Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@13:52:17 GMT

بازی های سیاسی نباید وارد مسائل اقتصادی شود

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۹۸۰۸

بازی های سیاسی نباید وارد مسائل اقتصادی شود

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله عباسعلی سلیمانی شامگاه چهارشنبه در دیدار با جمعی از بازرگانان، صاحبان صنایع و واحدهای کسب و کار منطقه کاشان با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی دارای یک جایگاه قوی اقتصادی است، اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعاتی که باید مورد توجه مسئولین اتاق بازرگانی قرار بگیرد این است که این نهاد نباید وارد مسائل جناح بندی‌های سیاسی بشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جناح بندی‌های سیاسی کشور ما را زجر می‌دهد، ابراز داشت: شهر کاشان هم مانند همه کشور گرفتار این مسائل است ولی این بازی‌های سیاسی نباید وارد مسائل اقتصادی شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی بسیار فراتر از موضوعات بی ارزش سیاسی است، تصریح کرد: تفکر حاکم بر اتاق بازرگانی باید فراجناحی و فراحزبی باشد.

وی با بیان اینکه شهر کاشان از خیلی استان‌های برخوردار حتی بالاتر است، خاطرنشان کرد: موضوعی که در درجه اول باید مورد توجه اتاق بازرگانی قرار بگیرد این است که این نهاد باید ظرفیت شناس باشد.

آیت الله سلیمانی با اشاره به ظرفیت‌های هنگفت و پتانسیل‌های بالقوه کاشان در صنعت عرقیجات و داروهای گیاهی بیان داشت: متأسفانه برای استفاده بهینه از این ظرفیت شگرف هیچ تبلیغی نشده و بسیاری از فرآورده‌های مربوط به این صنعت نیز تاکنون فرآوری نشده است.

وی با اشاره به توسعه صنعت فولاد در منطقه کاشان تاکید کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که گریبانگیر کشور است خام فروشی به دیگر کشورهاست و این باعث شده است که از ظرفیت‌های موجود در کشور فارغ شویم‌.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنان خود یکی از صنایع کشور را که پیشتر دچار خام فروشی شده بود را حوزه سنگ دانست و افزود: این باعث شده است که بین محصول خام و کالای فرآوری شده تفاوت قیمت زیادی حتی تا حدود شش برابر کمتر رخ بدهد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی کاشان و تنوع بیش از ۶۰ محصول کاشان در این بخش گفت: این ظرفیت‌ها باید در کاشان توسط اتاق بازرگانی شناخته و به مردم معرفی شود تا مردم بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به فعالیت گمرک در کاشان اظهار داشت: در کاشان هم باید گمرک صادرات و هم گمرک واردات تأسیس شود تا علاوه بر تسریع بر فعالیت‌های اقتصادی صاحبان صنایع و بازرگانان برای صادر و یا وارد کالای خود موارد خلاف قانونی در گمرکات به حداقل برسد.

وی با اشاره به زیرساخت‌های منطقه کاشان در سه حوزه جاده، راه آهن و فرودگاه ابراز داشت: منطقه کاشان با توجه به دارا بودن از این زیرساخت‌ها و همچنین موقعیت استراتژیک جغرافیایی ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه اقتصادی و صنایع در سطح ملی و بین المللی دارد.

عضو مجلس خبرگان افزود: لازم است پیگیری مشکلات هر بخش از صنایع و معادن و بازرگانان شهر از نظر برخورداری سرمایه در گردش در صورت ضرورت با همکاری دیگر دستگاه‌های مربوطه نیز انجام شود.

کد خبر 5109203

منبع: مهر

کلیدواژه: توسعه اقتصادی سیاسی عباسعلی سلیمانی خام فروشی قاسم سلیمانی ویروس کرونا 9 دی شیراز آمار کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان بصیرت شیوع کرونا شهرستان کرج ایام فاطمیه آلودگی هوا شهرکرد اتاق بازرگانی منطقه کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۹۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرگ ۳۷ گوسفند روستای مرق وسادیان کاشان را تلف کرد

 عباسی دهیار روستای سادیان با اشاره به اینکه هرساله شاهد حمله گرگ به گله‌های گوسفندان وبروز خسارت‌های جبران ناپذیربه دامداران هستیم گفت: گرگ گرسنه وارد آغل گوسفندان در روستای سادیان و مرق شد که ۳۷ رأس گوسفند را دریدوطبق گفته اهالی بیش از ۳ میلیاردریال خسارت به دامداران وارد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • گرگ ۳۷ گوسفند روستای مرق وسادیان کاشان را تلف کرد
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز