آنها مربوط به خرید سنوات بیمه است.
 
به گفته وی؛ در سال ۱۴۰۲، حق بیمه تامین اجتماعی ۱۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.
 
بابائی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد به منظور توانمند سازی مددجویان اظهار کرد: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ لغایت ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و حق بیمه آنها پرداخت شده است و ضمنا بابت۴ نفر ازمددجویانی که قبلا خودشان سابقه بیمه پردازی کمتر از  ۱۰سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان بصورت بلاعوض به منظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.
 
وی ادامه داد: بیمه های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی ترین برنامه های این نهاد برای تامین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می کند.
 
به گفته وی؛ در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۲نفر از بیمه شده گان شامل ۱۱۰نفر از زنان سرپرست خانوار و۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی  که دارای سوابق بالای ۱۰ سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده اند جهت برقراری مستمری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و از چرخه حمایت امداد خارج شده اند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد