Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:28:16 GMT

مزار شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس عطرافشانی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۰۷۴۲

مزار شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس عطرافشانی شد

به گزارش ایرنا، شهیدان "علیرضا قزلسفلو، بشیر مهدی‌زاده، عباس فرقانی، نریمان نظری، سیاوش ناصری، محمود پیری و صفرعلی گلستانی" روز ۱۲ دی ۱۳۵۷ هنگامی که خبر حمله مزدوران رژیم شاهنشاهی به مردم گالیکش را شنیدند بلافاصله به کمک مردم این شهر شتافتند که این امر سبب عقب‌نشینی مزدوران شاه شد.

جوانان گنبدی به گمان پایان یافتن واقعه گالیکش، سوار بر خودروها درحال بازگشت به شهر خود بودند که نیروهای ژاندارمری گالیکش در ورودی این شهر آنان را متوقف و مورد ضرب و شتم قرار دادند و با صدور فرمان ناگهانی شلیک، تعدادی از آنان را شهید و تعدادی دیگر را زخمی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ساله برای بزرگداشت شهدای واقعه ۱۲ دی سال ۵۷ گنبدکاووس مراسم بزرگداشتی با حضور خانواده‌های این شهدا و نیز مردم و مسوولان ۲ شهرستان برگزار می‌شود.

دراین مراسم امام جمعه شهرستان گالیکش درسخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ۱۲ دی ۵۷ گنبدکاووس و دیگر شهدای انقلاب اسلامی و نیز سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهیدان بندگان صالح خداوند هستند که با بصیرت و اخلاص در راه خدا جهاد و جان خویش را نثار می‌کنند.

حجت الاسلام سیدمحمد دلبری افزود: شهدای ۱۲ دی ۵۷ گنبدکاووس نیز با بصیرت و اخلاص و در راه رضای خدا مقابل مزدوران رژیم طاغوت ایستادند و به شهادت رسیدند.

وی همچنین سردار شهید سلیمانی را نمونه عبد صالح خدا در زمان حاضر دانست که بدون توجه به مادیات و حقوق و مزایا، فقط در راه خدا به جهاد با کفار پرداخت و به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: وحدت و همبستگی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری از الزامات امروز جامعه برای مقابله با توطئه‌های استکبار است که باید همواره سرلوحه همگان قرار گیرد.

شهرستان گنبدکاووس با حدود ۳۷۰ هزار نفر جمعیت از شروع انقلاب اسلامی تاکنون حدود ۵۲۰ شهید والامقام تقدیم میهن اسلامی کرده است.

برچسب‌ها گنبدکاووس شهید گالیکش گلستان بنیاد شهید و امور ایثارگران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس شهید گالیکش گنبدکاووس شهید گالیکش گلستان بنیاد شهید و امور ایثارگران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 535 شهید رسید

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه  طی 24 ساعت گذشته 47 فلسطینی دیگر شهید و 61 تن دیگر نیز مجروح شدند.

براساس این بیانیه، شمار شهدای نوار  غزه از هفتم اکتبر 2023 تا کنون به 34 هزار و 535 شهید و شمار مجروحان نیز به 77 هزار و 704 نفر افزایش یافته است.

در این بیانیه با اشاره به وجود اجساد زیر آوارها و کنار جاده‌ها تصریح شد که تیم‌های پزشکی و مسئولان دفاع مدنی به‌دلیل ممانعت نیروهای رژیم اشغالگر نمی‌توانند به پیکرهای برسند.

دفاع شهری نوار غزه اعلام کرد که تخمین زده می شود بیش از 10هزار شهروند فلسطینی از ابتدای تجاوز به غزه تا کنون زیرا آوار ساختمان های ویران شده مدفون شده اند.

دفاع شهری نوار غزه تأکید کرد که تلنبار شدن هزاران پیکر شهدای حمله وحشیانه اسرائیل به غزه  با فرا رسیدن فصل گرم شروع به شیوع بیمارهای و وبا شده است.

دفاع شهری غزه تصریح کرد که کار بدون تجهیزات لازم برای بیرون کشیدن پیکرهای هزاران شهید یک تا سه سال طول می کشد.

 

دیگر خبرها

  • شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 535 شهید رسید
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • قدردانی شهروندان آزادشهر و گالیکش از پلیس برای اجرای طرح نور
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • یادواره شهدای حسین آباد دورود