Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رضا رحیمی سرپرست اداره کل دام پزشکی خراسان شمالی گفت: از بهمن امسال تخم مرغ بسته بندی شده، جایگزین تخم مرغ فله‌ای می‌شود و به تدریج ،عرضه تخم مرغ فله‌ای از شبکه توزیع حذف خواهد شد.

رحیمی به ممنوعیت و غیرقانونی بودن فروش شیر خام فله‌ای اشاره کرد و ادامه داد: از آن جایی که در خراسان شمالی تداخل صنفی در خواربار فروشی‌ها و فروش شیر خام وجود دارد، هنوز هم شیر خام فله‌ای عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

تامین هفت هزار و ۴۳۰ تن تخم مرغ از خارج استان

او عنوان کرد: اکنون عرضه شیر خام فله‌ای در مراکزی انجام می‌شود که به طور مستمر زیر نظر کارشناسان اداره کل دام پزشکی هستند.

سرپرست اداره کل دام پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: برای سامان دهی عرضه شیر خام فله ای، سازمان صمت متعهد شده است به خواربارفروشی‌ها اخطار دهد تا فروش این محصول را متوقف کنند.

او گفت: در ۹ ماه امسال هزار و ۲۱۹ رأس دام سبک، ۸۴ رأس دام سنگین غیرمجاز، ۱۵۶ رأس دام سبک قاچاق، ۱۲۵ تن نهاده و خوراک غیرمجاز، ۱۹ تن نهاده قاچاق، هزار و ۵۱۰ قلم داروی غیرمجاز، ۳ هزار و ۹۱۳ قلم داروی قاچاق، ۳۶ تن تخم مرغ، ۴۵ تن شیر خام و ۲۰ تن گوشت سفید و قرمز در استان کشف و از این تعداد ۷۰ پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

رحیمی افزود: علاوه بر نظارت‌های بهداشتی و واکسیناسیون از مراکز تولید، فراوری، نگهداری و عرضه فراورده‌های خام دامی نیز ۳۶ هزار و ۷۲۴ نوبت بازرسی شده است.

او افزود: در این بازدید‌ها ۱۱۹ هزار و ۴۶۳ کیلوگرم فراورده کشف و ضبط و از این میزان ۲۲ هزار و ۶۳۹ کیلوگرم معدوم شد.

رحیمی مجموع فراورده‌های ضبطی معدوم و خارج شده از چرخه مصرف انسانی را ۱۰۳ تن ذکر کرد.

سرپرست اداره کل دام پزشکی خراسان شمالی اظهارکرد: در این مدت مجوز حمل بهداشتی ۱۵ میلیون و ۷۲ هزار و ۴۹۵ کیلوگرم شیر خام صادر شده است.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اداره کل دام پزشکی شیر خام فله ای خراسان شمالی تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سوژه اصلی جلسه کارگروه تنظیم بازار این هفته، عرضه گوشت با قیمت‌های نامتعارف بود؛ نظارت بر قیمت تالار‌ها و رستوران ها، عرضه کالا‌های اساسی و کاسبان امین هم از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای