Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیش بینی ها در خصوص تنش آبی در تابستان سال آینده، گفت: کاهش مصرف آب شرب در صنایع، یکی از برنامه های کوتاه مدت برای تامین بخشی از کمبودهای احتمالی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،جواد رحمتی در جلسه بررسی نحوه تامین آب صنایع بزرگ استان، افزود: بر این اساس بخشی از ظرفیت شرکت های پتروشیمی، نیروگاه و پالایشگاه تبریز و شهرک های صنعتی در قالب جایگزینی از طریق پساب فاضلاب شهر تبریز و همچنین جایگزینی از طریق چاه ها انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این جایگزینی به این منظور انجام می شود تا آمادگی داشته باشیم که اگر با تنش آبی مواجه شدیم سهمیه مصارف این صنایع را کاهش داده و برای آب شرب تبریز استفاده کنیم.

رحمتی با اشاره به انتقال آب ارس به تبریز، گفت: با توجه به اینکه مصرف آب شرب تبریز در معرض تهدید است و هم اکنون در وضعیت سر به سر قرار دارد این پروژه یکی از پروژه های ضروری و مطمئن به منظور تامین آب شرب تبریزاست.

وی اظهار داشت: آب صنعت تبریز نیز با کمبود مواجه است که بخشی از پروژه انتقال آب ارس به صنایع تخصیص یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: موضوع انتقال آب ارس چندسال قبل به صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی و فاینانس خارجی در شورای اقتصاد و هیات دولت به تصویب رسیده که به دلیل تحریم ها نتوانسته ایم فاینانس خارجی را برای این پروژه تامین کنیم.

وی ادامه داد: برای عملیاتی کردن این پروژه از طریق ماده ۵۶ یعنی فاینانس داخلی اقدام کرده ایم که در این راستا تفاهم نامه ای با قرارگاه خاتم امضا شده تا این پروژه عملیاتی شود.

رحمتی با اشاره به دیگر برنامه های تامین آب شرب شهر تبریز، گفت: تلاش می کنیم از طریق انتقال آب از قلعه چای عجبشیر، تقویت خط انتقال سد نهند به تبریز که حدود ۳۰۰ لیتر در ثانیه افزایش می یابد، تعمیر و بازسازی لوله ها و افزایش ظرفیت ایستگاه شماره ۵، برای سال آینده یک متر مکعب در ثانیه افزایش ظرفیت داشته باشیم.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب شرب کم آبی تبریز انتقال آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی از انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز برای نمایش در نمایشگاه روز جهانی موزه‌ها خبر داد.

احمد حمزه‌زاده روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی به‌ مناسبت روزجهانی موزه‌ها انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز انجام خواهد شد که این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه آذربایجان‌ از روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح شده و به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: ابتکار بسیار زیبایی برای برگزاری نمایشگاه در سرتاسر ایران به مناسبت روز جهانی موزه‌ها انجام شده است که برگزاری تورهای کودک محور با توجه به شعار «موزه‌داری برای پژوهش و آموزش» از جمله این برنامه‌ها در آذربایجان‌ شرقی است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ استان برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان انتخاب شده‌اند که آذربایجان‌ شرقی با دریافت اشیای نفیس مرتبط با منطقه آذربایجان از جمله چینی‌های آبی و سفید رنگ و سکه‌های ضرب تبریز، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان در روز جهانی موزه‌ها واقع در موزه آذربایجان تبریز خواهد بود.

وی گفت: همچنین یافته‌های جدید باستان شناسی در تپه چمن لیلان نیز در نمایشگاه روزجهانی موزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ اکتشاف و بهره‌برداری از فلز مس را به ۲۰۰۰ سال قبل‌تر در جهان منتقل می‌کند.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی آذربایجان‌ شرقی تمهیدات امنیتی برای حفظ امنیت موزه‌ها در نمایشگاه‌های روز جهانی موزه‌ها در کل استان به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • جذب دانشجویان توسط صاحبان صنایع از طریق سامانه سیب
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه ۷ اردیبهشت)
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • تراکتور با نسخه یحیی مقابل استقلال؛دوئل احتمالی گل‌محمدی با نکونام در تبریز