Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@21:33:00 GMT

نشان تازه موزه هنرهای معاصر

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۷۳۲۳

نشان تازه موزه هنرهای معاصر

لوگو و نشان جدید موزه هنرهای معاصر از موضوعات بحث برانگیز یکی، دو روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی بود. هنرمندان زیادی با انتشار تصاویر لوگوی قدیم و جدید در اینستاگرام‌شان درباره‌اش اظهارنظر کردند و کاربران زیادی هم درباره‌اش نوشتند که بیشتر این نوشته‌ها انتقادی بود.

 هرچند که خیلی‌ها هم از رضا عابدینی، طراح این لوگو حمایت کردند: «‏به نظرمن نهادهای تاریخداری چون ‎موزه هنرهای معاصر هیچ نیازی به تغییر نشانه ندارند اما نیازمند به روزرسانی امکانات حفظ و نمایش آثارهنری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎رضا عابدینی هم یک حرفه‌ای است و ظرفیت‌های زیادی به گرافیک اضافه کرده اما طرح او از نظر همان اصولی که خودشان به ما آموختند هم پرعیب است.»، «‏من هم به مانند بسیاری نشان بصری و لوگوی ‎موزه هنرهای معاصر را نپسندیدم اما به احترام ‎رضا عابدینی و تاریخِ پربار کارهایش کلاه از سر برمی‌دارم. خواندن برخی تعابیر درباره‌ این هنرمند شناخته شده جهانی مزید برغم این روزگار بود.»، «‏من هنوز نفهمیدم یه آدم چطور می‌تونه درباره روند امدادرسانی به زلزله‌زده‌ها، ورود ایران به مرحله تنش آبی، نحوه حمایت از کودکان کار، ریشه‌های سقوط صفویه، لوگوی جدید موزه هنرهای معاصر، انتخابات امریکا و... نظر قطعی و کارشناسی بده.»، «‏طرف چون شنیده لوگوی جدید موزه هنرهای معاصر رو رضا عابدینی طراحی کرده داره از لوگوی قبلی ایراد می‌گیره و می‌گه شکل اسباب‌بازیه. خب تو که اصلاً تا حالا موزه نرفتی و نمی‌دونی فرم لوگو از کجا اومده واسه چی نظر میدی؟»، «‏حالا چه اصراری بود در لوگوی موزه هنرهای معاصر از تایپ حروف انگلیسی استفاده بشه؟ هدف این ری‌دیزاین فقط یکجور خودنمایی بوده و بس، وگرنه لوگوی قبلی هم زیباتر و هم مفهومی‌تره.»، «‏مسأله اصلی این هست که موزه هنرهای معاصر تهران به‌عنوان یک مرکز هنری عمومی بحث تغییر هویت بصری و ری دیزاین لوگو این مجموعه رو باید به مناقصه می‌گذاشت و از بین طرح‌های ارائه شده داوری با کارشناسان خبره و با سابقه طرح مناسب انتخاب می‌شد»، «‏با اجازه‌ متخصصان و خیل عظیم شاکیان، از لوگوی جدید موزه هنرهای معاصر بدم نیومد. نمونه‌های خارجیش رو هم رفتم دیدم و کار عجیب یا بکری نیافتم.»، «‏آرامستان دولاب بازپیرایی می شود، مجسمه پهلوان شاهنامه نقاشی می شود، هویت بصری ‎موزه هنرهای معاصر بازطراحی می‌شود... یکی از یکی ترسناکتر...، خدایا خودت رحم کن.»، «‏70 درصد استوریای اینستاگرام من یا راجع به سریال قورباغه‌اس یا لوگوی موزه هنرهای معاصر.»، «‏هویت بصری موزه هنرهای معاصر تهران یه حرف فارسی توش نداره.»


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جدید موزه هنرهای معاصر رضا عابدینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۷۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این مراسم گفت: یک نوجوان و جوان ایرانی منفعل نیست و به آنچه در پیرامون خود می‌گذرد اشراف و آگاهی و نگاه عمیق دارد.

ابراهیمی‌هژیر افزود: نمایش‌های شما امروز نشان داد که کودک و نوجوان ایرانی انزجاز عمومی مردم جهان از صهیونیست را از طریق رسانه‌های خود درک می‌کند و می‌بیند و می‌شنود.

او تأکید کرد: حقانیت جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومان، کودکان، پیران و زنان را درک می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز گفت: هنر یعنی انسان خود را در اقیانوس بیکران الهی ببیند و دیگران را نیز همراه خود کند و هنرمند واقعی باید این ویژگی را داشته باشد.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: از میان هنرها، تئاتر هنری است که انسان حرارات، هیجان و پیام بازیگر و متن داستان را به خوبی حس  و با آن ارتباط برقرار می‌کند.

او با بیان اینکه امروز در کشور ما هنر حرف اول را می‌زند، تأکید کرد: باید کشف استعدادها در زمینه هنر از کودکی آغاز شود و اگر این اتفاق بیافتد تا پایان همراه او  خواهد بود زیرا در لوح وجود او ماندگار شده است.

در این مراسم بیانیه هیئت داوران از سوی احمد بیگلریان، پیشکسوت تئاتر و داور این دوره از جشنواره قرائت شد و با رای و نظر داوران نمایش‌های برگزیده در بخش تئاتر کانون، قیچی که دنبال کار می گشت به مربیگری  محمدجواد بختیاری از مرکز ۳ همدان، آه سرزمین من به مربیگری نوشین بیگلریان از مرکز ۳ همدان و نمایش برگزیده بخش آزاد، نمایش قصه پر غصه از کبودرآهنگ معرفی شدند که به مرحله کشوری هنرهای نمایشی کانون راه پیدا کردند.

۱۰ گروه نمایشی در این جشنواره شرکت کرده بودند که ۶ گروه کانونی و ۴ گروه در بخش آزاد بودند.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان شهرضایی
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • اجرای رویداد هنری «وعده صادق» در استان خوزستان
  • انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • معناهای آشکار و پنهان در پوستر نمایشگاه امسال کتاب تهران
  • (عکس) تغییر رسمی لوگوی فدراسیون بوکس بعد از ۳۵ سال
  • تغییر لوگوی فدراسیون بوکس بعد از ۳۵ سال + عکس
  • تغییر لوگوی فدراسیون بوکس بعد از ۳۵ سال