Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نعمتی رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همزمانی این ایام با چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای ایران شهید دکتر محسن فخری زاده، گفت: هنرمندان و دوستداران سردار سلیمانی، در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره این شهید بزرگوار و شهدای مقاومت و هشت سال دفاع مقدس و شهدای هسته‌ای برنامه‌های متنوعی را در دست اجرا دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: به منظور اجرای هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی هنری در این مناسبت با ارگان‌ها و نهاد‌های استان زنجان مذاکراتی انجام شده و بر همین اساس در اجرای این برنامه‌ها، کنگره شهدای ۳۵۳۵ شهید زنجان، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و حسینیه اعظم زنجان به صورت مشترک با حوزه هنری زنجان همکاری خواهند داشت.

نعمتی در تشریح برنامه‌های حوزه هنری زنجان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی های  انجام گرفته مراسمی در روز شنبه ۱۳ دی ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغی ستاد مقابله با کرونا برگزار خواهد شد، گفت: این برنامه ها با استفاده از بستر فضای مجازی و از طریق سایت هیات آنلاین بصورت زنده پخش خواهد شد.

او افزود: تمام تلاش مجموعه حوزه هنری زنجان بر این است که بتوانیم بهترین برنامه‌ها را برای بزرگداشت یاد و خاطره ایثار و فداکاری‌های سردار سلیمانی و شهدای روز ملی مقاومت تهیه و تدارک ببنیم و در مراسم ویژه شهادت سردار سلیمانی سخنرانی مسئولان استانی، مداحی، شعرخوانی  را خواهیم داشت.

رئیس حوزه هنری استان زنجان به تولید ۲ اثر ماندگار هنری "رستاخیز" و "رستگاری" توسط هنرمند پیشکسوت زنجانی اشاره کرد و گفت: استاد حسن ترخوانه از هنرمندان نامی زنجان، به سفارش حوزه هنری زنجان ۲ اثر هنری برگرفته از تصویر ذهنی و احساس قلبی خود نسبت به سردار را خلق کرده که از این آثار نیز در روز سیزدهم دی امسال در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان رونمایی خواهد شد.

اوبه برگزاری شب شعر"قاف" اشاره کرد و گفت: در این برنامه شاعرانی ملی از استان‌های تهران، زنجان، قم، یزد و خوزستان و بین‌المللی از کشور‌های افغانستان و پاکستان با شعرخوانی بصورت مجازی در این برنامه مشارکت خواهند داشت و پخش نمایشگاهی از آثار شاعران در قالب تابلو و کلیپ تصویری از دیگر برنامه‌های این شب شعر خواهد بود.

نعمتی تولید نمایشنامه با موضوع بیان رشادت‌ها و دلاوری‌های شهید حاج قاسم سلیمانی به شیوه نقالی را از دیگر برنامه‌های ویژه نخستین سالروز شهادت شهید بزرگوار عنوان کرد و افزود: در صورت بهبود محدودیت‌های شرایط کرونایی این نمایش قابل اجرا خواهد بود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان تولید محتوای فرهنگی اعم از برپایی نمایشگاه تجسمی از آثار تولید شده توسط هنرمندان کشوری با موضوع روز بصیرت و روز ملی مقاومت فیزیکی و فضای مجازی و انتشار در وب سایت و پیج اینستاگرامی متعلق به حوزه هنری زنجان و توزیع پوستر خوشنویی"نگین سلیمان"، به نهاد‌ها و ارگان‌های استانی و حاضرین در برنامه ویژه سالروز شهادت سردار را از دیگر برنامه‌های نخستین سالگرد شهید سلیمانی ذکر کرد.

او خاطرنشان کرد: پوستر خوشنویی"نگین سلیمان" از دیگر  آثار هنری تولید شده با یاد و خاطره سردار سلیمانی در سال ۹۸ بود که به سفارش حوزه هنری زنجان و توسط اصغر محمدی از هنرمندان برجسته خوشنویسی زنجان به مناسبت شهادت این شهید والامقام کتابت شده بود.

نعمتی با تأکید بر اینکه به دلیل شرایط کرونایی و ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، عموم برنامه‌ها به صورت مستقیم و پخش زنده از سایت هیات آنلاین و پیج اینستاگرامی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد، گفت: رونمایی از آثار هنری تولید شده تنها برنامه ایست که  با حضور تعداد محدودی از مسئولان استانی و هنرمندان در سالن اجتماعات حسینیه اعظم به صورت حضوری برگزار خواهد شد.       انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سردار سلیمانی حوزه هنری زنجان حوزه هنری زنجان سردار سلیمانی حسینیه اعظم استان زنجان برنامه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح

سردار عباسقلی زاده در مراسم هیات رزمندگان آذرشهر تبیین وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را عامل بازدارنده توطئه‌های دشمنان عنوان کرد و گفت: به گفته سردار سلیمانی جمهوری اسلامی حرم است و ماباید در دفاع از این حرم، خود را به سلاح ایمان و بصیرت تجهیز کنیم تا کشورمان و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمنان مصون بماند.

وی با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات آتی افزود:شرکت گسترده مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و دشمنان با توطئه‌های متفاوت سعی دارند حضور مردم در انتخابات را کمرنگ نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • مراسم بزرگداشت سردارشهیدجواددوربین درانزلی برگزار می شود
  • تصاویری از علی لاریجانی و ناطق نوری در یک مراسم سالگرد شهید مطهری/ محسن هاشمی هم آمد
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی